Maneater (2020)

Alternatieve titel: Maneater: Apex Edition

PC / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox One / Xbox Series X/S / PlayStation 5
Action / RPG

Ontwikkeld door Tripwire en Shipwright
Uitgegeven door Tripwire en Deep Silver

Speel als een gigantische Stierhaai en terroriseer de kustwateren van de Gulf Coast. Vecht om te overleven in de open oceaan en terroriseer de badgasten en watersporters. Je enige hulpmiddelen zijn je verstand, je kaken en een griezelig vermogen om te evolueren terwijl je je voedt.

Deze game en bovenstaande trailer leek me al best leuk, maar je zou eigenlijk de onderstaande trailer even moeten bekijken, met name de eerste 10 seconden - ik heb toch even gegniffeld met de vergelijking.

Maneater - The Game Awards 2019 Trailer [HD 1080P]

Of het daadwerkelijk ook een goede game gaat zijn weet ik niet, maar het ziet er alleszins onderhoudend uit. Wellicht eerder iets dat ik in een budget sale oppik - maar ja - die b-horror vibe die erdoorheen loopt is wel lollig genoeg om bij mij de aandacht te trekken.

Even that score!

Haha, waarom kom ik dit nu pas tegen?

Maneater: 15 Minutes of Story Gameplay - YouTube

Dit lijkt me wel echt leuk zeg. Niet full-prices, maar voor 2 tientjes ofzo. Lekker bruut.

Manny Calavera schreef:

Same

Vanavond uitgespeeld. Dit is een soort Far Cry Lite, die er erg mooi uitziet, maar qua gameplay, hoe leuk het ook is om een haai te zijn, vrij eendimensionaal is. Het heeft mij 11 uur bezig gehouden. Aanvankelijk was ik van plan behoorlijk wat sidequests te gaan halen en wat trophies te hunten, maar het werd me echt te saai. Als je gewoon levelt en van de geboden evoluties gebruik maakt wordt de game trouwens nergens echt onoverkomelijk moeilijk. ik had alleen moeite met de apex orka,maar toen ik bedacht dat ik die wel uit het water zou kunnen lokken was ie ineens een pushover

3* voor deze prachtig uitziende game met een interessante premisse, die helaas wat aan de magere kant is qua zowel story als gameplay.

avatar van Mr. Olaf
Game is sinds een paar dagen ook via gamepass te verkrijgen. Concept is in ieder geval tof, ga deze zeer binnenkort opstarten.

avatar van bettafish14
Zaterdag een Xbox series S aangeschaft met gamepass, gelijk geinstalleerd en vermaak me kostelijk, toch soms nog best lastig ondanks dat het een simpele game lijkt. de opstart fase waar ik nu in zit vind ik wel redelijk lang duren, level uppen kost redelijk wat tijd, maar ga er zeker mee door!

Ik heb dit van Gamepass afgehaald, leek me al wel langer een leuke game, maar in de praktijk na een uurtje spelen weet ik het niet. Na een paar keer is een mens verslinden niet zo boeiend meer. Visueel wel een mooie game trouwens, maar ik denk er nog over of ik hier tijd in ga stoppen.

Mja, niet mijn ding. Het concept is tof en visueel is de game best wel sfeervol, maar gameplay-technisch nogal eentonig en herhalend. Plus, na 10, 20 keer iets kapot verscheuren heb je dat ook wel gezien (laat staan voor de 1000ste keer) en blijft er weinig over. Je moet wel heel veel zoeken en jagen, maar ik haal er gewoon te weinig plezier uit en stop mijn gametijd liever in wat kwalitatiefs beters. Prima dat dit op Gamepass staat, kan iedereen het een paar uurtjes proberen.

Kleine 3*