Lonely Mountains: Downhill (2019)

PC / Macintosh / Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One
Racing / Sports

Ontwikkeld door Megagon
Uitgegeven door Thunderful

Ga op een spannende rit door een ongerept berglandschap. Baan je een weg door dichte bossen, smalle paden en wilde rivieren. Race, spring, glij en probeer niet te crashen, om de top van de vallei te bereiken! Elke berg heeft verschillende paden, rij langs rustige bergmeren, door majestueuze bossen, of trotseer steile kloven.

avatar van Waackx
In al zijn eenvoud gewoon een heerlijk en verslavend spelletje; geen soundtrack alleen maar natuurgeluiden, van kwakkende kikkers tot fluitende vogeltjes.
Heerlijk ontspannend maar tegelijk heel gruwelijk om te zien hoe je op om de tientallen soorten manieren keihard op je plaat kunt gaan met je bike, zeer grappig en realistisch gedaan.
Bij sommige tracks ben je allang blij dat je niet 20 keer op je bek gaat voordat je eerste checkpoint behaald hebt en dan zit de game vol met tijdraces notabene om nieuwe bikes en nieuwe outfits te unlocken.
Misschien een beetje prijzig momenteel, maar deze game heeft mij wel een week zoet gehouden.

Morgen dan maar eens even uitproberen via Gamepass. Doet me heel erg denken aan Descenders, een soortgelijke game die ook best leuk is om te spelen. (eveneens via Gamepass op Xbox geprobeerd)

Via GamePass vandaag gestart en ben de hele avond al niks anders aan het doen. Wat een heerlijk verslavende game.

Inderdaad - destijds eventjes gespeeld (net als genoemde Descenders) en het zijn beide uitstekende games. Spelen heerlijk en staan ook op mijn wishlist voor een keertje in huis te halen. Heerlijk simpel concept maar zodanig gebracht dat je toch iedere keer weer eventjes wat meer of wat langer wil spelen.

avatar van legian
Afgelopen weekend deze eens opgepakt via Gamepass. Ik heb er al meerdere goeie en positieve verhalen over gelezen dus was wel benieuwd. En aangezien ik toch een verloren uurtje over had besloten om hier eens aan te beginnen. En voor dat ik er erg in had was ik alweer bijna twee uur verder. Bijzonder verslavend spelletje en heerlijk om zo af en toe eens tussendoor te doen.

Hoewel het bij vlagen bijzonder lastig kan zijn voelt het nooit frustrerend. Grotendeels geholpen door het gebrek aan muziek en de heerlijk rustgevende natuurgeluiden die er zijn. Evenals het grote gemak waarmee je het elke keer weer opnieuw probeert. Een perfecte zen game lijkt het wel.

legian schreef:

Ja heerlijke game, eind vorig jaar/begin dit jaar helemaal ziek gespeeld en er tientallen uren in gestopt. Heerlijke voldoening geeft het ook als je uiteindelijk die expert challenges gaat halen en de Free Rides (= in 1 run een track halen zonder te vallen).

Verder wist ik in die periode ook een collega enthousiast te maken en was het elke ochtend tijden van elkaar in de leaderboards vergelijken. Vooral track1 van Graterhorn veel gedaan op die manier, net nog ff gekeken en zelf sta ik daar nu op plek 162 van de global leaderboards en mijn collega op plek 14 maar daar hebben we het maar niet meer over Maar als je tijden wilt vergelijken voeg me toe als follower/friend zou ik zeggen! (gamertag: MrDig)

mrdig schreef:

Aangezien daar geen tijdsdruk achter stond (bij de eerste ten minste) was die relatief makkelijk te doen. De daarmee vrijgespeelde nacht-modus is wel eens tuk uitdagender vond ik.

