Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3 (2007)

Alternatieve titel: Dragon Ball Z: Sparking! Meteor

PlayStation 2 / Nintendo Wii
Fighting

Ontwikkeld door Spike
Uitgegeven door Namco en Atari

Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3 heeft maar liefst 150 speelbare characters te bieden waarmee je jezelf kunt uitleven op de twintig arena's die voor het spel zijn ontwikkeld. Zo kent de game enkele nieuwe vechtbewegingen, verbeterde vechttechnieken, nieuwe visuele effecten en dag en nacht stages.

Dit wordt weer een knaller van een game!!!
150 speelbare personages!
Kan gewoonweg niet mislopen!

avatar van Zuzuu
Jazeker, hopelijk wel

Idd ik heb DBZ budokai tenkachi 2 ook en die vond ik ook wel goed. Alleen begint een beetje te vervelen als laatst dus ik hoop dat dit weer een knaller van een game wordt

avatar van kArIzMa_TuRk
Ik ga deze morgen bij een Chinese vriend spelen. Eens kijken of het wat wordt...

avatar van kArIzMa_TuRk
kArIzMa_TuRk schreef:
Budokai 3 heb ik gespeeld bij hem. Dit is Budokai Tenkaichi 3. (dat wordt toevoegen dus...)

avatar van Zuzuu
Ok.. Want ik dacht al, deze spel komt pas uit op 9 november.

Deze spel ga ik opzeker kopen.
Ik heb al die spellen van Dragonballz.
Ze blijven gewoon heel erg goed.

martinator
op 9 november moet ik dit spel meteen hebben,
ik ben een groot fan van de budokai-serie en hoop dat deze net zo goed word als zijn voorgangers.

avatar van wiiplayer
ben benieuwd

Nog 5 dagen.

avatar van residentevil_90
Nog 1 dag

Ik heb de nieuwe DBZ gisteren gekocht en het ziet er gewoon helemaal goed uit.
Ik ben de spel nog aan het spelen en ik geef het alvast een 4.
Maar die 4 gaat nog stijgen dat weet ik.
Een aanrader deze spel.
40 euro Mediamarkt.

Heb hem nog niet goed bekeken, maar de vorige delen allemaal goed gespeeld en ben zeer benieuwd wat deze game me gaat bieden, lijkt me toppertje

Het zoveelste Dragon Ball Z-game en deze keer mocht er wel wat meer vernieuwing inzitten, buiten het openingsmenu en wat meer vechtersbazen is er werkelijk bijna niets veranderd. Het leek juist of ik het voorgaande game aan het spelen was, alleen met een paar kleine veranderingen. Grafisch is blijkbaar de tijd blijven stilstaan, want aan de engine is er blijkbaar bijna niets veranderd. Door de zovele vechtersbazen en de zovele arena's heb je misschien nog een reden om deze game te checken, maar ik ben erg teleurgesteld met het eindresultaat omdat er gewoon bijna niets is veranderd... Neen, dit is gewoon een update van zijn voorganger! Heb je onder een rots geleefd en nog nooit van deze games gehoord, dan moet je dit deel gewoon aanschaffen, maar wie al de voorgaande delen in huis heeft gehaald kan deze game gerust laten liggen. Cijfer: 3,5/5!

avatar van Bahamut Zero
Jammer, maar dit spel is een exacte kopie van DB B T deel 2.
Deel 2 speelde zelfs nog lekkerder.

Als iemand 55 euro wil verspillen dan moeten ze voor deze game kiezen. Nee, ik hou het wel bij deel 2.

/Bahamut Zero

Ik heb het spel al een tijdje uitgespeelt.
Grafische zag het er een tikje beter uit dan de 2e deel.
Ik vondt de besturing toch wel een beetje moeizaam.
Bijv als je een aanval afvuurt duurt het best lang voordat er toch wat schade afgaat.De storyline was erg kort.
Want als je met het gevecht bezig bent gaat het verhaal gewoon door en je moet opletten wanneer je doorschakelt naar een ander hoofdstuk anders wordt je genadeloos afgemaakt.
De betere van het spel vondt ik toch dat er meer personages beschikbaar waren.
Als je Tenkaichi 1 en 2 hebt kan je nog een discfusion doen.
Bij de worldtournement hebben ze een dag en nacht cyclus bij gedaan,zodat je niet alle tournooien achter elkaar kan doen.
Al met al was het toch een leuk spel,maar zeker niet beter dan de 2 deel.Kortom er is niet zoveel veranderd.

