Word Maze by POWGI (2019)

PlayStation 4 / PlayStation Vita
Puzzle

Ontwikkeld door Lightwood
Uitgegeven door Lightwood

Dit is geen traditionele woordzoeker, maar één met een hoekje af! Vind de woorden in de juiste volgorde om het doolhof op te lossen. Zoals in ieder POWGI game worden je vaardigheden beloond met een gepaste woordgrap na het oplossen van een puzzel. Het spel telt honderden puzzels die goed zijn voor tientallen uren aan puzzelplezier.

Een puzzeltje op zijn tijd is op de Vita nog wel eens fijn. Dus heb ik inmiddels een aantal 'POWGI' -puzzelgames op mijn Vita staan. Deze dev gooit zo'n beetje iedere maand een nieuwe game in de Store. En aangezien er verder voor de Vita niet zo veel meer uit komt – ook digitaal is de koffie ver uit geprutteld – dacht ik er eens een aantal aan te schaffen.

Op zich is er weinig bijzonders over te melden. Het zijn goede puzzelmakers bij Lightwoord, dat moet je ze nageven. De ene game is wat beter dan de andere. En over het algemeen stoppen ze hun games bomvol content. Deze heeft geloof ik 120 categorieën, en dat keer 6 puzzels maakt zo’n 700 puzzels. Hetzelfde geldt voor Word Search – één van de andere games die ik heb.

Deze is wat minder. Het is de bedoeling woorden te zoeken en deze als een slang aan elkaar te verbinden. Dat alles met een overkoepelende categorie. Dit kan standaard met hints aan of uit. Hints aan is te makkelijk – je ziet letterlijk alle woorden links in je scherm. Uit is voor sommige categorieën dan weer amper te doen. De ‘manen van Jupiter’ is zo’n mooi voorbeeld. Tenzij je weet dat ‘Sinope’ en ‘Cyllene’ manen van Jupiter zijn, zoek je je een ongeluk. ‘Sushi- variëteiten’ is nog zo’n leuke categorie…

Ik moet duidelijk vaker Sushi eten.

...Of de restaurant sidequests van Yakuza 0 doen, komen ze ook allemaal in langs .