Scarface: The World Is Yours (2006)

Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / Xbox

Ontwikkeld door Radical
Uitgegeven door Vivendi en Sierra

Scarface: The World is Yours begint waar de film eindigt. Tony overleeft het schietgevecht tenauwernood. Hij heeft echter niets meer, alles is hem afgenomen door de mensen die hem bedrogen hebben. Uiteraard is het aan de gamer om zijn enorme drugsimperium weer in haar oude glorie te herstellen en daarbij wraak te nemen op diegenen die hem in deze situatie hebben gebracht.

avatar van kArIzMa_TuRk
ook deze spel heeft een leuk sfeertje. Het spel maakt zeer goed gebruik van de filmlicentie en innoveert het genre. Besturing werkt perfect!

Zeer vermakelijk spel.
Het Miami uit van de jaren 80 is goed weergegeven. De muziek is ook erg goed, al hadden ze wat mi betreft wel iets meer Country erin mogen doen en minder hip-hop.
De conversatie mode is een leuke toevoeging en geeft het spel echt diepte. De sfeer uit de film is goed vormgegeven. Montana's voice actor doet een prima job op het immiteren van Al Pacino.
Nadeel is dat het spel soms behoorlijk repetief word. Zo kan het transporteren van 'Yeyo' van je loods naar je winkels wel eens vervelend zijn, als je dit vaak moet doen en als je ook nog steeds aangevallen word.
Verhalend zit het verhaal redelijk in elkaar, ookal had er hier en daar wel wat meer diepgang in mogen zitten. Maar het hoofddoel is natuurlijk om het hele Drugs Imperium in je hebberige handen te krijgen en dat is goed gedaan. Als je rond loopt in een strak maatpak, zonnebril, in de verte een grote loods met je naam erop en altijd je woordje klaar, voel je je echt 'de man'.
Leuk dat je je mansion kan uitbreidden. Alleen jammer dat wanneer je van meubilair theme verandert, alles van het oude theme verwijdert. Maar zoveel tijd heb ik er toch niet aan besteed.
Leuk is het om te sparen voor auto's, boten etc, meer en meer lijk je op een echte Crime Boss. Jammer alleen dat toen ik ein-de-lijk voor de duurste auto kon betalen, ik hem gelijk in de prak reed en hij ontplofte

Al met al een prima spel, zeer vermakelijk als je ervan houdt om een crimineel imperium op te bouwen. Waar de Grand Theft Auto meer op het verhaal gebasseerd is, draait alles er in dit spel om, om de 'man' van Miami te worden. Op een gegeven moment herkennen mensen op straat je zelfs (Ookal is dit al erg snel).

4 Sterren voor dit goede vermakelijke spel..
'Say hello to my little friend'

avatar van kArIzMa_TuRk
Erg jammer dat het zo weinig is gespeeld..

avatar van Bart Tönjann
Inderdaad, het spel verdient wel wat meer aandacht.

Bart Tönjann schreef:
Inderdaad, het spel verdient wel wat meer aandacht.
De game heeft zeker veel aandacht gekregen. De game staat trouwens in de platinumreeks van PS2!

Klopt, maar ik bedoel hier op de site

Bart Tönjann schreef:
Klopt, maar ik bedoel hier op de site
Da's waar!
Ik vind het wel een goed actiespel!

avatar van Freestyle
Op een gegeven moment toen ik al een aardige reputatie had opgebouwd kwam ik iemand op straat tegen die zei; 'hey Tony, can i kill somebody for you?'. Aan humor ontbreekt het iig niet in in dit spel.

avatar van Test Drive
klasse game , alleen het autorijden is wel houteriG zeg!

avatar van tomthumb
Zeer goeie voice-acting, heerlijk om andere gangsters op z'n Montana's verrot te schelden. Lekkere wapens en ook het autorijden is mij honderd procent meegevallen; hoewel niet elke auto lekker rijdt. Er had van mij wel wat meer afwisseling in de missies gemogen.

