NEOVERSE (2020)

Macintosh / PC / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox One
Strategy / Card

Ontwikkeld door TINO
Uitgegeven door TINO

Neoverse is een game die bestaat uit avonturen met spannende uitdagingen. Het is een strategisch, actie, rogue-lite, deckbuilding spel dat de vaardigheid van de speler zal testen. Begin een avontuur met unieke helden om de wereld te redden langs verschillende tijdlijnen.

avatar van FlorisV
Heerlijk spel. Ik had aanvankelijk mijn twijfels door de nogal kitscherig aandoende artwork maar nadat deze na vele sale aanbiedingen nog wat goedkoper werd heb ik hem op de kop getikt op Steam en geen moment spijt gehad.

Want wat bleek, het spel is gewoon heel erg leuk om te spelen. En veel speelkaarten zijn best mooi, hoewel de tekenstijl misschien niet heel constant of persoonlijk aandoet. De vele bonussen en chains zijn erg goed bedacht gewoon, het maakt dat je continue bezig bent met het proberen optimaliseren van je beurten en (in wat mindere mate) van je deck.

Eigenlijk vind ik de graphics heel OK. Het is allemaal wat erg fel qua kleuren en de texturen zijn slecht (huid ziet er meer uit als plastic) maar je waant je een beetje in een Final Fantasy achtige setting. Die hele 3D opmaak van de omgevingen en vijanden is ook best fancy, de meeste card games zijn min of meer 2D.

Muziek is prima. Niet erg origineel maar typisch epische battle muziek.

Het spel is wel gemakkelijk. Ik heb bij mijn eerste run al meteen de eindbaas verslagen. Hierna mocht ik met Helena spelen, een erg leuke heldin die dieren kan oproepen die elk voor specifieke situaties erg handig zijn. Deze lijkt nog een stuk sterker omdat met name die leeuw enorm kan meppen.

Nu moet ik zeggen dat ik Slay the Spire ook niet heel moeilijk vond. Daar had ik ook al snel 2 eindbazen geklopt. Maar toch zijn dat soort spellen erg lekker om te spelen voor de ontspanning. Om dezelfde reden speel ik ook nog af en toe Terraforming Mars. Het houdt de hersens bezig omdat je toch elke keer de beste zet wil bedenken ook al win je toch wel. En het verhaaltje maakt me ook echt niet uit, het gaat hier echt om het plezier beleven aan de vele beloningsmechanismen.