Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3 (2007)

Alternatieve titel: Dragon Ball Z: Sparking! Meteor

PlayStation 2 / Nintendo Wii
Fighting

Ontwikkeld door Spike
Uitgegeven door Namco en Atari

Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3 heeft maar liefst 150 speelbare characters te bieden waarmee je jezelf kunt uitleven op de twintig arena's die voor het spel zijn ontwikkeld. Zo kent de game enkele nieuwe vechtbewegingen, verbeterde vechttechnieken, nieuwe visuele effecten en dag en nacht stages.

avatar van ps3me
het is de beste uit de serie, de gameply is heerlijk op de ps2 en buiten dat zijn er super veel characters met heel veel mogelijkheden.

als het aan mijn lag waren alle DBZ spellen zo, het verhaal is overigens ook heel erg groot waardoor je lekker lang door kunt spelen.

alle grote verhalen zitten erin: Saiyan, Frieza, Cell ,Buu, GT.(alleen zit de android saga in de cell saga).
buiten dat zitten er ook kleine buitenstaande verhalen in denk aan cooler en baby vegeta, in 1 word geweldig, alhoewel die kleine dingen wel iets uitgebreider hadden gemogen zoals garlic.
Het is de beste uit de 3 en zijn geld dubbel en dwars waard.

de gameplay ligt lekker je kunt vrij bewegen door de 'arena'(battle landscape) je kunt je ook deels verstoppen als de andere speler zijn lock-on op jou kwijt is en je energie level laag is.
voor mijn part is dit de ultieme DBZ game.

avatar van Marcellussss
Vond het zo jammer dat je soms ook saga's moest spelen waar je nog nooit van gehoord had. Vind dat dit side-missions horen te zijn.

avatar van Metalfist
Van welke saga's had jij dan nog nooit gehoord? Mij kwam alles bekend voor.

avatar van Marcellussss
Super Android 13, Super 17. Nog veel meer, maar die weet ik allemaal niet eens meer. Hoe dan ook, vind dat alles dat van de main story afwijkt extra moet zijn, en niet verplichte kost.

avatar van ps3me
Ik vind het juist wel leuk, dat extra gedeelte.

avatar van Marcellussss
Ik ook, het probleem is is dat het niet echt extra is. Soms wil ik ook gewoon de main story spelen.

avatar van gamefreakske
super game

joeri592
ik mocht kiezen tussen deze en de (redelijk) nieuwe infite world, ik heb deze gekozen is dat een goede keus??

Supper vette game!!

joeri592
ik vind het echt een vette game! het verhaal klopt precies tot nu toe, ben pas op 20%, duurt de verhaallijn eigenlijk gewoon tot 100 % of is het al op bijvoorbeeld 60% afgelopen??

Wat denk je zelf xD

avatar van Metalfist
De gewone verhaallijn eindigt inderdaad ergens in de 60% maar dan krijg je ook nog al de films en andere zaken erbij.

Metalfist schreef:

dat maakt 100% volgens mij of je moet nog die gevechten doen ofzo. (buiten stroyline om)

avatar van Metalfist
Dat is volgens mij buiten de story line om. Lang geleden dat ik het nog gespeeld heb

joeri592
heb het nu 100 % uitgespeeld, maar heb nog lang niet alle personages, hoe kan dat??

joeri592 schreef:

Volgens mij moet je ook iets van Dragon fusion gebruiken ofzo.
staat bij het mains menu en dan bij het gedeelte waar je ook capsules kunt kopen.

joeri592 schreef:

Volgens mij moet je dan speciale dingen in het spel doen om de andere personages te unlocken

RE123
jammer dat er geen DBZ afleveringen meer op tv komen

joeri592
je kan nog op internet kijken, daar is goku opa

DRAGON BALL Z BUDAKAI TENKACHI 3 (H) mooiste spel van DBZ
10x beter dan zijn Dragon ball z budakai tenkachi
100x beter dan dragon ball z budakai 1 2 3
Dragon ball z budakai tenkachi 2 ( heeft alleen betere story omdat je daar na je battles toe moet vliegen via de map en je je saga niet zomaar aan kunt klikken dit vindt ik een van de weinige min punt in deel 3 maar meer zijn er eigenlijk niet het is de ps2 dus niet te kriticsh

avatar van Storkie
Een super mooie en ook leuke game! Echter moet ik helaas zeggen dat ik (op de wii) deel 2 fijner vind spelen. Iets om rekening mee te houden bij aankoop, deel 2 heeft veel fijnere besturing.

De online modus is een super plus, echt (met snelle internetverbinding) een grote aanrader!

avatar van superdude
vette game dit, ik ben fan van de manga en de anime maar deze game is ook erg vet, veel personages het durt redelijk lang er zijn veel missies alleen op den duur wat eentonig, ook erg leuk in multyplayer!

graphics 70

nog 3 stennen en hij zit in top 250

avatar van caliber27
(...) vettttt

avatar van rockgamer
kan je de tenkaichi spellen op de wii trouwens ook emt normale controller spelen ?

rockgamer schreef:

Heeft zowel Classic Controller als Gamecube Controller ondersteuning