Fatal Inertia (2007)

PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Koei
Uitgegeven door Koei

Fatal Inertia is een futuristische racegame dat zich afspeelt in de 23e eeuw. Voertuigen hebben allang geen wielen meer in deze tijd, want er geldt geen zwaartekracht meer. Je hebt de mogelijkheid om je voertuigen te tunen en customizen, uit te rusten met verschillende wapens en ook de omgevingen zijn interactief. Fatal Inertia vereist een combinatie van snelheid, techniek en aanpassingsvermogen.

Wauw!
Spetterend verhaal, een Racegame in de Toekomst. Best mooie Cover en leuk verhaal. Jammer dat hij slechts voor 2 Consoles is gemaakt.

avatar van basik
Deze game trekt me echt totaal niet zeker na het spelen van de demo. Beetje een arcade racer waar je af en toe de grond mee in vliegt of tegen een rots blijft aanhangen..

Beetje WipeOut idee?

Denk het wel maar weet ik niet 100 % zeker. Aan het Design te zien niet maar het idee lijkt me het zelfde.

avatar van Foetsj_NL
Het is zeg maar niet op zo'n WipeOut baan, maar tussen rotsen en over het echte land.

Oh oké, is de demo leuk Foetsj_NL? Of zeg je net als Basik:"Beetje een arcade racer waar je af en toe de grond mee in vliegt of tegen een rots blijft aanhangen".

avatar van Foetsj_NL
Er is nog geen demo van uit gekomen op de Playstation 3, misschien wel bij onze 360 buren. Aan de hand van wat screenshots heb ik dat kunnen concluderen, en een wat oudere trailer. En in een gameplay trailer zag je gewoon echt je voertuig tegen een rots blijven hangen, beetje ouderwets. Ik had een grote crash verwacht..

Jammer........van die Crash. Geen effecten dus?!

avatar van Foetsj_NL
Hier de Video, kijk de onderste, daar zie je vrij aan het begin een crash. Je voertuig wordt wel een beetje teruggekaatst, maar meer zit er niet in. Helaas ook geen stukken ijs die om je oren vliegen.

Je hebt gelijk over die Crash... (wat je géén crash kan noemen). + -punten waren wel de landschappen en het parcours want dat vond ik wel mooi. Jij niet dan?

avatar van Foetsj_NL
De omgevingen zien er redelijk goed uit, maar dus niet 'interactief'. Bij krasjes blijft de omgeving hetzelfde en helaas gaan publiek op bergen. Misschien als budget titel leuk..

Komt helaas niet op de PC uit...

avatar van jaspertje3
Ondertussen de demo meerdere keren opgestart en volledig bespeeld. Op zich spectaculair, aardige wapens en flink wat tracks die je kunt "bevliegen".
Kan me echter niet genoeg imponeren om zoiets aan te schaffen, het is leuk voor een half uurtje en daarmee heb ik het ook wel helemaal gehad. In Amerika te koop voor 30 dollar, in mijn ogen veel te veel voor dit spel. Voor een tientje uit de budgetbak neem ik deze wel een keer mee.

avatar van jaspertje3
Dit blijkt in Europa dus alleen als download te koop te zijn. 15 juli te downloaden voor 15 euro.

avatar van batexated
gewoon in de winkel laten liggen deze game