Femida (2020)

Macintosh / PC
RPG / Simulation

Ontwikkeld door Art Interactive
Uitgegeven door Roman Loznevoy

De game speelt in een dystopische wereld. De staat heeft onlangs een gewelddadige revolutie ondergaan en herstructureert zich snel. In een jaar tijd is de staat overgegaan van een totalitair regime naar een republiek. Je wint de Arbeidsloterij om bij Metropolis te werken, hoofdstad van de staat. De held, Daemon Mardoch, accepteert de oproep om het plattelandsleven met zijn vrouw en kinderen in de stad te verlaten. De overplaatsing naar Metropolis belooft een bevredigende baan, goed geld en vele mogelijkheden. Je bent daar geboren, je moeder woont nog steeds in de hoofdstad en werkt voor de overheid. Maar het is niet de enige reden dat je het aanbod hebt geaccepteerd. Je vader verdween tijdens de revolutie en zijn lot is nog steeds onbekend. Femida is een niet-lineaire point-and-click game over rechtvaardigheid waarbij je de rol van rechter speelt. Een story-drivent detectivespel, ervaren vanuit een uniek perspectief.