ELDERBORN (2020)

PC / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox One

Ontwikkeld door HyperStrange
Uitgegeven door HyperStrange

In deze donkere tijd, als de legenden zich beginnen te herhalen, hebben de barbaarse stammen een nieuwe, even donkere, messias nodig. Betreed, in deze Metal Action Fantasy Slasher, de oude stad van de ondergang en word een genadeloze moordenaar. Ontrafel de machtige oude geheimen van deze vervloekte plek, om ze vervolgens naar je eigen hand te zetten.

Nou...deze heb ik ook maar heel eventjes gespeeld. Bij een vriend - zelf niet aangeschaft omdat ik toch niet zeker weet of hij uberhaupt draait op mijn pc (misschien wel iets om in een Xbox sale eventueel in de gaten te houden) en ik moet zeggen dat hij me wel erg beviel. Een heel erg retro-aanvoelende, erg brutale Hack & Slash FPS game die mij qua stijl heel erg aan een Hexen II, Dark Messiah of Might & Magic of Vermintide (in je eentje wel) doet denken - maar die het belangrijkste heel erg goed doet wat mij betreft - de impact van de melee wapens. Heel vaak in dergelijke spellen (zeker meer moderne) lijkt het alsof je wapens wel raken maar vrij weinig tot bijna geen impact hebben - dat is hier naar mijn gevoel dus heel anders. Het voelt erg lekker aan - als je begrijpt wat ik bedoel. Dus ja...ben je liefhebber van wat Kliefwerk zou ik hem toch even uitproberen. Het half uurtje was voor mij in ieder geval genoeg om me te overtuigen het ooit in huis te halen (het is overigens een budgettitel en aldus ook geprijsd).

Overigens zat hij in een van de laatste Humble Bundles (vorige maand of de maand ervoor) en moet ik zeggen dat het ook op mijn beneden-alle-peil systeem loopt (wel op 30FPS en Low) - maar dat zelfs de gameplay dan heel erg lekker blijft - het blijft toch wel een van de lekkerdere retro-aanvoelende hack & slash games in 1st person die ik gespeeld heb in lange tijd. (ik game tegenwoordig weinig op PC, doe wel mijn bundles incasseren, maar probeer en kijk vrij laat pas ernaar).