Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King (2008)

Alternatieve titel: Chiisana Ōsama to Yakusoku no Kuni: Fainaru Fantajī Kurisutaru Kuronikuru

Nintendo Wii
Strategy / Simulation

Ontwikkeld door Square Enix
Uitgegeven door Square Enix

Volgens een legende dient een verlaten stad nu als levenloze herinnering van een koninkrijk dat ooit krachtig was. De jonge zoon van een koning in ballingschap bereikt dit land na een lange reis. Daar vindt hij slechts een verlaten kasteel – en een magische kristal. Hoewel het aangetast is na jaren van vergetelheid, heeft het kristal zijn lichtgevende gloed behouden en het verleent de koning de macht van de architek: de bekwaamheid om herinneringen waar te maken. Met behulp van loyale dienaars en dappere avonturiers, begint de nieuwe koning aan de wederopbouw van zijn koninkrijk in dit nieuwe land.