Echt doordacht zou ik mijn strategie niet noemen. Ik maak vooral dankbaar gebruik van de units en aanvallen die in enkele gevallen behoorlijk OP zijn; zoals Sentry guns en Interceptors. Wat dat betreft is de game op normal difficulty niet al te best gebalanceerd - en in het begin lastiger dan tegen het einde. Zodra je de aanvalsopties die er echt toe doen maximaal hebt geüpgrade kan er weinig meer mis gaan.
Nu zou ik best willen switchen naar de Intense difficulty - maar mijn vermoeden is dat mijn voortgang op Normal niet meetelt voor de S-ranking en extra challenges trophies. Die zou ik dan allemaal op nieuw moeten doen, en daar heb ik geen zin in.
Aan het begin was ik dan ook best enthousiast over Destruction mode. Maar dat enthousiasme heeft op zo'n beetje de helft wel moeten inboeten. Zoals bij veel Vanillaware games het geval laat de gameplay na verloop wat tijd wat zwaktes zien. Gelukkig heeft de game wat andere troeven die het als nog een uitermate interessante ervaring maakt.
Grovonion schreef:
Ik vind het moeilijk om te zien wanneer een van de sentinels wordt aangevallen en zelfs hoeveel HP ze nog hebben vind ik moeilijk te zien. Zie ik iets over het hoofd?
Dit vond ik ook lastig om te zien. Of je kunt zien dat één van je sentinels wordt aangevallen vraag ik me af. Ik let er niet echt op, maar wellicht is het te zien bij de HP. Ik vind het zelfs al lastig om te zien welke units zich aan het verplaatsen zijn.