Call of Duty: Warzone (2020)

PlayStation 4 / Xbox One / PC
multi player / online

Ontwikkeld door Infinity Ward
Uitgegeven door Activision

Warzone is een gratis Battle Royale-variant op Call of Duty. Sluit je aan bij je vrienden en stort je in een slagveld met maximaal 150 spelers. Ontdek voorraadkisten en voltooi contracten om je arsenaal op te bouwen en een tactisch voordeel te behalen. Ervaar een nieuwe manier om ‘Battle Royale’ of ‘Plunder’ te spelen in een race om $1.000.000 Cash in de game te verdienen.

Deze Battle Royale zonder de crafting en bouwmeuk van Fortnite klinkt mij een stuk aantrekkelijker...nog nooit Cod gespeeld maar denk dat ik dit eerdaags es ga downloaden!

avatar van JacoBaco
Ik heb dit uitgebreid gespeeld. Alle gamers zijn intussen wel bekent met het Battle Royale principe. Je bevindt je solo, dual of in een squad in een grote open wereld en de bedoeling is dat je alle tegenstanders verslaat om te winnen. 150 spelers in dit geval. En in de map is een grote cirkel en deze cirkel wordt (na een bepaalde tijd) steeds kleiner en buiten de cirkel wordt het dan dodelijk. In Warzone krijg je maken met een dodelijk gas. En in deze versie is trouwens tot nu toe alleen squad (team van 3) beschikbaar.

Er liggen door de hele map kisten verspreid die je kan looten. In deze kisten vind je o.a. wapens en geld. Soms zijn de wapens kaal en soms vind je een wapen met alles erop en eraan. En zo heb je common (wit), uncommon (groen), rare (blauw), epic (paars) en dan legendary (gold). Die laatste wil zeggen: een wapen met alle 5 de attachments. Daarnaast zijn er voertuigen zoals helicopters, ATV ( all-terrain vehicle), tactical rovers, cargo trucks en SUV's. Je kan ook contracten tegenkomen en dan krijg je bijvoorbeeld de opdracht een specifieke speler uit te schakelen. De map geeft aan waar hij of zij ongeveer is. Als dit lukt verdien je geld en XP. Er zijn verschillende contracten met missies.

Met het geld wat je vindt kan je -je raadt het vast al- iets kopen. Op de map liggen wederom kisten verspreid. Te herkennen met een winkelwagen icoontje.

Armor Plate Bundle - $1500
UAV - $4000
Self-Revive Kit - $4500
Munitions Box - $5000
Loadout Drop Marker - $6000
Teammate Redeployment - $4500 (per player)

Een erg fijne toevoeging is de mogelijkheid om terug te keren nadat je dood bent gegaan! Als je doodgaat dan ga je naar een gevangenis en daar kan je een 1 tegen 1 gevecht doen. Win je dan keer je dus terug naar Battle Royale. Ga je vervolgens weer dood, dan kan je nog steeds terugkomen. Druk met het pijltje (op je controller) omhoog en je doet een request. Op de map verschijnt dan weer een icoontje en je teammaat moet daar dan naartoe om je te laten terugkeren. En dit is Teammate Redeployment - $4500 (per player).

Tot nu toe ben ik het nog allemaal een beetje aan het ontdekken, maar ik vind het nu al dikke fun! Er is een Battle Pass en een Tier list, maar daar ben ik nog niet zo mee bezig geweest. Ik ben overigens al 2x eerste geworden met mijn squad. Ik weet echt niet hoelang dit duurde, maar als je eerste wordt dan heb je denk ik tussen de 20 en 30 min gespeeld.

Bedankt voor je uitgebreide beschrijving JacoBaco! Ik denk dat ik het ook eens ga proberen.

avatar van Aazhyd
Dat geld is per game, denk ik? Of kan je upgrades kopen die je in latere games ook kan gebruiken?

Aazhyd schreef:
Per game inderdaad.

