The Dark Crystal: Age of Resistance Tactics (2020)

PC / Macintosh / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox One
Strategy / RPG

Ontwikkeld door BonusXP
Uitgegeven door En Masse

Gebaseerd op de gelijknamige serie. Betreed de fantasiewereld van Thra en meng je in de strijd tussen de verschillende rassen en hun manipulatieve leiders, de Skesis. Reis over de hele wereld van Thra, werf nieuwe bondgenoten, bewapen ze met nieuw materiaal en leid de revolutie!

Vond de film toch altijd zeer intrigerend en nu ook met de serie op Netflix moet ik mij toch weer gaan onderdompelen in de wereld van Dark Crystal. Misschien dat de game de eerste aanzet daartoe gaat worden.

De game doet zowel in de beschrijving als video gelijk denken aan Final Fantasy Tactics. Zag dat deze op steam ook vriendelijk geprijst wordt op $19,95. Misschien toch maar even binnenharken for old times sake.

De film is voor mij pure nostalgie en de Netflix serie vond ik daardoor ook zeer goed. Deze game trekt me in verband met het genre dan weer wat minder. Ik had liever een 2D sidescrolling metroidvania gezien oid.

Netflix serie vond ik geweldig (hopelijk wordt er ook een tweede seizoen mee gemaakt aangezien er nog verschillende draadjes opengelaten worden) - deze leek me bij aankondiging ook al meteen interessant, en toen was er nog niet zo heel veel te zien van de gameplay. Lijkt me niet meteen aan het niveau van pakweg een Fire Emblem te komen maar ziet er toch interessant genoeg uit - al helemaal als het inderdaad aan een budgetprijs te halen valt denk ik dan. Potentie genoeg om er iets leuks van de maken.

Een 2D sidescrolling Metroidvania had ik liever niet gezien vanwege een overdaad aan games in dit genre op het moment. Letterlijk alles aan 2D pixelart games dat uitkomt lijkt wel in dat genre te vallen.

Ja dat is waar, maar persoonlijk heb ik niet zoveel met rts/strategy/turn-based of het moet een light variant zijn zoals het prachtige Child of Light. Heb het idee dat deze wat meer hardcore wordt helaas.

mrdig schreef:

Daarom even de gameplay afwachten e.d - zoals ik zei denk ik niet dat het een Fire Emblem wordt (toch wel een hardcore beleving als je hem op de 'juiste' stand speelt), kan best zijn dat deze wat meer basic en casual wordt. Daarom trouwens niet minder leuk hoeft te zijn. Ook sfeer, muziek en setting dragen aan het geheel bij en dan zit je bij mij met The Dark Crystal toch wel al goed. Zo heb je ook diverse turn-based games gehad die gebaseerd waren op Lord of the Ring (GBA en PSP) die niet bizar diepgaand waren maar toch wel weer plezierig waren dankzij de IP - en bvb ook verrassend genoeg een TBS gebaseerd op de Onimusha reeks op de GBA (een game die haast niemand lijkt te kennen) die ook niet echt echt moeilijk of uitgebreid waren, maar vanwege de bekende karakters en het stijltje destijds toch prettig was om te spelen.

De youtube review op SwitchUp is vrij duidelijk en helder vind ik. Het klinkt vrij aantrekkelijk voor de prijs. Overigens ook best een aangenaam Switch youtube kanaal om te volgen.

Interessante game inderdaad! Leuk leuk...

avatar van Eraser2
Sinner schreef:

Echt één van de fijnste kanalen inderdaad. Al veel games op hun advies opgepikt en nog niet teleurgesteld daarin. Tevens qua sales handig aangezien ze zo'n beetje in dezelfde regio zitten.

avatar van FlorisV
Dit was echt een prachtige tv serie maar het spel, hoewel het er nog best goed uit ziet, miste echt diepgang en interessante tactische mogelijkheden. Het is echt heel basic van healen hier, melee aanval daar en afstandsaanval ginder. De variatie tussen de verschillende typen karakters is er gewoon niet genoeg. Erg jammer want dit had best een puik spel kunnen zijn. De muziek en graphics vond ik wel naar behoren maar het ontbeert een echt leuke gameplay.

Dat wordt dus een budgetgame dus.

En ja. Als iemand het wil weten, ik ben nog altijd pissig dat Netflix de stekker er net heeft uitgetrokken, nota bene net op de dag dat ze een award kregen (een Emmy).

10 seizoenen hadden niet gehoeven, maar nog een seizoen of 2 zag ik (en hopen anderen) wel zitten. Maar hopen dat iemand anders het alsnog opneemt. Die geen prioriteit stelt aan buttshots van 11 jarige meisjes die twerken (en neen DIE heb en hoef ik niet te zien).

Maar deze game schaf ik dus wel eens aan voor onder een 10tje. Talloze SRPG' genoeg op de Switch.