StarCraft (1998)

Macintosh / Nintendo 64 / PC
Strategy

Ontwikkeld door Blizzard
Uitgegeven door Blizzard

StarCraft is een real-time strategy computerspel. Het spel speelt zich af in een fictieve toekomst, waarbij menselijke ruimtekolonisten, de zogenaamde Terrans, de strijd aanbinden met de insectachtige Zerg en de nobele en religieuze Protoss.

avatar van JacoBaco
Zo zonde dat dit spel vroeger aan mij voorbij is gegaan. Terwijl ik gek op RTS games ben. Ik speelde C&C 1, Dune 2000 en Warcraft 2 wel helemaal kapot, maar op de 1 of andere manier heb ik nooit Starcraft gespeeld. Nu Starcraft 2 uit is, ga ik dit spel toch maar is spelen!

avatar van rolfkunst
Beste RTS ooit! 3 rassen die totaal verschillend zijn, maar de balans er tussen is perfect! Persoonlijk vind ik hem beter als StarCraft 2. Ik speel hem altijd op lanparties en ook heerlijk om de singleplayer modus te spelen.

+ Balans
+ Muziek
+ "BattleCruiser operational"
+ De SiegeTank in siege mode zetten, en weer terug
+ Verschillende landschappen, units, doodad

- Grafisch kan hij niet helemaal meer meekomen.
- Geen mogelijkheid om resoluties te veranderen (wat wel al kon in Settlers 2 die twee jaar eerder uitkwam)
- Geen support voor Windows 7, je moet je explorer killen voordat je gaat spelen, anders zie je allemaal rare kleuren

Verder briljante game!!

avatar van bvonk
Starcraft was de beste RTS, heb hem in het verleden helemaal grijs gespeeld. Hij zat ook bij de special edition van Starcraft 2 dus heb onlangs weer even gespeeld. Maar is grafisch wel erg achterhaald en ben dus snel weer doorgegaan met deel 2. Had met deze versie geen problemen met Windows 7.

avatar van bvonk
@rolfkunst
Kun je mij een spel van 1998 noemen die wel "support" heeft voor Windows 7? Ik had het probleem trouwens niet toen ik de explorder open lied staan met windows 7, misschien een driver conflict.
Grafisch kies Blizzard altijd voor een laag niveau, zo kunnen ook mensen met oude hardware het spel ook spelen.