Enchanted Arms (2006)

PlayStation 3 / Xbox 360
single player / online

Ontwikkeld door From
Uitgegeven door From en Ubisoft

De Golem War die duizend jaar geleden plaatsvond is in de vergetelheid geraakt. Niemand weet eigenlijk meer waar toen voor gevochten werd of waarom de oorlog ontstond. De mensheid herbouwde de wereld met een combinatie van technologie en Enchantment, de enige vorm van magie die bewaard is gebleven. Atsuma is de hoofdpersoon van het verhaal. Hij is een enchanter in opleiding samen met zijn vrienden Toya en Makoto. Atsuma is een typische student die meer geïnteresseerd is in de praktijk dan de saaie theoretische lessen. Hij is het zwarte schaap van de school. Met zijn rechterarm kan hij enchantments neutraliseren en raakt hierdoor vaak in de problemen. De meeste studenten lopen daarom met een grote boog om hem heen.

avatar van Bahamut Zero
Het spel waar ik momenteel druk mee bezig ben. Een soort Final Fantasy X meets Jade Cocoon... Leuk om te spelen, en hij duurt ook nogal wat uurtjes wat bijzonder is voor een Xbox 360 spel.

voorlopig 4*

Ondanks dat het afgeraffeld aandoet (in bijna alle opzichten) heb ik mij er wel onwijs mee vermaakt omdat het verhaal wel ontzettend blijft boeien.

avatar van Jer0en
Niet echt een bijzondere of orginele rpg, maar toch is deze game nog verdomd leuk. Het speelt heel simpel en is gewoon lekker makkelijk in te komen. In de game kan je partymembers verwisselen met golems. Hier heb ik zowat nooit gebruik van gemaakt. Leuke toevoeging alsnog, maar ik speelde de game liever met de vaste party members. Ik moet zeggen dat ik de laatste eindbaas nog altijd niet heb kunnen verslaan. Ik kom er op het laatst achter dat ik ontzettend under leveled ben en dus aangewezen ben op uren levelen voor de eindbaas. Dit is niet iets wat ik waarschijnlijk nog ga doen. Op grafisch gebied is het allemaal nogal ondermaats maar dat was voor mij geen struikelblok om deze game bijna helemaal uit te spelen.

avatar van mr blijhoofd
bij gebrek aan better op de X360 was dit een aangename verasing het eenige puntje van kritiek dat ik er toen al op had was dat battle deuntje daar werd je gek van arghhh!!! verder een hele leuke degelijke japanse RPG