Dit is echt een goddelijk spel.
Alles aan dit spel is gewoon goed uitgewerkt.
Je hoort Al Pacino ze stem die Tony Montana vertaalt.
Missie's zijn goed uitgewerkt,wapens,muziek en dat je huis kan pimpen is ook weer goed uitgewerkt.
Alleen wat een heel klein beetje jammer is dat als je het spelt uitspeelt er verder niks tedoen is.
Maarja dan maar weer overnieuw spelen.
Een dikke 5

Real_Games1 schreef:
Je hoort Al Pacino ze stem die Tony Montana vertaalt.
Iemand anders spreekt zijn stem in..

avatar van Bart Tönjann
Inderdaad, Andre Sogliuzzo om precies te zijn. En ik moet zeggen dat hij een perfecte prestatie geleverd heeft.

Ik heb het spel ondertussen al gedeeltelijk voltooid en het spel speelt super! Het spel heeft ook leuke auto's die je kunt kopen, maar niet elke auto rijdt super. Het stemmenwerk is trouwens wel van zeer goede kwaliteit. Tony Montana is prachtig vertolkt in deze game en vooral zijn manier van doen. In dit spel zal je ook veel coke moeten verhandelen, want anders raak je maar zeer traag aan geld. De missies zijn zeer leuk om te spelen, maar ik kon sommige missies niet uitspelen zonder codes. Ook een belangrijk element in deze game is hoeveel respect je hebt, want anders kan je niet naar een nieuw land. De game heeft ook een lange speelduur, want er zijn zoveel dingen te doen in deze game. De fans zijn zeker blij met het werk dat de ontwikkelaars hebben afgeleverd. Mijn cijfer: 4****!!!

avatar van rudiger
in de platinum reeks , prima , `n stuk goedkoper , heb deze game gisteren gekocht voor 19,99 .
mijn eerste indruk is zeer positief , geweldige graffics , het lijkt wel of je Pacino zelf bent .
nog niet lang genoeg gespeeld om tot `n beoordeling te komen .
hier kom ik zeker nog op terug .
ik ben wel blij dat er een game is van mijn favo film

avatar van rudiger
zeer realistisch spel die Scarface .
ben het nu `n paar dagen aan het spelen , en dit spel overtreft alle verwachtingen .
ook de besturing van de auto`s valt reuze mee .
5 sterren .

rudiger schreef:
dit spel overtreft alle verwachtingen .

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Stukje gespeeld bij een neef van me. Dikke GTA rip off was het eerste wat me te binnen schoot. Het lijkt wel of ze exact dezelfde engine hebben gebruikt met een paar aanpassingen. Het speelde verder wel lekker en het idee is erg goed maar ik denk niet dat dit me lang zou kunnen boeien.

BoordAppel schreef:
maar ik denk niet dat dit me lang zou kunnen boeien.
een tip: als u denkt dat dit spel u niet zou kunnen boeien, laat het achterwege, niet spelen.

(dit zeg ik omdat ik de gemiddelde van het spel wil redden! )

Leuk spel, al is het soms zoeken naar opdrachten.

avatar van hitman
3svb schreef:
Leuk spel, al is het soms zoeken naar opdrachten.

en als je er dan een hebt
zoals vrachtwagen met drugs in nood helpen en je wordt dan vol beschoten lukt niet
weet iemand hoe ik het snel kan doen.

Ben ondertussen alweer een stukkie verder. Heb 85% voltooid, dus ik kan bijna Sosa afmaken! Grrrrr.....

avatar van 7higer7
zeer vermakelijk spel en het haalt het gevoelbij de film helemaal naar boven 4*

avatar van rpger
Deze moet in de flop 100, kreeg door gamespot een award voor "worst game everyone played", zoals de titel al zegt een goed verkochte game die waardeloos is.

Wat zeg je?

avatar van Tsjo-Wi
rpger schreef:

Heb je de game zelf ook gespeeld? Want dan zou je weten dat dat echt nergens, maar dan ook nergens op slaat. Sowieso als je van GTA houdt of van de film dan zit je al goed met deze game. Tuurlijk kan ik best begrijpen dat mensen dit een GTA rip off vinden, en dat is het voor een groot deel ook wel, maar toch wel een hele degelijke rip off in de trant van 'beter goed gejat dan slecht bedacht'. Zelf vind ik hem misschien wel leuker dan GTA omdat de actie hier veel vetter en bruter is dan in GTA. Ook zijn de graphics dik in orde en heeft het een behoorlijke replaywaarde. Overigens wordt de sfeer van de film ook goed getroffen. Ik zal maar eens kijken waar die Gamespot sukkels deze onzin vandaan halen.

