Eastward (2021)

PC / Nintendo Switch / Macintosh
Adventure / RPG

Ontwikkeld door Pixpil
Uitgegeven door Chucklefish

In de nabije toekomst dreigt de maatschappij ten onder te gaan. Terwijl de wereld in puin valt komt een mijnwerker, genaamd John, een meisje genaamd Sam tegen in een ondergrondse geheime faciliteit. Nadat ze samen uit de stad ontsnappen beginnen ze een emotionele reis om de waarheid achter Sam’s oorsprong te ontdekken, en de mysteries te ontrafelen over vreemde wezens die de steden terroriseren.

Zo'n 4 uur gespeeld. Prachtige stijl (samen met Owlboy één van de best ogende pixelarts die ik gezien heb!), mooie muziek en een onderhoudend avontuur verhaal. Het is de gameplay die me teveel tegenhoud. Ik heb niets anders gedaan dan button mashen, heen en weer lopen, zonder enige vorm van strategie of denkvermogen. Het werd op gegeven moment gewoon hersendodend en vervelend om te doen. Wellicht dat het later verbeterd, maar ik kan de motivatie niet meer ophoesten om door te gaan.