
Elden Ring (2022)
PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S
Action / RPG
single player / multi player / online
Ontwikkeld door From
Uitgegeven door Bandai Namco
Een rampzalige gebeurtenis heeft een ooit fantastische wereld tot een sombere woestenij gemaakt. Maar er is nog hoop... Het wonder dat ooit uit de hemel viel, dat zorgde dat het leven zijn volle glans kon krijgen, de Elden Ring. Hoewel lang geleden verbrijzeld, kan hij die alle scherven vindt wat ooit was wellicht weer heel maken.
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=T6EcJ6Sv5Ns
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
Het zijn trouwens games die ook nog op mijn wishlist staan. De Sekiro, Nioh, Tsushima en evt Dark Souls games (enkel de eerste Dark Souls gespeeld).

Iemand anders die zich had ingeschreven op de bandai-namco site?
Mocht iemand een code over hebben (voor de PS5): hit me up



Eerste berichten over dit spel (Iron Pineapple O.A.) zijn uiterst positief. Ik koop nooit spellen tijdens/vlak na launch, maar wellicht maak ik eens een uitzondering.

Mooie preview. Ik denk dat de game ook mijn verwachtingen gaat voldoen. Het openwereld karakter laat wel wat ruimte om te 'cheaten' bij gevechten .

Zeer lovende kritieken en het ziet er echt heel mooi uit maar de gameplay die ik zie lijkt enkel eindeloze, hersenloze hack n slash...mis ik iets? Ik heb nooit Souls gespeeld dus die vergelijking zegt me gewoon niets.
...mis ik iets? Ik heb nooit Souls gespeeld dus die vergelijking zegt me gewoon niets.
En of je iets mis! Die top vijf noteringen voor Dark Souls en Bloodborne nog niet genoeg motivatie om on da Soultrain te hoppen? Dan lemme give it a whirl...
De souls games hebben, deels door hun moeilijkheid, een heel satisfying roguelike progressie systeem, waarbij je up levelen en graden zowat gelijk loopt met je eigen learning curve. Doodgaan en leren is tegelijkertijd ook grinden. Geweldig systeem waarbij de rpg-achtige char ontwikkeling en gameplay skills ontwikkelen hand in hand gaan. Dat, ondersteund door vet enemy design, een intrigerende stervende wereld met tal van verstopte verhalen en trieste taferelen, doorheen ingenieus labyrinthe leveldesign, met vreselijk sfeervolle sights en sounds, maakt deze games tot ware ontdekkingstochten door achterlijk onvergeeflijke, maar ongelooflijk aantrekkelijke oorden... En dat dit keer in een open world!
En of je iets mis! Die top vijf noteringen voor Dark Souls en Bloodborne nog niet genoeg motivatie om on da Soultrain te hoppen? Dan lemme give it a whirl...
De souls games hebben, deels door hun moeilijkheid, een heel satisfying roguelike progressie systeem, waarbij je up levelen en graden zowat gelijk loopt met je eigen learning curve. Doodgaan en leren is tegelijkertijd ook grinden. Geweldig systeem waarbij de rpg-achtige char ontwikkeling en gameplay skills ontwikkelen hand in hand gaan. Dat, ondersteund door vet enemy design, een intrigerende stervende wereld met tal van verstopte verhalen en trieste taferelen, doorheen ingenieus labyrinthe leveldesign, met vreselijk sfeervolle sights en sounds, maakt deze games tot ware ontdekkingstochten door achterlijk onvergeeflijke, maar ongelooflijk aantrekkelijke oorden... En dat dit keer in een open world!
Ik heb begrepen dat het een stuk minder frustrerend is dan een dark souls.
mis ik iets?
Voornamelijk veel frustratie en zelfkastijding.
De hype voor de Fromsoftware games heb ik nooit begrepen. Hoe gaaf het er ook uitziet, jezelf opnieuw en opnieuw door een troostloze omgeving banen in de hoop die ene keer wel die baas te kunnen verslaan. Zou er nou een easy mode in zitten

De lovende reacties zijn wel echt extreem zeg, zie allemaal 10/10 scores voorbij komen.
Voornamelijk veel frustratie en zelfkastijding.
De hype voor de Fromsoftware games heb ik nooit begrepen. Hoe gaaf het er ook uitziet, jezelf opnieuw en opnieuw door een troostloze omgeving banen in de hoop die ene keer wel die baas te kunnen verslaan. Zou er nou een easy mode in zitten

