Left 4 Dead (2008)

PC / Xbox 360
Shooter / Action

Ontwikkeld door Turtle Rock en Valve
Uitgegeven door Electronic Arts en Valve

Left 4 Dead is een zombiegame waarin het de bedoeling is om zoveel mogelijk zombies af te slachten. Met veel verschillende soorten wapens moet je proberen de zombies zo snel mogelijk te doden. Naast de singleplayer missies is bestaat de mogelijkheid om samen met vrienden online de zombies af te maken.

Net een uurtje gespeeld met cpu teammates...

Het is allemaal erg vermakelijk, wel erg arcade. Typisch uitspelen en dan kijk je er lang niet meer naar om. Wel is het erg lachen om met een 4 mans squad duizenden zombies af te knallen. Ga hier zeker nog even mee door de komende tijd.

avatar van SilverGun
Typisch uitspelen en dan kijk je er lang niet meer naar om.

Daar zit je er echt helemaal naast mee Dit blíjft mooi. De campaigns zitten vol nooks & crannies die gecombineerd met de AI director veel strategische mogelijkheden bieden. Zowel infected als survivors moeten zich aanpassen, afhankelijk van de bijna oneindige mogelijke situaties. Ben hier nog lang niet op uitgekeken, ondanks de tientallen uren die ik er al in heb gestopt.

avatar van Deftones_JP
Ik ga eind deze maand weg met een paar maten. Ik neem dan hoogst waarschijnlijk ook een Xbox 360 mee met vier controllers. Werkt dat een beetje bij deze game of niet? Er zijn namelijk maar weinig spellen die dat soort multiplayer tegenwoordig ondersteunen.

avatar van SilverGun
Splitscreen multiplayer is mogelijk met max. twee spelers op één 360. Om lokaal met z'n vieren te kunnen spelen zal je moeten system linken.

Twee weken geleden heb ik nog met zeven vrienden op vier 360's en TV's in de woonkamer een hele zaterdag lang Versus gespeeld. Dat speltype kan niet kapot

avatar van tomthumb
Moeten dan alle 360's het spel draaiend hebben of dient er eentje als server?

avatar van SilverGun
Iedere console moet het spel hebben draaien.

avatar van equalizersound
mijn favoriete game van dit moment goede multiplayer (lijkt me handig in een spel dat draait op co-op) snelle actie en heel veel zombies ik heb hem op de 360 en ik vind hem geweldig

avatar van I Black Hawk I
Left 4 Dead... heb hem juist voor de eerste keer gespeeld en het is gewoon een prachtig spel. Het is ook een van de weinige games waar jij het op neemt tegen de zombies (Het spel is helemaal anders dan games zoals Doom, Quake!)

Wat me al onmiddellijk opviel was dat (voor mijn hardware configuratie) de graphics er zeer goed uit zagen. (Hoger kan ik niet want dat krijgt men videokaart niet rond) De maps zien er heel mooi uit en vooral veel donker plekken zodat je bijna altijd met je flashlight aan speelt. Het is voor mij echt een zalige gameplay en het spel is zijn geld zeker waart!

Het enige mindere wat ik vond waren de aantal verschillende wapens en zombies. Je hebt wel elk wapen dat er ongeveer is (Small machinegun, aanvalsgeweer (m4a1), Sniper en shotgun) maar voor bij mochten er toch nog wat meer wapens aanwezig zijn. Voor de zombies geld ongeveer het zelfde, er zijn helemaal geen zombies te weinig maar er mochten toch nog een paar extra agressieve monsters inzitten die je niet direct dood hebt en die weer hun speciale gaven hebben.

Positief
- Online mode
- Zombies en spanning genoeg

Negatief
- Mocht meer wapen keuze en een paar andere soorten zombies

Score
3.5/5

hoge score!

avatar van Tha Luz
Damm ik wil dit spel zo graag
Ga hem morgen kopen denk ik.

Heb het spel al 2 weken liggen, nauwelijks nog gespeeld dankzij COD5. Maar morgen komt een maat langs, ga ik denk ik een paar uur co-op spelen. Ben erg benieuwd, het uurtje dat ik er al mee speelde was wel relex.

is ie niet voor ps 3??

Geweldig spel! Vooral leuk met een maat online, dit spel is echt voor online gemaakt. Altijd lachen, spannend, een en al actie en adrenaline. Maar toch lekker luchtig en arcade, al kan het er sms goed hard aan toe gaan.
Het beste aan heel het spel vind ik de engine (nog niet genoemd volgens mij) de 'oude' source engine doet het fantastisch! 200 doorgedraaide zombies (al dan niet brandend) in beeld, zonder enige framedrop (360). Zo heerlijk snel en soepel, fantastisch!

