Bully: Scholarship Edition (2008)

Alternatieve titel: Bully: Anniversary Edition

Xbox 360 / Nintendo Wii / PC / Android / Apple iOS

Ontwikkeld door Rockstar
Uitgegeven door Rockstar en Take-Two

Bully: Scholarship Edition is een remake van de originele Bully op de Playstation 2. Het spel draait om het voorkomen van pesterijen door medescholieren en het opkomen voor de zwakkere leerlingen van de school. Naast de grafische update bevat het spel veel nieuwe content waaronder een lokale multiplayer modus.

Imperial Figure
joeri592 schreef:
dezelfde soort genre bedoel ik, dat je vrij rond kan lopen en lol maken enzo

Rpger zei dat bully veel op saints row leek maar dat is meer een gta rip/off, maar joeri idd het is een soort van gta op een school en rondom de school (naast de school heb je ook een bewoonbare buurt met een kermis etc.), een sandbox/free roaming game met een originele aanpak.
Je kunt zelfs grasmaaien en kranten bezorgen in een soort van paperboy stijl.
Er is veel te doen, het duurde mij bijna 40 uren om de game helemaal kaal te spelen.

En trouwens rpger in saints row heb je ook wel een radio zender met klassieke muziek, dus dat zal je wel aanspreken

Ai, wat een slechte port voor de pc zeg. Performance is vreselijk (AA en shadows heb ik af moeten zetten, anders is het écht niet te spelen), de controls veel te consoleachtig en het is in het uurtje dat ik het in totaal gespeeld heb al twee keer vastgelopen.

Imperial Figure
BoordAppel heb je geen next-gen console(s) dan? want bully is idd echt bedoeld voor een console.

avatar van Florsi Florsa
BoordAppel schreef:

Ik weet niet wat je allemaal bedoelt, maar ik speel hem ook op pc, het ziet er prima uit, het laadt snel (minder dan een minuut om op te starten en daarna 5 seconden om te laden) en het loopt bij mij nooit vast.

Daarnaast is het gewoon een erg gaaf spel. De karakters zijn leuk, het verhaal is natuurlijk ietwat plastic, je hebt veel mogelijkheden en de sfeer is erg goed. Het contact met je schoolgenoten is alleen wat magertjes.

Dan heb je geluk dat deze slechte port wel met jouw configuratie overweg kan.

joeri592
gister bully aangeschaft, heb er nu 3 uur op zitten en ik vind het fantastisch!!!
maar ik ben pas op 10, nog wat procent

Op de PC, buggy, controls waardeloos, game-gegeven vind ik leuk. Maar die scheikunde les: in volgorde op knopjes drukken.

avatar van Davincstyle
Ik hem hem sinds een week op 360. Een gigantisch groot spel, super top gedan !

Natan85
BoordAppel schreef:

Mwah, valt wel mee, AA kon zowat voluit, alleen shadows niet. En met een 360 controller op de PC (die elke PC-gamer eigenlijk moet hebben ) gaat het goed. Wel een aantal PC Exclusive bugs, zoals vastlopers etc. Maar 2-3 keer ondervonden dus grote problemen geeft het niet. Toch zou ik iedereen aanraden de Wii of PS2 versie te halen, die hebben geen tot minder problemen. Maar als je geen console hebt moet je deze game niet laten schieten, want desalniettemin is dit een pracht van een game, een van mijn favorieten, en verdiend hij de 4 sterren. Heerlijke game. Als er wat minder bugs in zaten was het een 4.5

Verder ben ik het trouwens volkomen met rpger eens, en Bully>>>>>>>>>>>GTA, altijd. Rockstar, kom eens van je donut af en maak een vervolg op Bully!

Tja, ik had deze game vorig jaar zien liggen bij de Free Record Shop. Ik had hem maar meteen gekocht omdat dit spel al een tijdje op mijn verlanglijstje stond van spellen die ik graag wilde spelen. Ik had veel gelezen en gehoord over dit spel. Dus dit schepte de nodige verwachtingen bij mij.

Ik vond het verhaallijn leuk uitgewerkt, maar de meeste missies waren doodsimpel om uit te spelen. De eindmissie vond ik het makkelijkst, dat was natuurlijk het verslaan van je vijand. Sommige lessen daarin tegen waren doodsaai. De techniekles was erg saai te noemen, het draaien en het indrukken van knopjes. Daarnaast vond ik de interactie minder met de characters in het spel. Het leuke van het spel vond ik het uithalen van kattekwaad en het wegskaten van de halmonitoren.

