Whispers of a Machine (2019)

Android / Apple iOS / Macintosh / PC

Ontwikkeld door Clifftop en Faravid
Uitgegeven door Raw Fury

In dit nordic noir sci-fi verhaal volgen we Vera, een cybernetisch verbeterde speciale agente die een reeks moorden moet onderzoeken. Deze brute moorden verdoezelen echter een sinistere waarheid. Als agente van het Central Bureau is Vera uitgerust met een geavanceerde nano-stof genaamd Blue. Deze zeldzame en gewilde technologie stelt haar in staat bovenmenselijke vaardigheden te ontwikkelen die. Maar terwijl ze probeert te infiltreren bij de verdachte groep fanatici, die zich inzetten voor het creëren van een AI-superintelligentie, wordt haar eigen verleden in twijfel getrokken.

Maar heel eventjes op gehad - maar zag er niet slecht uit, Wat meteen opviel - de keuzes die in de dialogen zitten en je houding t.o.v mensen e.d (en blijkbaar keuzes in het spel hoorde ik gisteravond van een vriend) hebben dus ook effect op het verloop van het spel en er zijn diverse eindes. Iets wat je toch niet zo heel erg vaak ziet in het 'klassieke' point 'n click Graphic Adventure genre. Ik ben blij dat dit genre toch nog redelijk populair en in leven wordt gehouden dankzij de Indie games scene.