Nou, vandaag een hele tijd dit spel in singleplayer co-op gespeeld met een vriend. Echt supergaaf om met zijn 2en plus 2 computers het op te nemen tegen honderden zombie's per level. Het spel voegt als een echte arcadeknaller. Normaal zou ik dat negatief zien, nu heel positief. De hele aankleding van de game, het B film gevoel dat ze je geven (die posters bij elk chapter vind ik leuk met je eigen naam erop) en de nonstop blood & gore momenten maken het spel echt heel leuk. Grafisch is de game niet al te heftig maar dat maakt niet uit want je kijkt toch weinig om je heen omdat je continue aan het knallen bent. Het voelt echt wreed en stoer als je met je automatische shotgun 20 van die etters in een paar seconde uit elkaar knalt.

Ik geef het spel nu een 4*, kan eventueel binnenkort nog aangepast worden.

Vrijdag na het school eventjes gespeeld in de Games samen met vrienden. De graphics zijn niet zo goed maar wat heb ik mij geamuseerd
Ga het spel binnenkort is huren en dan volgt een stem.

Zo, heb alle campages inmiddels co-op gespeeld met een vriend en ik moet zeggen, wat is dit spel vreselijk leuk en verslavend! Het ziet eruit als een game van 5 jaar oud maar het is echt ontzettend vermakelijk. Niks zo gaaf als honderden zombies op je af te zien rennen en ze dan allemaal weg te knallen met je automatische shotgun. Wel zijn bepaalde momenten echt pittig, dan moet je elkaar als team regelmatig redden. Ik denk dat dit spel met 4 menselijke spelers nog veel leuker zal zijn. Ik spel met een vriend plus 2 CPU gestuurde bots die overigens hun werk prima doen. De locaties zijn op zich niet al te afwisselend (steegjes, straten, gebouwen, daken, bossen etc) maar het is leuk genoeg. Het spel is cool en dat straalt het uit. Verder is de game erg aantrekkelijk door het B horrorfilm gevoel dat ze uitstralen. Wie het gespeeld heeft snap wat ik bedoel met de filmposters van campagnes of de aftiteling na uitspelen.
Je bent zo een paar uur verder als je dit gaat spelen.
Ik hou het bij 4*

avatar van PlanetGames
De 4/4 multiplayer is zo vet cool ik vind tank en hunter het aller coolst lekker op mensen springen van veraf .
De survivor kant speelt ook lekker alleen online kan het soms ff wat anders zijn dan Singleplayer zoals bijvoorbeeld zombies die wat later dan je schiet dood vallen .

Verder uitermate goede game.Steam systeem werkt ook toppie.

5.0/5.0

ik vind hem echt heel erg tegenvallen

Vanavond weer een paar uur gespeeld met een vriend en we komen tot de conclusie dat dit niet de mooiste game van het jaar is, maar eigenlijk met afstand wel de meest verslavende. De game heeft 4 chapters maar als ze uitgespeeld zijn begin je er gewoon weer 1, blijft gewoon verdomd leuk. Ik ken weinig games met zon hoge replaywaarde. Bepaalde mensen zullen best afhaken door de graphics, maar kijk daar please overheen en je ontdekt een bloody, funny hell of a game! Behoorlijk pittig op momenten ook nog.

Top game!
Recensie volgt later.

joeri592 schreef:
ik vind hem echt heel erg tegenvallen

Heb je de game wel met een mic op internet gespeeld?
Met name als je met wat mensen met mics uit je friendslist speelt, is de multiplayer erg vermakelijk.

ik heb hem gespeeld op de 360

avatar van TonyTHorror
joeri592 schreef:
ik heb hem gespeeld op de 360

Met een headset, en paar vrienden? Want daar is dit spel toch eigenlijk voor gemaakt, online co-op fun

joeri592
nee ik verwijder me stem wel als dat het leukste blijkt te zijn...

Gister gezien op tv, maarja ik heb een ps3 dus dat wordt hem helaas niet:)

avatar van Tha Luz
Maar je hebt wel een pc.En dit spel heeft ook geen hoge systeem eisen.

Dre
Een topper, wat het gaaf maakt is de afwisseling in gameplay, de situaties zijn altijd anders en onverwacht waardoor je op het randje van je stoel zit te spelen! Verder goed en stabiel voor zover ik het heb gespeeld.
en last but not least: zombies neerknallen met een shotgun die op je af komen sprinten! Vooral de 2/3 meter terugslag die ze krijgen, gaaaaaaaaf !

avatar van Ruiter13
Na even weinig gespeeld te hebben weer opgepakt, en meteen weer veslaafd! Volgende week Lan met een paar vrienden, hopelijk kunnen we dan de expert modus verslaan

21 April extra content.

voor pc?