superdross
een mooi spel the grapics is mooi de gameplay is mooi en altijd leuk met die GEINIGE character maar toch op een gegeven moment verveelt het je dat vind ik jammer maaar toch VETTE DBZ SPEL ALTIJD LEUK 4*

looANIMEool
Dragon Ball Z Budokai Tenkaichi... kunnen ze de naam nog langer maken? Lijkt mij weer een typische DBZ game die in het begin echt heel vet is maar snel gaat vervelen. En 150 personages vrijspelen op precies dezelfde manier lijkt me ook nogal snel vervelen. Wel veel keuze .

avatar van Naruto
reinke schreef:

deze is nog 10 keer beter opzich is veel hetzelfde maar er zijn meerdere personages en meerder levels

avatar van GameKing !
trouwens op de achterkant van het hoesje staat er zelfs dat er meer dan 160 personages inzitten

Game_Kaza
Ik heb dit spel een tijd gespeeld.
Het is een erg leuk spel alleen zit ook boordevol mindere kanten die verbeterd kunnen worden.

- Ze lijken wel heel erg mooi. "Met 160 speelbare characters!"waarvan ik verwacht 160 VERSCHILLENDE characters. Nee je hebt 1 character in meerdere vormen. En elke vorm telt voor 1 character. Nee dit zou ik misleiding kunnen noemen.

- Je begint al direct met enorm veel characters. Waaronder Kid Buu. Nee dit is ook niet leuk. Het zou juist goed zijn maar met 5 te beginnen. En dan enorme uitdagingen moet doen om die andere te halen. Maar nee die waren ook niet zo moeilijk om te krijgen.

- Je hebt 1 aanvalsknop, 1 beamknop, 1 laadknop, 3 vliegknoppen, 1 analog besturing, 1 tegenhoudknop en je moet slechts voor 1 aanval meerdere gebruiken. Zo word het wel makkelijk gemaakt. Wel is het zo dat je kunt teleporteren en soms snel een bebaalde knop in moet klikken. Maar nog steeds.... Ik had verwacht dat je hele combos kon maken waarbij je zowel vierkantje, driehoek, kruisje als rondje moet gebruiken.

- Omdat je niet echt combo's kunt maken ontstaat er ook weinig variatie tussen de characters. Je hebt er 160 zegt de hoes maar of deze dan ook echt van elkaar verschillen....
De ene heeft wat meer leven, is iets sterker maar wat slomer. De andere is pijlsnel en heeft een laag attack Enz.
Ik heb liever maar 10 characters boordevol verschil dan 250 die niet echt verschillen.
In Budokai 3 kon je tenminste echte combos doen, veel moeite doen om bebaalde characters te halen en kwa graphics was die ook beter.

- Ik heb de storylines niet gespeeld. Je speelt er in ieder geval voor meerdere characters gedurende Dragon Ball, Dragon ball Z, Dragonball GT, Dragonball Special en de speciale "What If?". Maar is er ook een functie dat je voor een bad guy kan spelen en die dan z'n storyline heeft?

- Graphics hadden meer mogen verschillen met 2. Eigenlik geld dat ook voor landschappen, characters en gameplay. Een uitdagend land met gek hoge bergen waar je achter kunt schuilen en de ander doorheen kan rammen vind ik goed.

- Volgens mij als je "Costum"items wou geven moet je naar een special menu. Terwijl in Budokai 3 je gewoon het direct bij de character-selection kon doen. Hier ben ik niet zeker van.

Tuurlijk heeft deze game ook veel goeds.

- De vele sagas die hierboven al benoemd waren. Niet simpelweg alleen Z en GT. Maar ook vele andere.

- "What If?" is een erg grappige en leuke saga. Die van mij gerust meerdere levels had gemogen.

- Weinig variatie is tuurlijk niet leuk. Dus zoveel mogelijk characters is dan toch weer een goedmaking. Ikzelf was zielsblij dat je ook voor Turles en Super Android 13 kon spelen.

- De special attacks zijn bij de meeste spelers leuk. Zelfs al hadden ze een kleine rol: je herkent het terug. Bij Super Android 13 herkende ik die combo die hij deed bij Goku en Vegeta in de ijsbergen terug uit de film die ik tig keer bekeken heb.
Turles deed weer een Beam die ook in de film werd gebruikt tegen Gohan. Leuk maar volgens mij is dit geen aanpassing aan deel 2.

- Spelers zijn beschadigt na vaak geraakt te zijn (zit vast een spelingsfout in die zin). Maar bij inderdaad die grote vijanden als Super Android 13 die ook in de film niets voelde kun je geen scharremtje merken na hoeveel afslachting dan ook.