Vandaag een groot deel van de middag bezig geweest met Warzone en ik moet zeggen dat ik het leuker vind dan ik had gedacht. Het hele Battle Royale gebeuren heeft me nooit echt aangesproken, omdat de stijl van games als Fortnite en PUBG me niet aanspreekt. In het geval van Black Ops 4 heb ik het nooit een kans gegeven, omdat ik geen geld wil neerleggen voor games met alleen een multiplayer.

Toch heeft het wel iets om met een flinke groep mensen op een level gegooid te worden. De spanning, niet weten wat je gaat vinden en het feit dat geen enkel potje hetzelfde is. Ik snap nu een stuk beter waarom mensen zo verknocht zijn aan dit genre. Ik denk dat ik nog weleens vaker ga terugkomen naar Warzone.

Dit is ook deels te danken aan de gameplay. Hoewel ik al in geen jaren meer serieus een COD-game online heb gespeeld, voelt alles lekker vertrouwd en soepel. Je kan zeggen wat je wil over Call of Duty, maar de shooter aspecten zijn altijd dik in orde.

De game ondersteund trouwens ook crossplay, dus als er iemand een keer zin heeft, kunnen we weleens met een GamesMeter team het gevecht aangaan .

avatar van Aazhyd
Wordt er nog wat aan matchmaking gedaan? Of word ik in een pot gegooid met allemaal pro's? (Ik ben zelf dus absoluut geen pro).

Geen matchmaking.

avatar van HALVE TAMME.
DarthSolidKevin schreef:
Ik ben van de partij

Ik ben verslaafd .

avatar van JacoBaco
Ik heb mijn game op youtube gezet.. Tweede en hoe?

Call of Duty Warzone: 2nd because of the Corona gas. - YouTube

avatar van gamefan
Ik ben normaal gezien niet zo'n grote multiplayer en/of CoD fan, maar Warzone heeft me toch wel heel wat uurtjes plezier bezorgd de afgelopen maanden. Het Battle Royal principe is natuurlijk bij de meesten bekend en er wordt hier ook niets nieuws mee gedaan, maar het werkt hier gewoon heel soepel en tof. Ook nog nooit lag gehad, en ook totaal geen lange wachttijden. Er is een enorme overvloed aan coole, goede wapens, en de map zelf is ook gevarieerd genoeg. De gulag is ook een leuk principe; als je dood gaat kan je dus gewoon nog terugkomen, en zelfs daarna kan je nog steeds teruggekocht worden door een teammate. Dus compleet brutal is het niet; ikzelf ben op Cod vlak ook onervaren en ben met m'n maten toch al een aantal keren bij de laatste tien-vijftien geweest.

Ik ga hier nog wel wat potjes in spelen, het blijft leuk om naar terug te komen af en toe. Het is wat herhalend natuurlijk, en in principe 'elke keer hetzelfde' (er is maar 1 map, voor de duidelijkheid), maar tja, dat hoort nu eenmaal bij het principe.

avatar van JacoBaco
Het kan gewoon simpele pech zijn dat ik erg vaak in lobbies terecht kom waar het niveau behoorlijk hoog is. Snipers bijvoorbeeld schieten bijna niet meer mis en het is one shot kill. Zo ben ik bijvoorbeeld al door een sniper uit een helikopter geknald. En sommige spelers lijken gewoon te weten wat ik ga doen. Al doet een goede headset al wonderen natuurlijk, want in een huis hoor je precies waar diegene loopt. Maar ja, ik zie een ventje 150 meter verderop een beetje looten via huizen. Ik doe er alles aan om ongezien dichtbij te komen. Vervolgens ben ik hem kwijt en ineens word ik overhoop geschoten door die gast die al in een struikje lag te wachten. Had hij dan een heartbeat sensor denk ik dan? Zou kunnen, maar je vindt die apparaten niet zo vaak en meestal zie je in de killcam altijd nog wel dat hij het gebruikte.

En zet crossplay vooral uit, want die PC losers cheaten gewoon te vaak.

avatar van Dudady
Sinds vorige week mijn eerste game-pc aangeschaft en dit spel eigenlijk meteen gedownload. Ik ben een echte consolegeek, dus spelen met een toetsenbord is even wennen. Toch speel ik het (tot nu toe) met plezier.

avatar van Q jones
Gewoon geen call of duty vibe