Lonely Mountains: Downhill (2019)

PC / Macintosh / Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One
Racing / Sports

Ontwikkeld door Megagon
Uitgegeven door Thunderful

Ga op een spannende rit door een ongerept berglandschap. Baan je een weg door dichte bossen, smalle paden en wilde rivieren. Race, spring, glij en probeer niet te crashen, om de top van de vallei te bereiken! Elke berg heeft verschillende paden, rij langs rustige bergmeren, door majestueuze bossen, of trotseer steile kloven.

avatar van Waackx
In al zijn eenvoud gewoon een heerlijk en verslavend spelletje; geen soundtrack alleen maar natuurgeluiden, van kwakkende kikkers tot fluitende vogeltjes.
Heerlijk ontspannend maar tegelijk heel gruwelijk om te zien hoe je op om de tientallen soorten manieren keihard op je plaat kunt gaan met je bike, zeer grappig en realistisch gedaan.
Bij sommige tracks ben je allang blij dat je niet 20 keer op je bek gaat voordat je eerste checkpoint behaald hebt en dan zit de game vol met tijdraces notabene om nieuwe bikes en nieuwe outfits te unlocken.
Misschien een beetje prijzig momenteel, maar deze game heeft mij wel een week zoet gehouden.

Morgen dan maar eens even uitproberen via Gamepass. Doet me heel erg denken aan Descenders, een soortgelijke game die ook best leuk is om te spelen. (eveneens via Gamepass op Xbox geprobeerd)

Via GamePass vandaag gestart en ben de hele avond al niks anders aan het doen. Wat een heerlijk verslavende game.

Inderdaad - destijds eventjes gespeeld (net als genoemde Descenders) en het zijn beide uitstekende games. Spelen heerlijk en staan ook op mijn wishlist voor een keertje in huis te halen. Heerlijk simpel concept maar zodanig gebracht dat je toch iedere keer weer eventjes wat meer of wat langer wil spelen.

avatar van legian
Afgelopen weekend deze eens opgepakt via Gamepass. Ik heb er al meerdere goeie en positieve verhalen over gelezen dus was wel benieuwd. En aangezien ik toch een verloren uurtje over had besloten om hier eens aan te beginnen. En voor dat ik er erg in had was ik alweer bijna twee uur verder. Bijzonder verslavend spelletje en heerlijk om zo af en toe eens tussendoor te doen.

Hoewel het bij vlagen bijzonder lastig kan zijn voelt het nooit frustrerend. Grotendeels geholpen door het gebrek aan muziek en de heerlijk rustgevende natuurgeluiden die er zijn. Evenals het grote gemak waarmee je het elke keer weer opnieuw probeert. Een perfecte zen game lijkt het wel.

legian schreef:

Ja heerlijke game, eind vorig jaar/begin dit jaar helemaal ziek gespeeld en er tientallen uren in gestopt. Heerlijke voldoening geeft het ook als je uiteindelijk die expert challenges gaat halen en de Free Rides (= in 1 run een track halen zonder te vallen).

Verder wist ik in die periode ook een collega enthousiast te maken en was het elke ochtend tijden van elkaar in de leaderboards vergelijken. Vooral track1 van Graterhorn veel gedaan op die manier, net nog ff gekeken en zelf sta ik daar nu op plek 162 van de global leaderboards en mijn collega op plek 14 maar daar hebben we het maar niet meer over Maar als je tijden wilt vergelijken voeg me toe als follower/friend zou ik zeggen! (gamertag: MrDig)

avatar van legian
mrdig schreef:

Aangezien daar geen tijdsdruk achter stond (bij de eerste ten minste) was die relatief makkelijk te doen. De daarmee vrijgespeelde nacht-modus is wel eens tuk uitdagender vond ik.

Ik zal je vanavond eens toevoegen en kijken hoe langzaam ik eigenlijk ben