Ik zal je vanavond eens toevoegen en kijken hoe langzaam ik eigenlijk ben

Lonely Mountains: Downhill - Riley's Return Free DLC Trailer - YouTube
Er is een gratis uitbreiding voor de game uitgekomen zie ik. Moet deze hoognodig weer eens oppakken om de andere bergen vrij te spelen. Het blijft vermakelijk om te doen.

avatar van legian
Ik verhoog met een halve ster. Heb ondertussen alle mountains en trials vrijgespeeld en alle beginner challenges behaald. Of ik alle expert challenges ook ga behalen betwijfel ik, maar ik wil in ieder geval wel een poging wagen. En dan misschien nog de Eldfjall dlc nog eens halen.

Heerlijk genietbare game is het wel, de vier verschillende bergen brengen elk hun eigen opvallende uitstraling mee en weten ondanks de bij vlagen frustrerende stukken een heerlijk rustgevend en plezierige ervaring te bieden.

Net even de demo opgestart op de switch en ben onder de indruk!! Wat geweldig. Na elke val weer de drang om verder te gaan.

Mijn dilemma nu: Dit speelt heerlijk in handheld en echt een switch game imo. Maar op Xbox kan ik hem op gamepass spelen…. Wat te doen

-marco- schreef:

Persoonlijk zou ik hem op de Xbox spelen. Enerzijds omdat die toch in Gamepass zit, wat ideaal is als je dat al hebt (je betaald er toch voor).
Anderzijds heb je dan niet het mogelijke probleem dat de hardware van de switch parte speelt. Nou verwacht ik niet dat het laatste een probleem wordt, maar ik heb al verschillende ervaringen gehad dat de betere hardware van de Xbox het speelplezier en spleet ervaring verbeteren tov de switch.

Maargoed, ik speel hem zelf dan ook op Gamepass

legian schreef:

Alles voor een verbeterde spleet-ervaring!

avatar van legian
Dat krijg je als je half slapend in de trein reacties gaat typen...

Even kort gespeeld op Xbox en dat was een stuk makkelijker.. wellicht door het grote scherm ipv handheld.
Ook op de Xbox ziet het er prachtig uit. Maar de twijfel blijft.
Denk dat ik voorlopig even op Xbox blijf spelen om te kijken hoe lang ik dit leuk ga vinden

avatar van legian
Verrek, ik kom er net achter dat we nog een gratis dlc hebben ontvangen. Misty Peak. Goed excuus om deze weer eens op te starten binnenkort.
Lonely Mountains: Downhill - Misty Peak Free DLC Trailer

avatar van legian
En de volgende gratis dlc is ook alweer uitgebracht, redmoor falls deze keer.

Oeh nice! Ook weer es oppakken. Wat een aandacht en liefde hebben de ontwikkelaars voor deze game. Topgame.

avatar van JonnieBrasco
De eerste seconden was ik wat teleurgesteld vanwege de tekenstijl die minder realistisch aandeed dan ik verwacht had, maar na een kwartier en zelfs na 3 uur louter positieve aspecten aan deze game.

Positieve aspecten, zoals:
* de wisselende perspectieven die variatie en adembenemende scenes opleveren. Bij een perspectief van achteren denk ik wel: ja, fijn, houden zo!
* het is op en top racing: er zit veel vaart in de races en er is durf en concentratie nodig, ook de ideale lijn en remmen zijn belangrijk
* spectaculaire crashes die er nooit hetzelfde uitzien, de physics zijn dik in orde
* de natuurbeleving!
* fijne details zoals het moeizame opstappen aan het begin van een trail, het geluid van de derailleur dat af en toe wat prominenter doorkomt
* het puzzelelement: wat is de kortste / snelste weg naar beneden?

Na enkele uren spelen kan ik concluderen dat de moeilijkheidsgraad wel hoog ligt, aangezien het voltooien van de time trials op beginner niveau vaak al erg lastig is. Aanvankelijk dacht ik: dit is een console game die je met een controller moet spelen. Maar PC met toetsenbord gaat tot nu toe ook prima.