Quern: Undying Thoughts (2016)

PC / PC VR / Macintosh / Xbox One

Ontwikkeld door Zadbox
Uitgegeven door Zadbox

Je probeert je zicht te zuiveren en maakt onwennig je eerste stap, als je het portaal achter je hoort sluiten... Zonder weg terug zit er niets anders op dan dit nieuwe oord te onderzoeken. Los de complexe puzzels op die je weg versperren en volg de hints van het verleden om de mysteries van dit oude eiland te ontrafelen.

Wtf, geen stemmen? Mooie Myst-imitatie hoor. Beetje te moeilijk wel. Ik weet dat het heel lastig is voor ontwikkelaars om het moeilijk maar niet te moeilijk te maken, maar hier had ik toch te vaak geen zin om door te zoeken en heb ik een walkthrough gebruikt. Als je een walkthrough gebruikt om een status quo te doorbreken, kunnen 2 dingen gebeuren:

1) O natuurlijk, stom van me, sukkel die je bent
2) Jezus, dit is wel erg vergezocht.

Als het te vaak nummer 2 is, dan is de game te moeilijk voor je cognitieve capaciteiten. Daar had ik hier last van en als ik daar last van heb dan zijn er doorgaans nog een paar meer. Ik vind dat je een game uitspeelbaar moet maken, hier vraag ik me serieus af of er mensen zijn die dit zonder hulp hebben gefixt. Zo ja, chapeau!

p.s. het verhaal achter de game is echt te suf en cliché voor woorden.