Earthfall (2018)

Alternatieve titel: Earthfall: Alien Horde

PlayStation 4 / PC / Xbox One / Nintendo Switch

Ontwikkeld door HoloSpark en NimbleBit
Uitgegeven door HoloSpark, NimbleBit en Gearbox

Earthfall is een coöperatieve shooter voor vier spelers waarin je samen met vrienden of alleen speelt om de wereld te redden van binnenvallende aliens. Zoek naar meer dan twintig verschillende soorten wapens, of gebruik 3D-printers om je eigen wapens te printen! Gebruik automatische geschuttorentjes, barricades of gemonteerde pistolen als verdediging om de vijand naar de slachtbank te leiden. Vecht je een weg door zestien levels die het voortdurende verhaal vertellen van de strijd van de mensheid om te overleven. Elke playthrough is een unieke ervaring, met dynamische spawns en reactieve vijanden voor maximale herspeelbaarheid.

Een kloon van Left 4 Dead 1 en 2 en het bevalt me, op een niet al te groot scherm ziet het er goed uit.
Ik heb nog geen echte haperingen mee gemaakt alleen als er echt veel monsters op je af komen dan zakt het wel naar 20fps, maar het is een Indie game en ik heb hem voor 5 euro dus daar hoor je mij niet over klagen. De controles zijn goed de geweren klinken goed en er is veel content om je lang bezig te houden.
En met 4 vrienden is het het nog leuker dan met de (kippen lopende) bots. Ik heb het veel bij een vriend gespeeld en nu ga ik er thuis nog mee aan de slag.