One Night Stand (2016)

PC / Macintosh / Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One
Adventure / Simulation

Ontwikkeld door Kinmoku
Uitgegeven door Kinmoku en Ratalaika

Na een nacht vol plezier, passie en te veel drinken, word je de volgende ochtend wakker in een vreemd bed, naast een volslagen onbekende. Met slechts een vage herinnering, maar een aardig idee, van wat er de avond ervoor gebeurd is...

One Night Stand heeft een premisse die me interssant leek en een leuk visueel stijltje. Je bent een dude die naast een chick wakker wordt en je hebt een enorme kater en zwaar geheugenverlies. Zoek uit watskeburt is je opdracht!

Een wel heel matig visual noveltje kan ik achteraf zeggen, met maar liefst 12 eindes. Een playthrough duurt 15 minuten ongeveer, maar je moet voor elke playthrough door steeds dezelfde eindeloze lappen tekst knallen en soms moet je iets NET iets anders doen, wat niet helemaal logisch is achteraf.

Ik weet dat, want ik heb mijn eerste platinum trophy net gescoord. De trophies zijn niet onzichtbaar, dus je krijgt hints van waar je in het verhaal naartoe moet werken om de trophies te halen. Dat was even leuk, totdat je bij gokwerk komt om iets te halen en steeds weer bij dezelfde paar eindes uitkomt, maar steeds een kwartier nutteloos klikken verder bent.

Toen heb ik er maar een trophy guide bij gehaald omdat ik dacht: met een easy platinum pakken haal ik ten minste nog iets uit deze matige game...Denk dat je met guide de platinum in 3 uur kunt halen, anders kun je er ook zo 6 a 10 saaie uren over doen.

2*, als je geen trophy hunter bent zou ik er gewoon geen tijd in steken. Dat ik 'm niet lager scoor is omdat de eerste drie playthroughs echt wel geinig waren en ik de stijl nog steeds charmant vind.

Was net van plan hem eventueel ook te kopen, maar blijkt dus niet de moeite? Ben iig niet per-se trophy-hunter.

Grovonion schreef:

Als je het als tussendoortje kunt zien waarbij je het na anderhalf uur max wel gezien hebt is het nog wel aardig hoor, maar ik haalde er weinig uit qua voldoening en plezier. Zelf ging ik overstag door de YouTube review van Cornshaq, misschien kun je die nog kijken, is de meest informatieve die ik kon vinden van deze game!