Precies.

@rpger Aangezien jij niet op deze game hebt gestemd, betekend dat dat jij deze game niet hebt gespeeld. En volgens jou ''moet'' deze in de flop. Hoezo dat? Beetje raar vind je niet.

rpger schreef:
Totale onzin! Die mensen van Gamespot zijn dan nauwelijks van kwaliteit bewust! Deze mag trouwens van mij in de top 250 belanden!

avatar van metaledje
haha jullie gaan er ook altijd op in. Dat is volgens mij wat ie juist wilt.games die enorm veel succes hebben omdat ze simpelweg enorm goed zijn, tjah een perfect doelwit natuurlijk..

Maar als je alleen afgaat op sites zoals gamespot en dergelijke en dan ook meteen zegt dat deze game zuigt om er zogenaamd in mee te gaan is dat enorm doelloos..,die negatieve stemmen zijn ook alleen maar van menselijke wezens, wat kan jou het schelen wat anderen vinden? wat kan jou de verdorven mensheid uberhaupt schelen,.
Je moet je eige leven toch leiden en je eigen keuzes maken? dat is dan toch puur meeloperij? of snap ik het niet? iedereen is gelukkig anders..... mja wel grappig dit

Ik heb deze game ook gekocht maar nog niet gespeeld,maar ik weet wel dat er veel aandacht aan is besteed en dat is alleen positief lijkt me

avatar van Markies de Sade
0,5
Inderdaad een heel goed verkochte game, die achteraf waardeloos blijkt te zijn. Iedereen die ik ken die deze game gespeeld heeft vond het weggeooid geld en jammer dat er niet veel meer uitgehaald is. Een mooie rip-off van GTA San Andreas maar veel slordiger uitgewerkt en veel minder leuk.

Als de hoofdpersonage geen Tony Montana zou wezen dan zou dit spel na 2 weken bij de Blokker in de 2e-hands-schappen liggen. Want deze game scoort puur op de naam van Tony Montana en niet meer. Zijn personage is tot in de puntjes perfect uitgewerkt, de manier van praten en lopen zijn helemaal authentiek en ook de stem is goed ingesproken door een stuntman (Al Pacino kon het niet meer).

Het spel is niet goed uitgewerkt en maakt gebruik van een veels te ingewikkelde systeem. Zo moest ik steeds zoeken naar opdrachten en kon ik niemand in het wilde weg op straat neerknallen, want je kan geen onschuldige burgers vermoorden. Ook het kopen van gebouwen en handeltjes is veels te duur waardoor je de zoveelste bende moet vermoorden of kilo's cocaine moet kopen om het daarna weer te verkopen. En dat moet je voorzichtig doen, want als je de knoppen op je joystick iets te lang of kort ingedrukt houdt kan je bij de aankoop en verkoop van het witte goedje neergeschoten worden door de verkopers en kopers. Ik kreeg er zo de hik van dat ik vaak vloekend mijn joystick door de kamer gooide.

Ook de interface was waardeloos. Bij Vice City en San Andreas heb je de HUD waar je respect, stamina etc met balken worden aangegeven. In dit spel wordt het cijfers aangegeven waardoor na een tijd je HUD onoverzichtelijk wordt met al die miljoenen cijfertjes waardoor je je respectmeter en geldbedrag door elkaar haalt en het staat bovendien rommelig en amateuristisch.

Nee, dit is een waardeloze game die door veel gamers zonder na te denken meteen gekocht is (ook ik haalde met ogen dicht) vanwege de hype en de film Scarface maar zoals zoveel filmgames (Pirates of The Caribbean, X-Men, Spiderman, The Punisher, Reservoir Dogs etc) blijkt ook deze game een snel uitgewerkt en inelkaar gehosseld geldmakertje te zijn. Ze moeten eens voor de grap een deel 2 uitbrengen, dan zullen de verkopen veel lager uitvallen. Het zou veel beter geweest zijn als Rockstar zich over dit spel mocht buigen. Een gemiste kans voor de liefhebbers.

0,5