StarCraft (1998)

Macintosh / Nintendo 64 / PC
Strategy

Ontwikkeld door Blizzard
Uitgegeven door Blizzard

StarCraft is een real-time strategy computerspel. Het spel speelt zich af in een fictieve toekomst, waarbij menselijke ruimtekolonisten, de zogenaamde Terrans, de strijd aanbinden met de insectachtige Zerg en de nobele en religieuze Protoss.

UndahCovah schreef:

Dat meen je NIET! Ik zit nu al jaren op Warcraft IV te wachten... De enige goedmaker die Blizzard kon maken na het keihard vernaggelen van de Warcraft-reeks

Reken er maar niet op dat er snel een Warcraft 4 komt, ze zijn nog lang niet klaar met WoW. Bovendien lijkt het me vreemd als ze met 2 games uit hetzelfde 'universum' tegelijk bezig zijn. Nu zijn ze in ieder geval met een 2de expansion voor WoW bezig.
Ben eigenlijk best blij dat ze dus met Starcraft 2 bezig zijn.

avatar van ReMyTje86
Een hele goeie meesterwerk van blizzard, want tis een stratagie spel wat zeg maar de doorslag geeft op alle toekomstige stratagie spellen. Kijk maar naar warcraft 3. Ik weet nie wat ik heb met blizzard's games maar het geeft mij iets verslavends aan wat ik vind van dat wil ik en dat moet ik uitspelen. Je was zeg maar het spel uitspelen voor die die filmpjes in die tijd het gaf een bepaalde kick. Niet alleen dat DE spel zelf de campains en zo was zo machtig in elkaar gezet dat je het niet kon laten liggen. Verder vind ik het moeilijk om een echt oordeel over stratagie spellen te zeggen. Dus daarom een dikke 5*

avatar van ReMyTje86
Starcraft wiki
Dit is wel een intressant iets

avatar van sdr
sdr
Wat StarCraft zo uniek maakt, zijn de 3 rassen die totaal verschillend zijn, en toch is er een goede balans tussen, geen ras dat er boven uit stak. De Zerg die goedkope, maar zwakkere units maakt, de Protoss die juist dure sterke units maakt en de Terran die er tussen in zit. Elk ras heeft weer zijn voordelen en nadelen met type units. Wat mij betreft nooit meer geevenaard in het strategy-genre.

avatar van rpger
DoraRing schreef:

Starcraft ghost komt er later wel weer aan heb ik gehoord.

Voor zover ik weet is ghost gecancelled.

avatar van Deftones_JP
Nog niet officieel trouwens. In de PU stond pas dat het project in de ijskast staat en nog niet officeel is gecanceld. Er is dus nog hoop en gezien de gameplay beelden die er erg hoopgevend uitzagen ga ik er niet van uit dat ze dit helemaal geannuleerd hebben.

Melle
dat zo'n oud spel toch nog zó populair kan zijn. is trouwens niet te koop op Bol.com ik wil m ook gaan spelen en kijken of de game echt zo goed is.

Melle
ik zocht bij software bij bol.com en daar kwam ie niet o.o
bedankt voor de link xD

avatar van Deftones_JP
Geen dank. Je kan ook nog even kijken op www.budgetgaming.nl of je geen versie kan vinden met brood war erbij. Die hadden ze vroeger wel bij bol.com. Maar ik zou zeggen gewoon kopen en post je bevindingen even.

jorisje123456
Nog nooit zo'n perfect gebalanceerd spel gespeeld...

De eindeloze verschillende types van multiplayer (defense maps e.d.) zorg(d)en voor eindeloze uren gameplay

Xa4
Beste RTS die ik ooit gespeeld heb.

avatar van hectometersnor
Alle respect voor Warcraft en al zijn opvolgers, maar Starcraft blijft voor mij het beste RTS game, ooit. Single player is fantastisch en Battle.net werkt ook fantastisch, een ware klassieker, na inmiddels 10 jaar speel ik deze game nog steeds.

rpger schreef:

Voor zover ik weet is ghost gecancelled.

voorlopig ja

voorlopig ja

Reken maar op "voor altijd" daar is de stekker aardig uit getrokken namelijk en met het succes van World of Warcraft en de aankomende SC 2 en Diablo 3 gaat men geen tijd en geld meer stoppen in Ghost. Waarom zouden ze ook?

hectometersnor schreef:

Consolegames verkopen over het algemeen beter dus er is vast een boel geld uit te halen

DoraRing schreef:

Dat zal best ja, maar Starcraft Ghost gaat hoe dan ook niet meer uitkomen, vond het toen jammer maar nu is het spel niet echt meer een gemis met al dat andere lekkers van Blizzard

hectometersnor schreef:

Blizzard wil alles tip top hebben.
EA had het gewoon uitgepoept.

DoraRing schreef:

Blizzard wil alles tip top hebben.
EA had het gewoon uitgepoept.

Spreekwoordelijke spijker op de kop!

avatar van DoraRing
PS: Check het nieuwe battlenet-Forum.

Het was vroeger zo een onoverzichtelijk rotforum, maar ze hebben er wel wat van gemaakt.

maxmus
Beste RTS waar ik het meest plezier uit haalde die lost temple 2v2 games hehe.
jammer alleen maar 3 rassen.
Denk toch dat starcraft 2 niet veel gaat doen omdat ze al zo'n game als starcraft hebben gereleasd en niet kunnen overtreffen.

avatar van N811
maxmus schreef:
Beste RTS waar ik het meest plezier uit haalde die lost temple 2v2 games hehe.
jammer alleen maar 3 rassen.

Starcraft 2 wordt legendarisch en zal deel 1 zeker overtreffen.
We hebben het over Blizzard

avatar van GameEvolutie
Idd ja dat denk ik ook maar ik vind starcraft 1 ook ontzettend goed zeker weten de volle vijf sterren waard.

avatar van The old guy
Geweldig spel.
Zeer verslavend heb ik menig uurtje gespeeld.Zaten leuke dingen in,vooral als je meerdere keren op de unit klikte net zo lang tot hij geïrriteerd was .Een super multiplayer waar je met zijn tweeën 1 leger uit kon bouwen,wat zeker wat extra's toe voegde aan het spel.Ben dit dan ook nog nergens anders tegen gekomen.
Een zeer dik verdiende 5 sterren.

avatar van Aazhyd
Geniaal spel, heel veel gespeeld. Er is nog steeds een levendige online-community.

avatar van youngtick
ik ben geen rts persoon maar kennelijk is dit spel echt te waarderen. zou ik dit spel ook kunnen spelen?

avatar van kaholiic
Tuurlijk, zag hem een paar weken geleden nog bij gamemania.

avatar van Aazhyd
Klopt, hij is nog regelmatig te koop. Mediamarkt heeft hem voor 15 euro, inclusief Broodwars. Echt een aanrader, al zijn de graphics natuurlijk wel verouderd. De gameplay is nog steeds top en er wordt nog steeds veel online gespeeld.

avatar van jellecomicgek72
Een zéér verslavende game dit. Heb nu al een week elke dag zo'n 3 uur gespeeld en het is erg leuk moet ik zeggen. Ook vet dat er 3 verschillende campaigns in de singelplayer zijn en dan nog een hele custom campaign. Top!