Scarface: The World Is Yours (2006)

Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / Xbox

Ontwikkeld door Radical
Uitgegeven door Vivendi en Sierra

Scarface: The World is Yours begint waar de film eindigt. Tony overleeft het schietgevecht tenauwernood. Hij heeft echter niets meer, alles is hem afgenomen door de mensen die hem bedrogen hebben. Uiteraard is het aan de gamer om zijn enorme drugsimperium weer in haar oude glorie te herstellen en daarbij wraak te nemen op diegenen die hem in deze situatie hebben gebracht.

What the Hell!

avatar van tomthumb
Markies de Sade schreef:

Het spel is niet goed uitgewerkt en maakt gebruik van een veels te ingewikkelde systeem. Zo moest ik steeds zoeken naar opdrachten en kon ik niemand in het wilde weg op straat neerknallen, want je kan geen onschuldige burgers vermoorden.
0,5

Vanwaar de behoefte om onschuldige burgers neer te knallen? En zoeken naar opdrachten als je een mobiele telefoon hebt?

avatar van Bart Tönjann
Inderdaad. En overigens, Markies, je zou het beter vinden als Rockstar deze game had gemaakt... Terwijl deze games juist vaak geprezen word omdat hij sommige aspecten van GTA verbeterde. Denk aan de verbeterde missiestructuur, beter graphics, betere shoot outs en zo voorts. Daarbij, ik respecteer je mening, maar jij schrijft je beoordeling alsof iedereen het met je eens is. "Een gemiste kans voor liefhebbers"? Ik ben een liefhebber, en ik vind dit spel fantastisch! En zo zijn er nog wel veel meerdere.

Dat bericht van Markies de Sade snap ik totaal niet!
Kon mij goed amuseren met deze game, want meerdere gamers zullen dit wel een pareltje van een game vinden, inclusief mezelf.
Ieder zijn mening natuurlijk, maar je cijfer vind ik werkelijk nergens op slaan!

avatar van kArIzMa_TuRk
Markies de Sade schreef:
Als de hoofdpersonage geen Tony Montana zou wezen dan zou dit spel na 2 weken bij de Blokker in de 2e-hands-schappen liggen. Want deze game scoort puur op de naam van Tony Montana en niet meer.
Zou je denken? Ik denk van niet..
Ik geloof dat Tony geen onschuldige mensen ging vermoorden in de film, dus waarom in het spel wel?

Als je onschuldige mensen kon vermoorden, zou het als het ware op Grand Theft Auto lijken.

avatar van Tsjo-Wi
Maar mensen, als je perse de behoefte hebt om onschuldige burgers neer te knallen (wat ik inderdaad best vaak had) dan switch je toch gewoon naar een van je henchmen? (het lieftst de bodyguard want die is het sterkst en heeft de beste wapens.) Ik heb me behoorlijk wat tijd vermaakt met het afknallen van langslopende burgers met een bazooka of grenadelauncher, of natuurlijk achter ze aan rennen met een grommende kettingzaag Dat Tony geen onschuldige burgers neer kan knallen vind ik juist goed, dan blijft het tenminste nog trouw aan de film.

ik kan niet wachten tot ik deze game kan spelen
ik heb hem gevraagd voor kerst
lijkt me gaaf om vet rijk te zijn ;p
en ook dat je opdrachten kan geven en niet zelf hoeft te doen ;D

avatar van kArIzMa_TuRk
ik kan niet wachten tot ik deze game kan spelen
Je hebt 'm dus nog niet gespeeld? Waarom stem je er dan op? (niet dat ik het erg vind )

Vandaag nog eens gespeeld en ik zit ondertussen aan een dikke 35 uur! De sfeer van de game is nog steeds onbeschrijfelijk! Tony Montana rulezzz!

Eindelijk uitgespeeld!
Het einde was echt wel té vet!

kArIzMa_TuRk schreef:

omdat ik filmpjes heb gezien ervan en hij lijkt me gewoon een dikke 5 waard

avatar van Gameinspecteur
maar je hebt gelijk ik kan nog niet stemmen alsik het nog niet heb gespeeld

Wassup ! schreef:
Eindelijk uitgespeeld!
Het einde was echt wel té vet!

kan je doorspelen als je hem hebt uitgespeeld??

avatar van Bart Tönjann
Je kunt nog een beetje free-roamen, auto's jatten, wat races... Net als bij GTA. Maar de grootste fun is er wel af na het uitspelen, vond ik. Vooral omdat er dan toch niks meer te kopen valt. (geloof ik...)

