Marvel's Avengers (2020)

PlayStation 4 / Xbox One / PC

Ontwikkeld door Crystal Dynamics en Eidos
Uitgegeven door Square Enix

Marvel's Avengers nodigt spelers uit om hun super helden dromen waar te maken. Leer buitengewone vaardigheden beheersen, pas je helden aan en team up met vier spelers om de aarde de verdedigen van alle gevaren. Marvel's Avengers begint op A-Day, waar Captain America, Iron Man, The Hulk, Black Widow en Thor hun hi-tech Avengers Headquarters in San Francisco onthullen. De feestelijkheden nemen een ommekeer wanneer een catastrofaal accident resulteert in massale verwoesting. De Avengers krijgen de schuld van deze tragedie en hun wegen scheiden. Vijf jaar later zijn alle superhelden outcasts en is de wereld in gevaar. De enige redding is om de Earth's Mightiest Heroes terug samen te brengen.

Dit wordt het hem voorlopig toch echt niet. Voor het koffiedrinken een uurtje of wat bij een vriend gespeeld (ook teleurgesteld erin overigens) en het is een beetje een bizar spel. Het doet niet echt iets bijzonders slecht, maar andersom ook niet - kortom redelijk matig. Of in ieder geval het multiplayer gedeelte dat ik heb gespeeld. De campaign moet (volgens kennis) een stuk beter zijn. Op zich voelde het als een degelijke brawler maar ik vind het gewoon bijzonder jammer dat ze zo weinig met de licentie hebben gedaan....(ik heb bvb met de Hulk en Black Widow gespeeld maar eh, hoewel ze wel merkbaar anders speelden (plusje) vond ik Hulk toch best underpowered tov zijn vrouwelijke collega).

...en ze weer een hoop DLC aan je balzak hangen. Extra costumes (deels te verdienen), ook extra karakters komen eraan. En het zou me niet eens verbazen als er extra story missions komen of zo.

Lijkt me eentje die ik wel uit een budgetbak oppik of evt wacht op een complete editie. Maar ik denk dat ik eerder voor Ultimate Alliance 3 ga. Of eh... een van de Lego games uit de kast trek (en die collectie vervolledig).