Fort Triumph (2020)

Macintosh / PC / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox One
Strategy / RPG

Ontwikkeld door CookieByte
Uitgegeven door All in!

Betreed een fantasiewereld vol magie en monsters. Bouw een basis, rekruteer helden en train je eenheden. Vind de juiste combinatie van hun vaardigheden en versla alle vijanden om het sterkste gilde te worden. Verken procedureel gegenereerde kaarten en gebruik je omgeving in je voordeel. Voor ieder gevecht is een nieuw plan nodig.

Ook weer een aardige verrassing. Deze maand of verleden maand op de Switch uitgekomen, waar ik hem meteen op mijn wishlist heb geplaatst, en toevallig zat hij ook in de afgelopen Humble Choice (of Monthly hoe je het noemt). Het is een Turn Based Tactical game waarin je met een groepje helden (3 op het begin, maar al snel vind je een vierde, en wellicht nog meer) een verhaallijn volgt.

Grafisch is het een leuke, kleurrijke bedoening die heel erg aan World of Warcraft doet denken, tactisch speelt het best wel lekker (iedere held heeft zijn eigen speciale krachten, maar je moet ook rekening houden met het terrein - zo kan je bvb met de sorcerer haar whirlwind spell een boom waarachter een Goblin staat laten omvallen die hem al dan niet stunned (of met de Paladin / krijger een vijand een schop geven zodat hij tegen een andere vijand vliegt). En ook muzikaal is het te pruimen. De turnbased combat is dus erg leuk, maar het is ook fijn om te zien dat er aan de worldmap aandacht is besteed - je loopt namelijk in de stijl van Heroes of Might and Magic te exploreren en kan ook je basis upgraden. Verder zijn er ook nog verdere campaigns te unlocken.

Dus...wel weer een leuke toevoeging aan de library. Loont zich toch iedere maand weer om die Humble Monthly te laten doorlopen want er zitten iederen keer wel een paar dingen die me weten te bekoren (dit keer ook nog Neon Abyss, heb ik best wat verwachtingen van de Framed Collection en weet ik zeker dat Atomicrops en West of Dead het heel erg goed doen bij mij aangezien ik beide al gespeeld heb en ook al op de Switch wishlist had).