Dissembler (2018)

PC / Macintosh / Android / Apple iOS
Puzzle

Ontwikkeld door Ian MacLarty
Uitgegeven door Ian MacLarty

Puzzelspel waarin je abstracte ontwerpen kleur voor kleur moet onthullen. Het spel telt ruim 170 uitdagende puzzels.

avatar van Finidi
Dissembler is een puzzel game. Het doel is om koppels van twee vakjes te switchen om zo drie (of meer) van dezelfde patroon naast elkaar te krijgen, waarna deze vakjes verdwijnen. Zo moet je het hele bord wegspelen. Sommige vlakken bestaan uit meerdere lagen van verschillende patronen, waardoor je vooruit kunt plannen welke vlakken je wanneer kunt wegspelen. Daar zit dan ook het puzzel element in, en het wordt behoorlijk moeilijk naar het einde toe. Later kom je nog andere type vlakken tegen, bijvoorbeeld vlakken die je niet kunt bewegen, waardoor je andere vlakken van dat patroon naar het vlak moet brengen om het weg te spelen. Er zit niet heel veel variatie in, maar ’t is een prima competente puzzler voor een paar uurtjes, voor een paar euro.

3,5/5