Elden Ring (2022)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door From
Uitgegeven door Bandai Namco

Een rampzalige gebeurtenis heeft een ooit fantastische wereld tot een sombere woestenij gemaakt. Maar er is nog hoop... Het wonder dat ooit uit de hemel viel, dat zorgde dat het leven zijn volle glans kon krijgen, de Elden Ring. Hoewel lang geleden verbrijzeld, kan hij die alle stukken vindt wat ooit was wellicht weer heel maken.

• vanaf 25 februari 2022 te koop voor de PC
  • vanaf 25 februari 2022 te koop voor de PlayStation 4
  • vanaf 25 februari 2022 te koop voor de PlayStation 5
  • vanaf 25 februari 2022 te koop voor de Xbox One
  • vanaf 25 februari 2022 te koop voor de Xbox Series X/S

1e gameplay trailer:

avatar van mister-fool
Open wereld met Soulslike combat.
Sign me up.

Ik vind het vreemd dat hier zo weinig interesse voor lijkt te zijn tot nog toe. Die trailer ziet er erg mooi uit en het lijkt inderdaad een beetje Dark Souls / Ghost of Tsushima - achtig te zijn. Het is eigenlijk toch wel een van de games die op deze (naar mijn mening) karige E3 het meest aandacht trok. Zonder echter (jammer genoeg) veel info los te laten.

Het zijn trouwens games die ook nog op mijn wishlist staan. De Sekiro, Nioh, Tsushima en evt Dark Souls games (enkel de eerste Dark Souls gespeeld).

avatar van Chrismania
Damn, wat heb ik zin in deze game na het zien van de gameplay. Een soort Dark Souls / Breath of the wild hybride. Geweldig.

avatar van Chrismania
P.s. Release datum is hier nuet meer actueel. Is naar februari uitgesteld. Daarnaast is de coverart ook wat gedateerd. Het officiele artwork is bekend.

Nu wel weer! Kan voortaan ook gelijk zelf een correctie indienen, met die grote knop daar rechtsboven .

avatar van Maarten0402
Die gameplay trailer was echt mind-blowing!. Heb dat niet vaak en zeker niet van de afgelopen jaren met die games met mooie beloftes doen en niks waarmaken, maar Elden Ring. Tjonge jonge jonge wat heb ik er zin in. Zal wel een nieuwe grafische kaart moeten aanschaffen, maar dat is niet erg (voor andere games ook nodig die ik nog wil doen).

Een echte next step is dat ze nu een goede combi weten te maken van de gameplay en verhaal. De games van From zijn eigenlijk alleen gameplay.

Cool, lijkt erop dat ik deze in closed network ga mee beta-testen. Ben eens benieuwd!

Iemand anders die zich had ingeschreven op de bandai-namco site?

avatar van Goodfella
Yes. Althans, wel ingeschreven, maar niet behorende tot de lucky few. Ben heel benieuwd. Veel plezier!

Mocht iemand een code over hebben (voor de PS5): hit me up

avatar van mister-fool
Eerste berichten over dit spel (Iron Pineapple O.A.) zijn uiterst positief. Ik koop nooit spellen tijdens/vlak na launch, maar wellicht maak ik eens een uitzondering.

mister-fool schreef:

Mooie preview. Ik denk dat de game ook mijn verwachtingen gaat voldoen. Het openwereld karakter laat wel wat ruimte om te 'cheaten' bij gevechten .