Left 4 Dead (2008)

PC / Xbox 360
Shooter / Action

Ontwikkeld door Turtle Rock en Valve
Uitgegeven door Electronic Arts en Valve

Left 4 Dead is een zombiegame waarin het de bedoeling is om zoveel mogelijk zombies af te slachten. Met veel verschillende soorten wapens moet je proberen de zombies zo snel mogelijk te doden. Naast de singleplayer missies is bestaat de mogelijkheid om samen met vrienden online de zombies af te maken.

avatar van Martijn
Ik speel dit spel nu voor het eerst in de splitscreen coop maar het springt tussen de missies door van de hak op de tak, we gaan weg met de helicopter en opeens staan we weer in de grond. Zit daar in de singleplayer nog een filmpje tussen?

avatar van Brains
Nee, het is geen verhaal georienteerd spel. Je moet het ook niet zien als missies, maar losse campaigns die je los van een verhaal vaker kan spelen (Levels kunnen verschillen per speelbeurt).

Er is wel een verhaal, maar wat er tussen elke campaign gebeurd wordt nergens expliciet vermeld - soms wel impliciet (Zo crashed de helicopter doordat 1 van de survivors de piloot neerschiet nadat 'ie in een zombie veranderde). Volgorde campaigns chronologisch: No Mercy -> Crash Course (DLC) -> Death Toll -> Dead Air -> Blood Harvest -> The Sacrifice (DLC)

Ook is er een stripboek die meer duidelijk geeft over wat er in de tussentijd gebeurd, maar zoals ik zei, het is eigenlijk niet zo belangrijk .

Is de singleplayer van deze game de moeite waard? En kan je dit spel ook gewoon met z'n tweeën co-op spelen? Ik speel (nog) niet online met mijn Xbox 360.

avatar van Brains
In je eentje is de game niet zo veel aan. De "singleplayer" is hetzelfde als de multiplayer maar dan met bots als teammates. Over het algemeen geldt hoe minder bots hoe leuker, dus met 4 spelers is het het leukst. Het kan met maximaal 2 mensen op 1 console.

AvMerode
Wassup !

Ikzelf ben meer een single-player liefhebber met zo'n beetje alle games.
Maar left4dead is echt het leukst in online co-op.
Speel Deel 1 en 2 voor pc, maar moet er wel bijzeggen dat ik deel 2 vaker speel omdat er net wat meer inzit.
Op de X360 samen met een kameraad zal dan hopelijk voor je lukken want co-op met vrienden en onbekenden is altijd leuker dan met de computer bestuurde teammates.

AvMerode schreef:

Woord. Deel 1 heeft leukere levels, maar verder is deel 2 gewoon een uitgebreide versie van deel 1. Wanneer binnenkort de levels van dit deel uitkomen voor deel 2 (Op de PC is dit al het geval, op de console moeten ze binnenkort komen als we Valve mogen geloven) is er geen enkele reden meer om deze te spelen.

kiriyama
Enkel de SP levels worden toch omgezet? Of ook de survival levels? Dat is toch wat ik het meeste speel.

Bedankt voor de toffe reacties. Als ik het zo hoor is het beter als ik co-op speel met een kameraad op de bank? Hmm, des te interessanter om deze game eens een kans te geven.
Ik ga eerst eens kijken of dit eerste deel me bevalt. Later kan ik nog altijd overschakelen naar het tweede deel.

avatar van Mr. Olaf
Gister ook flink geco-opt. Erg tof inderdaad om met z'n twee-en op de bank te spelen. Kreeg alleen geen achievements toen ik met 4 overlevende de tweede missie (Death toll) op easy speelde. Geen achievo voor het finishen van de chapter en geen achievo voor het feit dat er vier overlevende waren. Komt dit iemand bekend voor?

avatar van Brains
Voor dit laatste is geen achievement. Heb je wel de gehele campaign in 1 stuk gespeeld en niet vanaf een bepaalde chapter opgestart? Dit is een vereiste voor de achievement.

avatar van Mr. Olaf
Mmm, misschien ben ik dan per ongeluk in chapter 2 begonnen ipv in 1. Kan het niet anders bedenken. Maar voor die laatste is wel degelijk een achievement:

No one left behind achievement

Maar die moet ook in 1 ruk worden gespeeld.

avatar van Brains
Ah, sorry, had deze achievement even over het hoofd gezien en kon 'm me zo niet herinneren. Succes er nog mee in ieder geval!

Nevermind!
We gaan het gewoon nog een keertje proberen! En dat vind ik zeker geen straf.

kiriyama
Ik ben ook weleens midden in een potje gestapt en toen kreeg ik toch de achievement. Volgens mij is er een soort van limiet vanaf wanneer je erbij moet zijn. Misschien ben je dus net te laat ingestapt.

avatar van Brains
Volgens mij is het inderdaad zo dat als je online later in een potje inspringt je gewoon altijd de achievements krijgt als je er bij het einde bij bent. Zo lang deze campaign begonnen is bij chapter 1.

Echter start je een campaign vanaf een latere chapter (of iemand anders), dan zijn deze achievements uitgeschakeld.