Scarface: The World Is Yours (2006)

Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / Xbox

Ontwikkeld door Radical
Uitgegeven door Vivendi en Sierra

Scarface: The World is Yours begint waar de film eindigt. Tony overleeft het schietgevecht tenauwernood. Hij heeft echter niets meer, alles is hem afgenomen door de mensen die hem bedrogen hebben. Uiteraard is het aan de gamer om zijn enorme drugsimperium weer in haar oude glorie te herstellen en daarbij wraak te nemen op diegenen die hem in deze situatie hebben gebracht.

Dre
wat een vet spel!

echt niet verwacht dat het zo uitgebreid zou zijn, GTA 3, San Andreas, etc. is er niets bij.

gr. dre

avatar van Evil Eye
Nou, San Andreas is denk wel iets meer uitgebreidt.

Maar ik snap je punt man, dit spel is echt uitgebreid, ja hoor. Dat is het coole eraan.

Dre schreef:
wat een vet spel!

gr. dre

Hoor dat dan San andreas is niks vergeleken met scarface.
Als we die 2 spellen lijn recht tegenover elkaar neerzetten.
Zal 90% zeggen dat Gta San Andreas gewoon veel en veel beter is dan Scarface.
San Andreas is miljoenen keer over de toonbank gegaan.
Scarface zit volgens mij op de 2 Miljoen misschien meer.
Maar ik zeg niet dat Scarface slecht is integendeel topgame.
Gta is toch veel en veel beter dat is gewoon tezien.

avatar van Freestyle
Ik had trouwens gehoopt dat je ook een tijger kon kopen, zoals in het begin van het spel wordt beweerd, maar dat blijkt dus niet te kunnen jammergenoeg.

Maarja, sinds ik windows vista heb doet dit spel het ook niet meer, gfx zijn helemaal in de war.. Hebben anderen dit ook en valt dit op te lossen?

avatar van Evil Eye
Hoe vaak ik dat soort klachten al niet gehoord heb, ik wordt er schijt ziek van. Mijn oplossing:

Heb je Windows Fista? Dan zijn Tony's avonturen voor jou basta. Switch naar een ps2 of wii, maar ps2 is chiller dus please, neem die. Tony's game kan je toch niet missen, je kan zo veel in deze game, je kan nog net niet pissen. Dus ga je naar de hel en neem je Sosa mee? Koop dan nu de game op ps2.

avatar van JanVR
Ik vind het echt een zalig spel! er zijn wel enkele minpunten : Het rijden vind ik wat houterig, drugs importen van the islands en dealen wordt eentoning en aanvallen op je business terwijl je aan het distributen bent, vind ik echt klote!

Voor de rest vind ik het echt goed, ik vind zelfs de schiet-controle beter en levendiger als in de GTA series, in GTA heb je het gevoel alsof je op lappenpoppen aant het schieten bent, hier vlieg het bloed over je eigen blits kostuum... Ook de exotics, kostuums, de stem van tony en de muziek vind ik af.

Conclusie : moest dit spel de rij-animaties van GTA hebben en nog enkele aanpassingen had het van mij een 5,0 gekregen.

AC/DC
HE-LE-MAAL GE-WEL-DIG!!!!

GTA kan hier zeker niet tegenop. Laatst de film gezien van Scarface.
Echt geniaal dat die persoon die op het idee is gekomen om een spel van Scarface te maken, bedacht heeft om het spel te laten beginnen waar de film is gestopt.

Een absolute classic! 5,0*!!

1,0
Wat een verrot spel zit vol met bugs en alles voelt afgeraffeld en half afgemaakt aan van de controls tm graphics. E =n het is verschrikkelijk eentonig en repetitief. de eerste 10 min hmm best wel tof. Na 4 uur het was dit alles gevoel en speel je het nooit meer het mist de x factor die gta sa wel heeft.

Tsjo-Wi schreef:

Heb je de game zelf ook gespeeld? Want dan zou je weten dat dat echt nergens, maar dan ook nergens op slaat. Sowieso als je van GTA houdt of van de film dan zit je al goed met deze game. Tuurlijk kan ik best begrijpen dat mensen dit een GTA rip off vinden, en dat is het voor een groot deel ook wel, maar toch wel een hele degelijke rip off in de trant van 'beter goed gejat dan slecht bedacht'. Zelf vind ik hem misschien wel leuker dan GTA omdat de actie hier veel vetter en bruter is dan in GTA. Ook zijn de graphics dik in orde en heeft het een behoorlijke replaywaarde. Overigens wordt de sfeer van de film ook goed getroffen. Ik zal maar eens kijken waar die Gamespot sukkels deze onzin vandaan halen.

Deze game zuigt het voelt aan als een uitgeklede versie van gta sa en daarbij heb je nooit het gevoel dat je deel uitmaakt van een virtuele wereld tijdens het spelen van deze game het voelt een beetje afgeraffeld en onafgewerkt aan.

AC/DC schreef:
HE-LE-MAAL GE-WEL-DIG!!!!

GTA kan hier zeker niet tegenop. Laatst de film gezien van Scarface.

Een absolute classic! 5,0*!!

