The Ninja Saviors: Return of the Warriors (2019)

Nintendo Switch / PlayStation 4 / PC
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Natsume Atari
Uitgegeven door Taito, Arc System Works en ININ

In deze remake en uitbreiding van de klassieke Ninja Warriors kruip je in de huid van een van de vijf Android-Ninja's, om je een weg te banen door hordes vijanden in een dystopische toekomst. Verdeeld over acht niveaus neem je het op tegen de tiran Banglar en zijn handlangers, alleen, of coöp met een vriend.

avatar van Eraser2
Vorige week al een poosje couch co-op gespeeld met mijn gaming buddy uit Engeland. Nu net de fysieke versie door de brievenbus geschoven gekregen. Ik ben dol op beat em ups ( al ben ik er over het algemeen niet goed in) en deze ziet er grafisch geweldig uit en speelt heerlijk soepel weg! Ik zal nog wel mijn mening geven als ik me hier doorheen geknokt heb.

Trouwens de fysieke versie komt met een aantal erg toffe goodies in het hoesje waaronder een ouderwetse manual, zo doe je dat!

Eentje die ik ook graag een keertje wil spelen inderdaad. De originele Ninja Warriors vond ik destijds al helemaal geweldig. Simpele gameplay misschien maar wel bijzonder leuk om te doen. Er lijkt me hier dan wel weer genoeg toegevoegd om het leuk te maken - en sowieso denk ik dat je het origineel niet snel zal vinden.

avatar van Eraser2
Dit is een werkelijk waanzinnig goede beat em up, misschien wel de beste die ik ooit speelde. Grafisch super mooi en zeer vloeiend maar vooral de combat is geweldig, verslavend en bovenal verrassend diepgaand. Je rijgt de combo’s aaneen als je een beetje de moves van de characters leert kennen. De characters zijn zeer divers en hebben allen unieke aanvallen. Ben ontzettend blij dat ik deze fysiek hebben binnengehaald.

Ik ben ook ontzettend blij dat ik deze voor maar 15 euro heb opgepikt. Lekker om tussen de Fire Emblem sessies eens even te spelen - en voor je het weet ben je toch weer langer ermee bezig dan dat je oorspronkelijk gepland had. Het was in de jaren '90 al een toppertje maar heeft nog niets aan kracht ingeboet. Simpel maar oh-zo-leuk om te spelen. Aangezien ik er nog niet doorheen ben nog geen score, maar wel een aanrader als je van 2D sidescrollers houd.