Om eerlijk te zijn had ik meer verwacht van het spel, maar toch blijft dit een goed spel om te spelen.

avatar van Brains
Rockstar kán het wel!

Dat was mijn indruk na ongeveer 2 uur de pestkop te hebben uitgehangen in Bully. Waar GTA het vooral moet hebben van de kwantiteit heeft Bully vooral kwaliteit. Alles is veel beter uitgewerkt dan bij GTA en de sfeer is geweldig. Ik ga nu weer lekker verder spelen en zal later mijn stem uitbrengen.

avatar van rpger
Brains schreef:
Rockstar kán het wel!

Precies mijn idee, ik vind het nog steeds de meest originele en sfeervolle game van Rockstar.

PS. ik denk dat Red Dead Redemption ook wel een toppertje gaat worden.

voor op de wii is het een goeie game alleen als je het uitspeelt is er niet echt veel aan. vind het wel erg jammer dat rockstar dat iedere keer haast weer doet

avatar van GTAFan
Waar is deze game goedkoop voor de 360 te krijgen?

avatar van Brains
2e hands bij Nedgame
hier, of bij GameMania hier.

dankjewel brains

ik heb hem voor pc maar wil hem echt voor 360. pc vind ik niet fijn spelen

avatar van rickazio
Brains schreef:
2e hands bij Nedgame
hier, of bij GameMania hier.

Oh great net 22euro voor 2e hands betaald, zie dat die daar 19,- nieuw is

avatar van rickazio
Paar dagen gespeeld, echt een top game. Af en toe irritant lastig (op de Wii) maar uiteindelijk zeer leuk, goede scene's en echte top humor weer van Rockstar.

Ik moet deze toch nog maar eens halen voor 360. Toen ik nog een ps2 had zo vaak me in m'n handen gestaan, nooit van gekomen, maar nooit van gekomen...

avatar van wardvdv
Fantastisch spel! Soms zijn de lessen wel irritant, maar dat bederfde de pret echt niet!

avatar van Delloo
Super game.
Wel 2 x frustratie tijdens levels dat je foto's moet maken. Bij level Cheating Time en nog een level is er een zogenaamde "photo glitch". Je neemt de foto, maar deze wordt niet geregistreerd, gevolg tijd is om en je kan weer opnieuw beginnen. Op internet na veel zoeken de oplossing gevonden:
1 Neem de foto in het groene kader en sla hem op. 2 Neem weer dezelfde foto in het groene kader, maar sla hem nu niet op. Het spel accepteerd nu de gemaakte foto en je kunt verder.

Ik was altijd wel benieuwd naar Bully, een topgame uit de jaren dat Rockstar de ene na de andere klassieker afleverde met GTA Vice City, San Andreas en niet al te lang na Bully uiteraard Red Dead Redemption. Destijds heb ik Bully heel kort gespeeld, maar nooit echt mee doorgegaan. Vorig jaar de game eens goedkoop gevonden en sindsdien nieuwe pogingen gewaagd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik deze game destijds gewoon meer had moeten spelen, dan had ik er een hoger cijfer aangehangen dan nu, want de game is nog steeds vermakelijk, maar op diverse vlakken best wel verouderd. Dat zijn niet eens de graphics, want die ogen 15 jaar na dato nog best oké. Uiteraard is het allemaal blokkeriger en ook wat leger, maar het leveldesign en de gehele stijl ziet er nog steeds heel behoorlijk uit, al moet je natuurlijk wel kunnen accepteren dat het van 3 generaties terug is.

Het probleem zit hem meer in de gameplay en de controls. De game bestuurt gewoon stroef met lopen, skaten en vechten. Daar merk je wel dat we vijftien jaar later zoveel verder met games zijn. En de gameplay weet me gewoon niet constant te pakken. Je bent wel heel regelmatig op de vlucht voor vechtersbazen en schoolbewakers, aangezien je alleen onder schooltijd vrij rond kan lopen. Dat is een keuze, maar het haalde voor mij wel de fun geregeld weg. En de missies zijn wel heel traag en lineair, maar gelukkig wel weer geestig om te doen. Want waar Bully mee scoort is de sfeer. Daarmee blijft Rockstar ook hier wel zichzelf, vol met talloze details, humor en leuke personages die uiteraard wel zoals in bijna alle Rockstars karikaturen zijn.

Het maakt dat ik me best vermaakt nog heb met alles, maar ik zou wel heel graag een Bully 2 willen spelen naar de maatstaven van games in deze tijd.