BMX Simulator (1986)

Amstrad CPC / Atari 400/800/XL/XE / Atari ST / Commodore 64/128 / Commodore Amiga / MSX Series PC / Sinclair ZX Spectrum
Sports

Ontwikkeld door Codemasters
Uitgegeven door Codemasters

Dit is een BMX simulatie waarbij je de BMX bestuurt vanuit bovenaanzicht. Er zijn zeven verschillende racetracks van stijgende moeilijkheidsgraad die voorzien zijn van obstakels zoals heuveltjes en springplanken. Je moet elke track binnen een bepaalde tijdslimiet drie maal omronden om de volgende te kunnen spelen.

Met dit spel heb ik menige uren achter mijn 8-bit Atari op zijn TV-scherm verbracht. Ik herinner me niet precies maar het moet zo ongeveer het eerste spel zijn dat ik heb gekocht. Op casette, nota-bene voor een 5 euro. Het spel is (was) verbazend verslavend, frustrerend moeilijk bij momenten maar met veel training en geduld toch mogelijk om steeds verder te geraken. En dat is precies zo motiverend aan spellen. De spanning bij het aftellen aan het begin is te snijden, terwijl ik dit schrijf daagt het me zo op in de oren. Zucht, nostalgie...