Assassin's Creed Valhalla (2020)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S / Google Stadia

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Assassin's Creed Valhalla draait om Eivor, een Viking-krijger uit Noorwegen die met zijn clan het versplinterde Engeland van de negende eeuw binnenvalt om daar land te veroveren en een nederzetting te stichten. De game kent mechanics die maken dat keuzes tijdens gevechten en gesprekken invloed hebben op je verdere pad in het spel. In het spel kunnen spelers hun nederzetting aanpassen en uitbreiden met onder andere barakken, een smidse en een tatoeagezaak. Daarnaast kun je op rooftocht en verrassingsaanvallen uitvoeren op Saksische legers en forten, waarbij je zelfgemaakte of door andere spelers ontworpen Viking-huurlingen kunt inzetten.

Nou deze zal waarschijnlijk wel een first-day buy worden voor mij. Na de laatste twee (heb Origins nog altijd niet in huis maar destijds wel vaak gespeeld bij een vriend - wordt eigenlijk tijd voor hem eens aan te schaffen. Odyssey wel uitgespeeld) en de nodig veranderingen aan de mechanics en toegevoegde light action-rpg elementen en keuzes e.d ben ik erg benieuwd hoe ze het hier aanpakken. En alleen die cinematic trailer ziet er alweer geweldig uit - net als bij Odyssey twee jaar geleden. Hier heb ik dus best wel zin in.

Wat een gave trailer, dat kunnen ze toch echt wel goed bij Ubisoft. Origins en Odyssey vond ik geweldig dus dit wordt waarschijnlijk ook voor mij een first-day buy. Wel nog ff gameplay trailer afwachten.

Ook mooi dat als je hem koopt voor de Xbox One dat je hem dan ook meteen voor de te komen Xbox Series X hebt. Zal met PS4 en PS5 wel hetzelfde zijn neem ik aan.

avatar van Pepino
Ziet er super uit!

Alleen... dat je kan kiezen wat je wil antwoorden, zoals bij Oddysey, is iets waar ik geen fan van ben. Liever speel ik al met een uitgediept personage, dan dat je zélf multiple choices hebt. Ja, een unpopular opinion, ik weet het.

avatar van SeptuSword
Pepino schreef:
Ziet er super uit!

Had er niet over nagedacht maar ben het stiekem met je eens. Ezio is een prachtig voorbeeld.

Pepino Ben ik ook met je eens! Die keuzes hadden van mij niet gehoeven in Odyssey. Of doe het dan echt goed zoals bijv bij Mass Effect maar niet dat halve werk want het stelde allemaal vrij weinig voor in Odyssey en voegde weinig toe. Maar liever wil ik het helemaal niet bij een AC game.

Ik vond het zelf dus wel een aardige toevoeging omdat bepaalde keuzes / acties je verhaal net wat meer persoonlijkheid gaven. Maar eh...meer ala Mass Effect hoeft voor mij dan weer niet. Zou me een beetje teveel van het goede zijn. Ik ben wel benieuwd of ze het erin houden of niet.

avatar van joeygamer2
De trailer zag er super vet uit, maar...

Ik kreeg niet echt het 'Assassin's Creed gevoel' wat ik bij andere delen wel had. Het leek voor mij gewoon op een pure viking game. Achja eerst spelen dan oordelen denk ik

Na het zien van wat meer reviews vind ik het jammer dat het geen first-day buy is geworden. (Cyberpunk en hopelijk Wasteland 3 hebben voorrang) Het ziet er verdorie uitstekend uit en ook de review van bvb ACG doet me denken dat dit een kolfje naar mijn hand is. Nou ja 2021 dan maar...zitten toch vast nog wel even binnen

Ik moet morgen iets nieuws spelen op de Series X dus deze morgen maar halen dan. Ben benieuwd, (p)reviews zijn volgens mij wel positief.

avatar van lennert
Ik heb nooit meer dan 30 minuten van een Assassin's Creed spel gespeeld en heb naar aanleiding van reacties van vrienden ook het idee dat het een reeks is die grotendeels hetzelfde concept blijft rehashen.

Maar goed, vikingen. Ik houd van vikingen. Na Hellblade en God Of War wilde ik best meer vikingen. Zodoende heb ik nu al 16 uur in dit spel zitten en heb ik nog geen genoeg van het plunderen. Ben wel benieuwd hoe lang ze dit gaan rekken, want of ik het nog steeds leuk vind na 50 uur kan ik nog niet zeggen.