Super Mario Kart (1992)

Super NES / Nintendo Wii / Nintendo Wii U / Nintendo 3DS / Nintendo Switch
single player / multi player (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Nintendo

Kies één van de characters uit het Super Mario Bros universum, stap in een kart en probeer als eerste over de streep te komen. Bestook de andere coureurs met bananen, bommen, bliksems en schildpadschilden.

avatar van Spawn NL
Squall Lionheart schreef:
Ik was altijd Donkey, wat was die vuile princess dan een kreng, vooral op de Rainbowroad en maar paddestoelen blijven leggen, zwiep, neeee -> 5*

Haha ik had atlijd het zelfde probleem, ik was toad en dan zat die princess altijd 2e, en dan net zo'n paddestoeltje leggen voor de bocht dat je hem moet ontwijken. Maar als hem dan ontweek vloog je weer van de baan af en was het eigenlijk al einde verhaal.

Dit is zeker de game geweest dat ik het meest heb gespeeld. En hij bleef leuk. Ik zou wel terug in willen gaan naar 1993.

Zeer goed spel en vooral zo verslavend ,toch maar altijd je eigen record willen verbreken.
Echt een top game.
4,5 stemmen

Damn, vergeet ik deze te beoordelen...

Erg verslavend! De game was grafisch niks bijzonders maar het was zo verslavend en leuk....subliem!

avatar van Mega Man
Manny Calavera schreef:
Damn, vergeet ik deze te beoordelen...

Grafisch niks bijzonders? De Mode-7 technologie was toch wel aardig bijzonder begin jaren 90.

avatar van Thomas83
Ik herinner me het spel als bepaald niet lelijk, zoals ik alle spellen op de SNES er goed vond uitzien en tegenwoordig eigenlijk ook nog.
En dat terwijl ik andere games van oude consoles die ik via emulators heb gespeeld er soms wel duidelijk verouderd uit vond zien. En dan heb ik het vooral ook over games van consoles van na de SNES.

avatar van Spawn NL
Thomas83 schreef:

Wanneer ik nu Super Mario Kart speel (wat ik nog regelmatig doe) is dat het er amper verouderd uitziet. Tuurlijk is het niet te vergelijken met een hedendaagse racer, maar de stijl die gehanteerd word in deze game blijft gewoon schitterend.

Hoewel je niet naar de achtergrond moet gaan kijken tijdens het scheuren want dan word je nogal duizelig door de verwarrende opzet ervan.

avatar van Thomas83
Inderdaad, het komt door die bepaalde tekenstijl dat het er niet verouderd uitziet. Om die reden ziet bijvoorbeeld Streetfighter II er ook niet verouderd uit.

avatar van ReMyTje86
Dit was een spel wat ik altijd leuk heb gevonden. Dankzij deze spel wou ik vaak naar de tandarts

Een woord: battlemode!

Die was inderdaad wel leuk hier.

Echt een leuke game is dit ik speel nog af en toe op me super nintendo en het blijft altijd leuk.

avatar van GAMEKING94
Geweldig spel, heel verslavend speelde ik vroeger altijd maar dan wel de multiplayer.

avatar van BlackskullB
Een échte klassieker gewoon, geweldig om te spelen. Ik speelde het vroeger altijd toen ik bij de buitenschoolse opvang zat. Gewoon geweldig. 4,5*

BlackskullB schreef:

Dan vermaak je je wel.
Dit blijft gewoon een super spel zoals BlackskullB ook al zei, echt een klassieker, die nooit zal gaan vervelen.

avatar van BlackskullB
Deze zal niet snel gaan vervelen nee, zeg maar gerust dat dit spel nooit vergeten zal worden. Ik weet zeker dat ik mijn kleinkinderen dit ooit nog zie spelen, op een emulator ofzo. Zeker, al die klassiekers blijven nog wel een jaartje of 100 hangen.

Koopa Troopa was mijn favoriete coureur. uren en uren heb ik de time trial gespeeld. geweldig spel!

Koopa Troopa en Toad waren misschien de beste/fijnste (makkelijkste) personages voor de races, maar in de time trial ben je toch echt veel sneller met Bowser of DK. Met de vliegende start heb je geen last van opstarttijd en ze hebben een véél hogere topsnelheid. Alleen wel verdomd moeilijk om geen enkele keer de rand te raken.

neo (crew)
Altijd met Koopa Troopa gereden. Deze slipte bij een boel banen niet en had een prima snelheid. Botsen met Bowser zorgde voor koppijn en heb daar ook maar een enkele keer even mee getest. Probeer met die maar eens dat ene irritante ijslevel te rijden zonder te botsen...

avatar van Onderhond
Goodfella_90 heeft wel gelijk, Koopa Troopa slipte niet omdat hij daarvoor eigenlijk niet snel genoeg ging. Wilde je degelijke time trial tijden dan moest je voor Bowser gaan.

IK kwam pas in deze reeks op de n64, als je die eerst gespeeld heb is deze game echt te saai

Koopa Troopa keek zo leuk over zijn schouder met zijn olijke oogje(s) in de bochten. Maar inderdaad was Bowser uiteindelijk meestal de snelste in de timetrials. maar Bowser is niet leuk,Koopa Troopa en in iets mindere mate Toad wel.;-)

avatar van Donkerwoud
Het is inderdaad wel opmerkelijk fris sommige van de SNES-toppers zijn gebleven, waaronder deze. Ik blijf het nog steeds de beste vinden van alle delen. Om de een of andere reden zijn ze net niet zo uitgebalanceerd als deze game.

Echt zo een die je nu nog uit de kast pakt om eens te spelen tegen je vrienden.

avatar van Baki
Echt een leuke spel om met zijn tweeën te doen, vooral die voorwerpen wat je uit je bak kunt schieten om je tegenstander te hinderen. Dit spel is ECHT vermakelijk gewoon.

avatar van hectometersnor
Superspel en het begin van een nieuw genre.

Onderhond schreef:

Klopt. Ik koos nooit voor Bowser, alleen wel bij de time trial.

Goodfella_90 schreef:
Alleen wel verdomd moeilijk om geen enkele keer de rand te raken.

Haha, zenuwslopend was het. Rij je voor op schema, raakte je in de laatste bocht de rand. Aaaaargghhhh!!

Dit spel is wat "the Godfather" bij de films is. The best!!

avatar van ps3me
brasikurtz schreef:
Dit spel is wat "the Godfather" bij de films is. The best!!

best wel ja! (en the godfather is de beste film ooit.)

JVT
KLASSIEKER!! deze speel ik nu af en toe nog! deze gaat nooit vergeten worden. alleen al geweldig om dat begin-muziekje te horen