Gameinspecteur schreef:

kan je doorspelen als je hem hebt uitgespeeld??
Ja, je kunt een beetje rondlopen in de steden en de overgebleven auto's, collectibles enz. kan je nog wel kopen, maar na een tijdje haakte ik wel af en vervolgens had ik nog maar 95% voltooid, dus er valt best nog wat te beleven aan de game als je 'm hebt uitgespeeld.

Wassup ! schreef:

ok gelukkig maar xD

Relax
Dit is inderdaad een lachwekkend slechte game, elke keer als je de game opnieuw opstart worden de graphic installaties opnieuw naar default gegooid (PC Versie) en kan je weer aanklooien totdat de game perfect runt.
En ja inderdaad deze game scoord flink op de naam Scarface en Tony Montana.

Teleurstellend slecht.

avatar van Gameinspecteur
maar sommige zeggen dat ze wel 200 miljoen $ hebben ofzo.
dus kan je nog aan het eind door met drugs dealen?

avatar van Tsjo-Wi
Gameinspecteur schreef:
maar sommige zeggen dat ze wel 200 miljoen $ hebben ofzo.
dus kan je nog aan het eind door met drugs dealen?

Ja die deals kan je altijd nog blijven doen.

Welke Maffia spel vinden jullie het beste Scarface of The Godfather?
Ik vindt zelf scarface de beste,omdat het grafische veel beter is dan de The Godfather en het verhaal is ook stukken beter en de besturing is ook heel erg chill.
The Godfather hebben ze op de Ps3 gelanceerd dat zouden ze ook bij Scarface moeten doen.

avatar van Bart Tönjann
Scarface vind ik ook veel beter. Grafisch is het superieur, de feeling van het spel is beter, de besturing vond ik persoonlijk beter, en het is stukken minder repetief (Of het voelt in ieder geval minder repetief) Ook heb je in Scarface, wanneer je de top behaalt hebt, echt het gevoel dat je de man bent, met je villa enzo. Bij The Godfather, als je Opperdon bent, voelt het helemaal niet aan alsof je dat bent. Daarom vind ik Scarface vele malen beter, al heb ik aan Godfather ook wel aardig lol gehad.

avatar van Jermaine
Real_Games1 schreef:
Welke Maffia spel vinden jullie het beste Scarface of The Godfather?

Mafia veegt de vloer met beide games aan

avatar van 7higer7
denk toch de godfather... heeft meer opties
alhoewel.. de goedheid verschilt niet heel veel;

Ze zouden van Goodfellas een mooie ps3 game kunnen maken.
Goodfellas was zeker een goeie film,maar niet echt een hoogstaande maffia film.
Ik denk als Goodfellas ooit op de ps3 zou kunnen uitkomen dat het zelfs beter dan de The Godfather en Scarface samen.

graphics van dit spel vallen zwaar tegen!! het spel is erg afgezaagt ziet er ook allemaal maar prutsig uit op de pc ook op hoogste graphics. Gespeeld om mijn tijd wat volte krijgen maar echt niet de moeite waard.

2.5*

avatar van krat0s X
Toen ik de film had gezien, ging ik hem meteen halen! ik vind hem wel tof, maar op de Ps3 is ie verschrikkelijk laggy...

avatar van Evil Eye
Goed spel, blijft trouw aan de sfeer van de (geweldige) film en speelt lekker weg. Tony is een cool hoofdpersonage. Wel jammer dat je geen onschuldigen kan afslachten maar het is wel in trouw met de film, Tony zou nooit zomaar onschuldigen killen (wat een softie )

Dus ja, leuk en goed spel

4.5 ster

avatar van hitman47
schiterende game vooral dat montana het overleeft in zijn villa niet zoals in de film waar montana gemold word.
veel vrijheid en een geweldige verhaallijn over de weg naar sosa.
de laaste missie moogt ge eindelijk wraak nemen op sosa en die missie doet enorm deugd omdat het goed afloopt en in de film niet.

RippedBone Dog
Scarface: The World Is Yours werdt vrijwel in bijna alle recenties afgekraakt, maar dat neemt niet weg dat het vermakelijke game is voor scarface fans en free roaming fans.
Innoverend en zeer verslavend.