Creature Venture (1980)

Apple II

Ontwikkeld door Highlands
Uitgegeven door Highlands en Softsmith

Je hebt zojuist het koninklijke herenhuis van je excentrieke oom Starbuck geërfd, die een lange fascinatie hield voor het occulte. Lang geleden bleek hij een deal met Lucifer te hebben gesloten, om de inwoners van de onderwereld zijn biedingen te laten doen. Om de volgelingen van Lucifer af te weren had je oom een magische lamp. Maar het mocht niet baten, Lucifer nam zijn leven en Starbuck's grote rijkdom ligt nu verborgen in het omliggende platteland. Als erfgenaam is het jouw taak om zijn lamp en zijn grote rijkdom terug te winnen.