- Je gaat hier veel makkelijker dood. Dus aan Team battle deden ze goed. Alleen is dit weer geen aanpassing vergeleken met 2. Meerdere characters tegen elkaar hadden gemogen. Dat er hooguit 30 tegen elkaar kunnen gaan voor de grazy fans.
Dat je per speler kon aanpassen hoeveel leven die had.
Eigenlijk is dat weer een nadeel die verbeterd kan worden.....

Ach het krijgt een 4*. Maar ik raad HOOGST aan deel 2 te kopen.

avatar van equalizersound
ik vind het wel leuk dat er bij het begin zoveel personages beschikbaar zijn een simpele besturing en de aanvallen uit de serie ik vind de camera soms niet helemaal meewerken en het spel is best lelijk gemaakt als dragonball z fan ben ik hier wel tevreden mee

avatar van Ga_me_bre_aker
Gewoon de beste DBZ game Ever
Als je deze game een schijtgame vind heb je het mis naar mij mening
Alles word zo negatief opgeschreven
Ga me ook verheuge op de nieuw DBZ
Die is in 3d en op de 360 dus spectaculaire grapichs komen eraan

avatar van Ga_me_bre_aker
voor mensen die dit de schijtgame vinden maar nog niet hebben gespeeld.
bekijk hier de trailer http://nl.youtube.com/watch...

Game_Kaza
Heb het spel kunnen lenen en ditmaal goed kunnen bespelen. Ik had het vaak mis.

- Je kunt gewoon combo's maken en mag zelf bebalen hoe je die doet, hier zit wel aan vast dat deze niet verschillen per character. Dan moet je maar op degene z'n andere eigenschappen rekenen.

- Je kunt heel mooi alles en iedereen door muren en gebouwen rammen, zijn genoeg levels waar dit kan.

- Er zijn heel leuk en aardig van allerlei flms, series en extras in bewerkt. Maar de storytelling had anders gekund, beter en uitgebreider. Er konden bvb in een filmpje maar personages zijn. Als er een andere bij kwam vloog ie even snel weg. Sommige verhalen slaan veel over en hadden beter verdeeld kunnen zij in meerdere korte missies dan 1 gigantische (waarvan je zwaar geirriteerd kunt raken als je op het laatste moment verliest)

- Gelukkig geen makkelijk spel. Tenminste voor mij, hen nooit een Tenkaichi game gespeeld. Op easy heb ik al moeite met alles. En er zijn genoeg uitdagingen die je bezig kunnen houden. Voor degene die geen Tenkaichi heben gespeeld en het leuk lijkt zou je het wel eens moeten proberen.

- Je kunt informatie vinden over de speelbare characters. Ook dit had beter gekund. Een alfabetische volgorde, uitspraken die verdeeld waren inplaats van 10 keer de knop inklikken in de hoop dat je een andere hoort. En wat meer informatie over de originele rol.

- Graphics zien er bij verschillende characters goed uit. Bij Cell staat het prachtig, maar bij Garlic had ik het idee dat hij een blauw groot ijsje was. Geen graphics waren beter in hun recht als in Budokai 3. Maar het lijkt erop dat Burst Limit deze gaat verslaan.

- Waar ik wel erg positief over ben zijn de combos, grab-attacks en aanvallen. Zijn altijd boeiend en goed in beeld gebracht.

4 - 4,5 ligt nog steeds het dichts tegen de 4* aan.

joeri592
waarom niet voor xbox 360 en ps 3

Game_Kaza
Ben juist blij dat de mensen zonder PS3 of Xbox360 nog kunnen genieten van nieuwe games. Als je een Xbox360 of PS3 spel wilt, ga dan voor Burst Limit.

Geweldig spel! Heb ik helemaal kapot gespeeld ^^
Geweldig om even met een maat tegen elkaar te rammen!

een tegenvaller .
tog nog altijd zelfde gameplay als tenk 2 .
niet veel veranderd alleen nieuwe plaatsen en paar characters extra .
story niet compleet .
beter tenk 2 voor mij nog altijd

Ford KAduuk
tog nog altijd zelfde gameplay als tenk 2 .
niet veel veranderd alleen nieuwe plaatsen en paar characters extra .
story niet compleet .
beter tenk 2 voor mij nog altijd

Helemaal mee eens. Tenkaichi 3 is gewoon te veel van hetzelfde. Zoals je al aangaf is de story-mode niet compleet. De Android Saga zit er namelijk niet in, wat ik nogal vreemd vind aangezien deze wel aanwezig is in Tenkaichi 2.