Werewolf: The Apocalypse - Earthblood (2021)

PC / PlayStation 4 / Xbox One / PlayStation 5
Action / RPG

Ontwikkeld door Cyanide
Uitgegeven door Bigben

Duik in een wereld van duisternis, waar bovennatuurlijke wezens in het geheim strijden om de macht. Het noordwesten van Amerika wordt beheerst door drie verschillende Lycantrope entiteiten. De Wyld, een chaotische, creatieve kracht die leven creëert. De Wever, die de aarde vorm kan geven en voor expansie zorgt. En de Wyrm, die oorspronkelijk als een balancerende kracht van afbraak en vernieuwing optreed. Kies een van de strijdende facties en meng je in dit eeuwenoude conflict.

Grappig. Hier is letterlijk zo weinig van te horen geweest (qua trailers, previews) dat ik aannam dat de game helemaal niet uit was / kwam. Blijkt dus van wel.

Degelijke review op ACG - Werewolf the Apocalypse Earthblood Review.

En hoewel het dus inderdaad meer een budget game is die niet veel bijzonders doet heeft het vanwege de setting / World of Darkness lore wel mijn interesse. Maar voor de juiste prijs dus.

Nu maar afwachten dat Vampire 2 uitkomt, en althans voor mij, hopen dat ook Mage ergens een game krijgt. Ook meer van de Visual Novels mogen van mij gerust aangezien die best goed te verteren zijn.

avatar van JacoBaco
Die gast op de cover doet mij heel erg denken aan Matthew McConaughey in Reign of Fire. Zelfs dat ene handschoentje.

JacoBaco schreef:

Inderdaad zeg! Kan haast geen toeval zijn ook!

avatar van JacoBaco
centurion81 De makers dachten vast ach die film is al bijna 20 jaar oud, dat heeft niemand in de gaten.

avatar van TonyTHorror
Sinner schreef:

Hmm? Er was juist een redelijke buzz rond de cinematic trailer destijds. Trok enorm veel views. De gameplay temperde het enthousiasme bij het grote publiek later weer een beetje. Maar wel een hele interessante titel, iets dat lijkt te zijn ontsnapt uit de Xbox 360-era. Helemaal mijn ding.

Destijds. Ik ben inderdaad vergeten het woordje 'recentelijk' toe te voegen. Want het is hier toch een hele tijd zodanig stil rond geweest dat ik het althans helemaal uit het oog verloren ben. Tot het plots verleden week dan weer opdook.

Was enthousiast toen ik voor het eerst over dit project hoorde. Toen ik de gameplay trailers zag, was het enthousiasme verdwenen. Zoveelste hack & slash saaiheid met een snuifje rpg. Grafisch ondermaat ook, doet sfeerloos aan, de semi-futuristische setting. Had een adventure gemaakt a la Vampire the Masquerade, met een sterke sfeer en dan was ik onboard geweest.

Glacius schreef:

Werewolf: the apocalypse - heart of the forest is ook net uit, die lijkt redelijk aan je wensen te voldoen!

Helaas heb ik niets met tekst-games.

avatar van TonyTHorror
Verouderde PS2-era gameplay die extreem repetitief is in combinatie met graphics die, buiten de opening cinematic, niet van deze tijd zijn. Dus de enige logische conclusie is... dat ik het met verdomd veel plezier heb uitgespeeld . Goed? Nah. Leuk? Jah.