Left 4 Dead (2008)

PC / Xbox 360
Shooter / Action

Ontwikkeld door Turtle Rock en Valve
Uitgegeven door Electronic Arts en Valve

Left 4 Dead is een zombiegame waarin het de bedoeling is om zoveel mogelijk zombies af te slachten. Met veel verschillende soorten wapens moet je proberen de zombies zo snel mogelijk te doden. Naast de singleplayer missies is bestaat de mogelijkheid om samen met vrienden online de zombies af te maken.

RippedBone Dog
Als het net zo vermakelijk gaat spelen als dead rising, dan is dit voor mij een game met hoge verwachtingen.

avatar van Deftones_JP
Turtle rock heeft toch die tergend slechte single player can CS: condition zero gemaakt? Ik moet nog maar zien of dit wat wordt.

avatar van boertje22
volgens mij is dit een multiplayer only game...

avatar van Deftones_JP
Co-op multiplayer volgens mij.

RippedBone Dog
Deftones_JP schreef:

Valve (half life en half life 2) werkt er natuurlijk wel aan mee, maar wat je al zei, we moeten maar ff zien of et wat wordt

avatar van Deftones_JP
Ja het ligt er natuurlijk ook aan wat Valve onder supervisie verstaat. Misschien hebben ze alleen het recht om het te betalen en het eventueel in de prullenbak te tyfen.

Ferre
Bij Valve is het in goede handen. Als het crap is dan zeggen ze dat ook. Valve is kwaliteit en niet zoals EA dat bezig is met uitmelken en herkauwen van hetzelfde. Waarom denk je dat Portal 2 niet tijdens de kerst in de winkels ligt? Ze willen te tijd nemen om iets goeds te maken.

Bij L4D heb je 4 survivors, 4 zombie bosses en eventueel 4 spectators. De ultieme zombie survival coöp game.

volgens mij kun je deze game ook alleen spelen. Wel te hopen, anders word deze een no no.

avatar van Deftones_JP
Volgens de PU is de AI van een dermate hoog niveau dat die je medespelers perfect kan laten functioneren.

komt deze nu wel of niet naar de PS3? hoop het wel

avatar van jaspertje3
Ik las van de week dat er ee 50/50 kans is dat het spel naar de Ps3 komt. We wachten het af!
Release is overigens uitgesteld naar 21 november, ipv 7 november.

IK KAN NIET WACHTEN!!!! OOOOOHHHH deze game wordt hopelijk echt super wat ik ervan gezien heb... oooeeeeeeh, kan niet wachten!!!

avatar van Deftones_JP
Er staat op gamekings.tv trouwens een hands on die ze gefilmd hebben. De man achter het keyboard in dat filmpje is niemand minder dan Gabe Newell!

avatar van Tha Luz
Lijkt me nog een erg leuke game,is dit een soort counter strike alleen dan met zombies of ook met een echte singleplayer?

Tha Luz schreef:

Co-op multiplayer game waarbij je simpelweg hordes zombies moet afknallen. Voor zover ik weet zit er geen singleplayer in. En volgens Gabe Newell word dit een goede game omdat ze hierbij hun kennis van Counter-Strike (multiplayer) en Half-Life (singleplayer) samengevoegd hebben.

Maar goed ik moet het nog zien, wat ik ervan heb gezien vond ik niet echt leuk. Hou zoiezo niet zo van 'drukke' shooters. Maar aan de andere kant, het blijft Valve Maar zoals Deftones ook al zei, Turtle Rock is mede ontwikkelaar en CS: CZ is een game die de naam Counter-Strike simpelweg niet waard is. Ik ken mensen die Counter-Strike alleen kennen van Condition Zero en die vinden ze dan helemaal geweldig, dan schaam ik me gewoon dat ik die mensen ken

nog 3 weekjes :O

FrK. schreef:

Er zit wel degelijk singleplayer in. De 3 andere personages worden dan gestuurd door de AI.

als je goed wilt zien hoe de game is, moet je effe naar gametrailers.com gaan en daar left 4 dead in tikken en dan zoeken naar de developers walkthroughs. dat laat goed zien hoe de game is.

avatar van gemaster
Dat geeft je dan nog niet het recht te stemmen. Je hebt de game namelijk nog niet gespeeld.

Juistem, stem verwijderd.

avatar van DES-Niels
Demo is voor iedereen beschikbaar op Steam.
Net gespeeld de demo en het is goed speelbaar. xD
Kan niet wachten op de full version.

avatar van SilverGun
Erg lekker demootje. Hectisch en chaotisch op de meest positieve manier denkbaar en perfect toegespitst op co-op gameplay. Ben er inmiddels vier keer helemaal doorheen gegaan met z'n vieren en iedere keer gebeurt er wel iets unieks vanwege de briljante AI director die er een dynamisch geheel van maakt en een goed lopende pacing bewaakt. Tanks, Boomers en Smokers blijven je verassen, hordes Infected komen op onverwachte maar uitgekiende momenten aanstormen, de muziek wijzigt constant, wapens en ammo liggen nooit op dezelfde plek, etc. Het grote verschil met andere co-op titels is dat deze game meer een survival horror is dan een shooter, het gaat er niet om dat alles wordt afgeschoten maar dat je met z'n vieren heelhuids het einde haalt. Heerlijk, definitieve aanschaf.