Ik vind het niet echt geniaal het was zijn enigste optie in een game kun je het niet maken om het character dood te laten gaan want dan heeft de speler 10 uur voor jan lul gespeeld bij een film werkt dit anders.

PS: Gta veegt gameplay matig gezien de vloer aan met dit misbaksel.

Ford KAduuk

Dit spel uitgebreid Er was maar weinig te doen in de stad.

Vind jij.

Ford KAduuk
Vind jij.

Ja, dat vind ik. Een beetje schieten en time-trials, meer is het niet.

avatar van JokerDonny
Een erg leuk en uitgebreid spel, maar eerlijk gezegd onbereikbaar zonder de cheat codes.;) Leuke missies en ook is de game heel erg realistich: bloed op je pak, praten op straat, drugs verkopen enz. 3,0

avatar van Donkerwoud
Ik heb hier even plezier aan beleefd, maar naderhand wordt het toch wel eentonig.

Jack Savage
Donkerwoud schreef:

helemaal mee eens

avatar van welleweirdo
Laatst voor een eurootje nieuw opgepikt voor de Xbox. Binnenkort toch maar eens kijken of het wat is.

avatar van Nintendofreak
Lijkt mij een redelijke game !
Maar ik denk niet dat het nog te vinden is voor de wii.

avatar van Jayvie
Evil Eye schreef:
je kan nog net niet pissen.

Daar heb je het even verkeerd! Probeer maar eens wat containers in een steegje te zoeken

Deze game geef ik net geen 5,0,omdat je niet op elk punt kan saven,en ook niet tijdens een missie,en dat is soms heel vervelend bij dit spel,verders is het wel een toffe game.

avatar van Kenpachi
Het is leuk omdat inderdaad waar de film eindigd het spel begint en je dus niet weet wat er gaat gebeuren ookal heb je de film gezien.
Hij is erg realistisch omdat je drugs kan dealen, kan pissen en kan dansen is disco('s) Hij is bijna niet uit te spelen zonder cheats . verder wel een goede game 4,0

joeri592
hij is zeker wel uit te spelen zonder cheats

avatar van hitman47
Elk spel kun je uitspelen zonder cheats maar scarface was inderdaad wel heel moeilijk (zeker de laatste levels) voor uit te spele.

joeri592
jammer dat ie niet voor de 360 is

avatar van gamer for life
deze game is echt goed , de grafics zijn matig , maar dat kan ook niet anders met een game van deze groote . de hoofdmissies zijn wel wat aan de moeilijke kant , zoals de gene waar ge in een villa alle bazen moet gaan vermoorden omdat ze je veraden hebben . ik kon deze missie niet voltooien zonder cheats te gebruiken , te veel vijanden . en je leven ging te snel weg . maar toch deze game is echt wel goed . vooral de territoriums in nemen vondt ik het leukste . goede game , beter dan ik had verwacht .

Wat een fantastisch spel is, geef het geen 5.0 omdat het niet op vista past zonder wat aan te passen. hoewel de graphics inderdaad niet fantastisch zijn, is het voldoende om te spelen.
Je kan mensen inhuren die je een auto brengt of een boot als op het water zit. kortom goed spel, zeker een aanrader

Voor degene die vista gebruiken en graag weer met tony 'cock-a-roches' wil neerschieten, hier gaat ie:

1. Installeer het spel gewoon normaal
2. als je dit hebt gedaan ga je naar start en tik je in: msconfig
3. klik dit aan, je krijgt een pop-upje. gaar naar het tabblad computer opstarten.
4. vink het hokje aan bij processors en kies 1.
5. herstart je computer en je kan weer schieten.

Als je klaar bent met het spel, moet je het wel weer even terugzetten, je computer zal hier namelijk trager van gaan lopen, maar meer dan zet om Scarface te spelen.

Dit werkte voor mij, hopelijk ook viir jullie.

Had iets vergeten te melden, maar hier is het goede

1. Installeer het spel gewoon normaal
2. als je dit hebt gedaan ga je naar start en tik je in: msconfig
4. Ga naar geavanceerde opties
5. vink het hokje aan bij aantal processoren en kies 1.
6. herstart je computer en je kan weer schieten.

Dit werkte voor mij, hopelijk ook voor jullie

avatar van thierry.kok
ik heb een vraag, ik heb het spel voor de wii. maar als ik het spel wil stoppen, kan ik nergens (in het menu) een stop op quit knop vinden. nu druk ik maar gewoon op de home knop van de wii remote en als ik in het wii hoofdmenu ben zet ik hem gewoon uit. wie heeft er een antwoord?

Mister Onserious
wat is dit een slecht spel er zit echt niks in de dingen die je moet doen zijn zo saai dat ik naar een uur spelen gestopt ben

avatar van snoop
dit spel is echt heel vet!
ik had hem uit verveling gekocht (ps2) omdat hij niet zo duur meer was en was erg benieuwd of ze van een geweldige film ook een vet spel gemaakt hadden... begon met spelen en gelijk beviel me het sfeertje al wel...

dan speel je het een tijdje en kom je erachter hoe ontzettend veel er wel niet mogelijk is in de game... drugs dealen vond ik stiekem wel het leukste! maar ik heb me met alles in de game goed vermaakt.. ben alleen nogsteeds bezig om de super dure dingen te kopen haha