Skate (2007)

Alternatieve titel: skate.

PlayStation 3 / Xbox 360
Sports

Ontwikkeld door Electronic Arts

In Skate is het de bedoeling om je eigen stijl te ontwikkelen. Je maakt je eigen personage en je staat in een open wereld, dan mag je zelf bepalen wat je gaat doen. Word je een hardcore skater, die alleen maar door de stad skate? Of probeer je in de publiciteit te komen?

avatar van Marcellussss
Maanden geleden zat ik te twijfelen tussen de nieuwste van Tony Hawk en Skate. Aangezien Tony Hawk 70 euro kostte en deze slechts 30, heb ik deze gekozen en heb daar nooit spijt van gekregen. Vanaf toen was ik officieel afgehaakt op de Tony Hawk-games.

Natuurlijk is het grootste voordeel van Skate de flick-it besturing, maar wat mij vooral beviel was de sfeer binnen deze game. Bij Tony Hawk zat het me altijd tegen dat de serie vooral op de hardcore-skaters gericht was (vervelende Bam Margera-typetjes). Skate is meer gericht op de urban-skaters, en dat past veel beter in mijn straatje. Verder zijn de graphics in orde, in ieder geval veel beter dan bij de nieuwste Tony Hawk waar de graphics voor mij een verschrikking waren.

En zoals hierboven al beschreven is door PsychoBoyJack, is Skate in tegenstelling tot Tony Hawk een uitdaging. 10.000 punten halen is een eitje bij Tony Hawk, maar bij Skate is het al een kunst om 1.000 punten te halen. Als ik een uitdaging haal bij Skate, spring ik in de lucht van vreugde dat hij eindelijk lukte. Bij Tony Hawk had ik altijd zo iets van: "He he, dat werd tijd!".

De Tony Hawk-reeks kan van mijn part in de stront zakken. EA heeft eindelijk ergens het beste product in afgeleverd. Fifa doet onder aan Pro Evolution, NBA Live doet onder aan NBA 2K, maar gelukkig doet Tony Hawk heel erg onder aan Skate.

avatar van superdude
ik skateboard en dit spel is echt leuk! het is zeer realistisch de graphics zijn ook zeer mooi en vooral de missies skte en wie de hoogste score haalt vind ik erg leuk, ook goede plekken om te skaten vooral xgames ofzo is erg vet!

graphics 4,5 *
gameplay4,5 *