The Complex (2020)

PC / Macintosh / Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Wales, Good Gate en Little Jade
Uitgegeven door Wales

Na een grote bio-wapenaanval op Londen bevinden twee wetenschappers zich in een afgesloten laboratorium waar de tijd en adembare lucht opraken. Met meer dan honderd interactieve keuzes is het aan jou om te proberen levend uit het lab te ontsnappen.

Dit soort games zegt me wel iets, ik vond Late Shift bv. best te pruimen. Iemand deze al geprobeerd?

Nee nog niet. Ben zoals bekend ook voor dit soort interactieve fictie te vinden, weet alleen niet of ik al meteen de 10 euro er voor over heb, even kijken wat er vanavond in de nieuwe Humble Bundle zit. Ik denk dat ik wellicht eerder daarvoor ga deze week.

avatar van Mithrandir
Deze leek mij wel interessant, maar omdat ik een beetje huiverig ben dat dit misschien niet mijn ding is, heb ik hem gedownload. Maar als ik hem ga spelen typ ik wel neer of het aan te raden is. Want de trailers die ik bekeken heb is het wel een huiveringwekkende thriller.

Mithrandir schreef:

Het is niet echt 'spelen' - het is meer een interactieve film, net als bvb Late Shift. Je kijkt een film en op bepaalde punten in de film mag je een keuze maken tussen 2 (of meer?) beslissingen waardoor het verhaal verandert en je op diverse eindes uitkomt. Verwacht dus niet dat er veel interactie bij komt kijken. Maar het is wel leuk om op deze manier toch interactief een film te kijken. (neem ook bvb op Netflix The Black Mirror episode Bandersnatch als voorbeeld).

avatar van Mithrandir
Sinner schreef:

Het is lang geleden dat ik een film heb bekeken, dus wie weet gaat deze me wel goed bevallen dan. Is tevens ook de eerste keer dat ik me aan een interactive film waag. Was eerst ervan uitgegaan dat het zoiets als Beyond Two Souls en Heavy Rain zou zijn, niet dus. Maar ben toch benieuwd ernaar.