Outriders (2020)

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Xbox Series X/S
Shooter / RPG

Ontwikkeld door People Can Fly
Uitgegeven door Square Enix

Terwijl de legers van de mensheid leeg bloeden in de loopgraven van de Henoch, veranderd de vijandelijke planeet al snel in een haard voor huurlingen. Creëer je eigen Outrider en ga op reis om te profiteren van dit conflict. Met rijke verhalen over de diverse werelden achter je, verlaat je de sloppenwijken van de First City op zoek naar rijkdom en een mysterieus signaal.

Demo even geprobeerd en oogt allemaal wat outdated en heeft een behoorlijke Gears of War vibe met wat snellere gameplay. Is dit dan fout? Mwao speelt eigenlijk best wel ok. Heb de demo nog niet uit want die is best wel groot.

Cool trouwens dat er weer af en toe demos komen.

Komt bij release meteen in GamePass (1 april)

avatar van Mr. Olaf
mrdig schreef:
Komt bij release meteen in GamePass (1 april)

Mooi idd! Hopelijk geen grapje.

Afgelopen vrijdag is de game dan gereleased en de 1e paar dagen was dit nauwelijks speelbaar vanwege server problemen. Toch jammer dat je ook voor solo play continu online moet zijn en verbonden moet zijn met de Outriders servers.

Maar goed, als de game dan uiteindelijk werkt (en dat deed het sinds afgelopen zaterdagavond/zondag) dan speelt dit wel erg fijn hoor. Mooi ook dat m'n progress in de demo was meegenomen, dus het ietwat trage story driven begin hoefde ik niet nog een keer te doen. Na deze lange intro begint de game pas echt en heb je allerlei plaatsen, main quests en side quests. Verder hele snelle soepele gameplay en heb ik het gevoel dat ik in deze rpg looter-shooter een kruising tussen Gears of War, The Division en Horizon Zero Dawn aan het spelen ben.

Verder ben je continu je karakter aan het upgraden dmv het verzamelen van loot, abilities en skill points. Je levelt ook snel op qua karakter en world tier. Hoe hoger de world tier hoe moeilijker de game wordt en wil je niet de world tier verlagen (wat wel kan) dan moet je soms wat herspelen of wat side quests gaan doen om betere wapens/gear te krijgen om wel die ene moeilijke quest te halen.

Ja ben wel positief verrast door deze game, zin om verder te spelen.

avatar van AdrievMer86
Wou eerst voor pc versie vanwege muis en snel reageren, al liep de pc demo hier niet zo best vanwege slechte optimalisatie. En op ps5 liep ie super snel en goed.
Ja deze game had ik in pre-order voor ps5 en gelijk op eerste dag gespeeld. In het begin gelijk issues, duurde 30 min. voordat ik de server pakken kreeg.
Maar eenmaal online liep het goed, al soms progressie hindering. Maar later werd dit allemaal gefixed.
Ja deze game is een mengelmoes van veel games. Denk aan gears of war, mass effect en destiny.
Het meeste denk ik aan mass effect, al dan meer old school knallen en beetje rpg elementen erin verwerkt. Ja Mass Effect is meer story en outriders is meer recht toe recht aan fetch questen en knallen die hap. Meer richting DOOM zelfs, al dan 3d person. Moeilijk uit te leggen verder.
Vaak denk ik zelf aan Quantum Theory van koei tecmo.
Ja deze outriders bevalt me wel. Het sniperen vind ik ook echt geweldig in deze game. Zelf speel ik in mijn eentje en dat is prima. Maar co-op met je vrienden is denk ik wel stukken leuker. Maar nog steeds prima te doen alleen.

Ben eigenlijk wel blij wat positieve geluiden te horen want net zoals wat eerdere games (waar de namen me van ontgaan, sorry) leek me dit best een degelijke shooter in de middenmoot. Zoiets waar iedereen bij voorbaat al bij twijfelt, aan voorbij loopt om dan 2 jaar later plots te ontdekken dat het spel toch een stuk beter is dan oorspronkelijk gedacht.

avatar van Mr. Olaf
Van de week begonnen aan deze game. Geen connectie problemen meer maar inderdaad raar dat je ook voor sp constant online moet zijn (wat mrdig ook al zei). Het ziet er best aardig uit allemaal. Vergelijking met Gears is snel gemaakt (wapen,- cover systeem) en de looting toevoeging is leuk. Hopelijk heb ik de juiste keuze wat betreft class gemaakt. Ik speel hem via game pass (echt top dat deze er meteen opstaat). Later meer!

Pijnlijk dit: Some distraught Outriders players have lost nearly 100 hours of progress after latest patch • Eurogamer.net

Zelf nog geen last van gehad maar je zal er maar 80+ uur in hebben zitten al je duur verdiende gear/wapens zijn plots weg.