The Battle of Polytopia (2016)

Alternatieve titel: Polytopia

Android / Apple iOS / PC / Macintosh / Nintendo Switch
Strategy

Ontwikkeld door Midjiwan
Uitgegeven door Midjiwan

The Battle of Polytopia is een turn-based strategy game over wereldheerschappij, het bestrijden van kwaadaardige AI-tribes (of andere spelers), het ontdekken van nieuwe landen en het beheersen van nieuwe technologieën. Je neemt de rol aan van heerser van een stam, beginnend met één voordeel ten opzichte van de andere stammen, en probeert een beschaving op te bouwen in competitie met de andere stammen. Elke game duurt ongeveer 30 minuten om te voltooien, met toch diepe strategische gameplay. Dee game is bedoeld als een hapklaar alternatief voor andere, meer tijdrovende 4X strategiespellen.

Deze Civilization-lite zonet gedownload voor Android. Is free to play, potjes schijnen zo rond een half uur te duren en je betaalt (zo las ik) 99 cent voor additionele tribes (civilizations), waarmee de gameplay verdiept.

Vind Civilization één van de meest geweldige gameseries die bestaat, maar heb momenteel veel te weinig tijd om lekker in zo'n (voor mij ook nog eens veel te verslavende) deep strategy "1 more turn" game te duiken

Dit klinkt dus right up my alley, daarnaast gaan we van de week er wat daagjes tussenuit, denk dat dit een leuk verpozen is in een vakantiehuisje

Game komt later dit jaar overigens naar PC en Mac.

Wat heerlijk zeg dit! Op je telefoon civ spelen in multiplayer. Genoeg diepgang voor mij (voor nu) en simpel genoeg voor non-gamers (zoals m'n vriendin). Als de kids slapen tegen vriendin en met een vriend op afstand tegen wie ik in studententijd veel Civ 5 speelde Single player ook even gedaan. Ook leuk, maar tot nu toe steeds keihard geslacht door de AI. Echt een campaign is er niet, gewoon procedureel gegenereerde scenario's.

Aanradertje voor eigenlijk iedereen die van bordspellen. of turn based strategy houdt en een smartphone bezit.