Gears Tactics (2020)

PC / Xbox One
Strategy / RPG

Ontwikkeld door The Coalition
Uitgegeven door Microsoft

Deze voorloper op de eerste Gears of War combineert diens brute actie met de tactiek van klassieke turn-based gevechten. Het verhaal volgt Gabe Diaz (de vader van Kait Diaz uit Gears 5), die samen met collega-soldaat, Sid Redburn, aan de vooravond staat van een geheime missie. Om de Ukkon te vermoorden, een Locust-wetenschapper die betrokken is bij het fokken van gevaarlijke nieuwe soorten voor de horde.

Vandaag eigenlijk pas de eerste gameplay voorbij zien komen (nog geen reviews gekeken e.d). Het lijkt toch wel heel erg op games als bvb X-Com e.d als ik de TBS gameplay zo bekijk. En laat dat nou helemaal niet zo een ramp zijn aangezien ik daar wel een fan van ben. Straks of morgen de Youtube reviews eens bekijken van channels waar ik iets mee kan (een ACG bvb) - lijkt wel potentieel te hebben. Maar kan me natuurlijk vergissen.

Gisterenavond dan ook voor de eerste keer bij een vriend gespeeld en waarempel - het is dus verdorie een behoorlijk goede game geworden. Het ligt qua gameplay behoorlijk dicht bij de X-com games maar straalt wel volledig de sfeer van een volwaardige Gears titel uit. Geluid, graphics en macho-talk lijken zo weggelopen uit een van de hoofddelen en dat is deels hetgene wat de titel zo charmant maakt. De twee missies die ik gezien en gespeeld heb waren in ieder geval erg leuk om te doen. Het spel speelt zich trouwens qua verhaal een tientaal jaar voor het origineel af.

Deze gaat in ieder geval wel op de to-buy lijst. Op de xbox-one. Want aangezien het hier een TBS titel betreft vallen de controls prima mee.