Nemesis (1990)

Game Boy

Ontwikkeld door Konami
Uitgegeven door Ultra en Konami

Dit is eigenlijk gewoon een deel in de Gradius serie. Spelers besturen de Vic Viper in vijf levels, de meeste gebaseerd op levels uit eerdere Gradius-delen. Dit is een soort 'greatest hits' van de serie. Het roterende Gradius power-up systeem wordt ook hier gebruikt: verzamelde power-ups bevorderen de power meter die op elk moment kan worden geactiveerd om het gemarkeerde item te verkrijgen. Het spel stelt spelers in staat om te beginnen in ieder van de vijf niveaus en zelfs om het aantal levens in te stellen op een maximum van 99. Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)