De lovende reacties zijn wel echt extreem zeg, zie allemaal 10/10 scores voorbij komen.
Nooit een easy mode in een From - game! Er zijn al genoeg easy games, laat dit maar 'niet voor iedereen' zijn.
Overigens snap ik het op voorhand wel hoor, zoals jij het schetst waarom dit je niet trekt en je de hype niet snapt. Totdat ik het zelf ging proberen. Voor mij hebben deze games echt iets magisch en wil ik ze persé masteren. Zelfkastijding? Wellicht! Frustratie? Meestal niet! Daar is de gameplay te goed voor.
Nooit een easy mode in een From - game! Er zijn al genoeg easy games, laat dit maar 'niet voor iedereen' zijn.
Haha, heerlijk. Ik kan altijd wel lachen om die discussie.
Van mij hoeft het ook niet hoor. Ik zie veel liever games die ze goed uitwerken voor het doel dat ze hebben, dan dat ze overal maar een easy mode in moeten zetten zodat iedereen het kan spelen. Zoals je zegt is er niets mis mee als games niet voor iedereen zijn.
Wel heb ik het idee dat de fanbase flink groeit voor dit type games. Jaren geleden wist nauwelijks iemand van Soulslike games of Fromsoftware af. Dat lijkt nu echt anders te zijn.
Haha, heerlijk. Ik kan altijd wel lachen om die discussie.
Idem ditto. Ik vind het overigens wel grappig dat mensen tegenwoordig vaak doen alsof From Software 'moeilijk' heeft uitgevonden. Castlevania en Ghost en Goblins (2x met juiste wapen voor het echte einde) ooit uitgespeeld? Net zoals zoveel 8bit en 16bit games. (ik overigens nooit, en ja, Castlevania probeer ik steevast nog wel eens).
'Net goed voor iedereen' bestaat toch niet.
En ik merk zelf bvb hoe sterk bijvoorbeeld mijn reactievermogen achteruit is gegaan ivm medicatie en reuma (met betrekking tot fighters vooral).
Maakt het er echter niet minder leuk op though. Ik moet nog steeds Dark Souls 2 en 3 eens fatsoenlijk doen, maar als ik de uitgebreide review van bvb ACG zo zie krijg ik wel de neiging deze te bestellen. (maar voorlopig niet vanwege Rune Factory 5 in maart).

Morgen komt de Collector's Edition van Elden Ring ook bij mij binnen en ik kan niet wachten om From's nieuwste creatieve uitspatting te spelen. Als ik de reviews mag geloven, kan Elden Ring zomaar het magnum opus van de ontwikkelaar worden.
Elden Ring Is Now The Highest Rated Game Of All Time On OpenCritic - thegamer.com
Eerst nog even Horizon FW afronden en dan verder met deze nieuwe knaller. We worden maar verwend deze maand!
Elden Ring lijkt de torenhoge verwachtingen meer dan in te vullen.
Elden Ring Is Now The Highest Rated Game Of All Time On OpenCritic - thegamer.com
Eerst nog even Horizon FW afronden en dan verder met deze nieuwe knaller. We worden maar verwend deze maand!
Zijn mooie tijden voor de PS bezitters. Volgende weer gran Turismo en later Forspoken ... ik denk dat ik dan voorlopig wel even genoeg te doen heb.

Helaas tot de conclusie gekomen dat dit niet mijn genre is, het leek mij echt onwijs vet en hoopte om in de game te groeien maar het is gewoon echt te veel in één keer voor mij.
Kan gebeuren. Ieder zijn ding.
'From' laat schitterende games op de wereld los maar niet iedereen kan overstag gaan.
De woorden die bij deze game horen zijn 'episch' en 'avontuur'. Soms nagelbijtend spannend als je met nauwelijks leven over met je ros sprintend op zoek bent naar een rustpunt, op de hielen gezeten door wolven. Ook uitdagend, als je eindelijk die grote trol hebt omgelegd, je even op adem komt en er opeens twee pijlen een einde aan je run maken. En fraai. Nog maar net begonnen, maar deze wereld is groots.
Een meesterwerk. En dat uit de mond van iemand die Dark Souls tergend en oervervelend vond.