Tja zombies.... ik vind dat je een zombie game pas een zombie game kan noemen zoals in Dead Rising.

dit is echt een ziekelijk spel, de demo is al geniaal ! en dan nog niet eens de volledige versie gedaan ! kan niet wachteeeenn !

avatar van Deftones_JP
Ik heb gister ook even de demo gespeeld en het knalt heerlijk. Geen moeilijke constructies met inzoomen en weet ik veel wat voor shit maar een echte Valve shooter. De setting vind ik niet zo heel erg kicke maar de game speelt wel erg lekker. Het doet me eigenlijk weer verlangen naar een shoot ala Day of defeat of CS:S op de 360. Dat zal waarschijnlijk niet gebeuren maar ik ben zeer benieuwd hoe deze game in de co-op speelt.

avatar van FrK.
Ik ga nu de demo downloaden. Verwacht niet veel van deze game, maar als Valve fanboy moet ik natuurlijk wel even de demo uitproberen en misschien word ik wel blij verrast

avatar van FrK.
Ik heb net de demo gespeeld.

Ik heb hem meteen online gespeeld, werd gewoon in een lobby gegooid waar nog 3 andere spelers waren. Aangezien zij allemaal hun personage al hadden gekozen nam ik maar degene die nog over was, de vrouw. Voor de gameplay van het spel maakt dit geloof ik niks uit, alleen heeft ieder personage zo zijn eigen wapen, maar dat werd voor mij niet echt duidelijk uit de demo.

Maar goed je begint de demo allemaal met een pistol, later komen daar andere wapens bij. Je loopt in het begin van kamer naar kamer door appartementen en je belandt uiteindelijk op straat en je eindigt bij de metro. De appartementen vond ik wel leuk, alleen is het soms beetje lastig met schieten dat je niet op elkaar schiet. Het enige zicht wat je hebt is eigenlijk het schijnsel van je zaklamp (op straat valt dat wel mee). De zombies zijn wel vet gedaan, want ze rennen en springen echt op je af. Alleen ik vind het jammer dat het spel echt een 'wave' gevoel heeft. Namelijk je loopt ergens je ziet wat zombies en komen er opeens tientallen zombies overal vandaan, dan knal je ze af en dan is het weer rustig. Zo gaat dat steeds weer door alsof je dus steeds een 'wave' zombies krijgt dan weer even rust en dan weer een 'wave' enz. Beetje jammer vind ik dat want daardoor is het eigenlijk gewoon lomp knallen en meer niet.

Zo wou ik een beetje de backup rol op me nemen, namelijk de andere 3 vooruit laten gaan en dan ging ik achter ze aan en lette een beetje op of er geen zombies achter ons kwamen. En als we dan wat zombies tegenkwamen dan bleef ik op een afstandje en kon zo rustig de zombies afknallen. Dit lukte af en toe wel, alleen dus door dat 'wave' effect had dat totaal geen nut omdat ze gewoon overal vandaan kwamen. Het enige wat je dan kon doen was bij elkaar blijven en knallen. Dus ik vind dat de tactiek een beetje mist hierbij, wat ik niet gewend ben van Valve (zie Counter-Strike).

Wat ik wel heel sterk vond aan de game was het soort 'broederschap'. Je bent namelijk met zijn 4en tegen honderden zombies, in dit geval kende ik de andere 3 totaal niet. Maar je helpt elkaar wel, je kan elkaar namelijk healen. Ook heb je 'speciale' zombies zoals de Hunter die kan je vastgrijpen en dan kan je zelf niks en ben je afhankelijk van je teamgenoten want die moeten je dan bevrijden. Dat soort dingen vind ik vet gedaan want daardoor krijg je echt het gevoel dat je elkaar echt nodig hebt en dat je het alleen dus niet gaat redden. Ook als je bijna dood bent lig je op de grond omsingelt door allemaal zombies die op je in aan het hakken zijn. Zelf kan je een beetje schieten maar je voelt gewoon dat je het niet gaat redden, je beeld vervaagt dan ook. Maar dan opeens zie je al die zombies afgeknald worden door je teamgenoten en dan word je weer op de been geholpen. Een teamgenoot moet je dan ook letterlijk op de been helpen, echt nice gedaan.

Al met al lijkt me het een hele vette game maar niet zozeer door de gameplay maar het overlevingsaspect in de game dat je elkaar moet helpen om te overleven. Deze game lijkt me dan ook heel vet om te spelen met drie vrienden.

Ik heb even mijn tekst als spoiler geselecteerd, maar dat geld voor demo want de game zelf heb ik natuurlijk nog niet gespeeld

avatar van Deftones_JP
Het voelt voor mij een beetje als een aardig mod maar niet als volwaardig product waar ik € 69,- voor ga neerleggen. Misschien dat Valve wat meer dingen in een pakket doet dan zou het nog wel eens interessant kunnen worden. Ik vrees echter dat het een stand-alone pakket wordt.

Zo denk ik er ook wel een beetje over. Online vind ik het toch wel erg leuk maar ik vrees dat het een beetje eentonig gaat worden na een tijdje.

avatar van FrK.
Ja 69 euro is wel erg duur.... Het kan denk ik ook niet tippen aan CS of TF 2 over goeie multiplayers gesproken.