menu

Dragon Ball Z: Kakarot (2020)

mijn stem
3,83 (3)
3 stemmen

PlayStation 4 / Xbox One / PC
Action / RPG
single player

Ontwikkeld door CyberConnect2
Uitgegeven door Bandai Namco

Beleef opnieuw het verhaal van Goku en andere Z Fighters in Dragon Ball Z: Kakarot! Ervaar na de epische gevechten het leven in de wereld van Dragon Ball Z, waar je vecht, vist, eet en traint met Goku, Gohan, Vegeta en anderen. Verken de nieuwe gebieden en avonturen terwijl je verder komt in het verhaal en krachtige banden smeedt met andere helden uit het DBZ-universum.

Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=1Y-A1kUCvzY

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
avatar van Dudady
Ik was toch wel erg benieuwd naar deze game, dus uiteindelijk aangeschaft. Wat een nostalgie, leuk dat het er net zo uitziet als de serie!
Soms wat repetitief, maar ik speel het graag.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Dudady schreef:
Ik was toch wel erg benieuwd naar deze game, dus uiteindelijk aangeschaft. Wat een nostalgie, leuk dat het er net zo uitziet als de serie!
Soms wat repetitief, maar ik speel het graag.


Leuk! Heb zelf ook wel een soft spot voor de oude Dragon Ball Z serie, maar deze game leek me wat teveel button bashing..Valt dat wat mee?

avatar van Dudady
Dat valt naar mijn idee wel mee. Het RPG gedeelte is leuk, ik vind het ook wat strategischer om te spelen. Het is niet zoals Dragon Ball Fighter Z

avatar van Fonzzz002
4,0
Fonzzz002 (crew)
geplaatst:
Dragon Ball Z: Goku verzamelt heel veel items voor zijn vrienden.

Dit voelt als de Dragon Ball game die ik als kind heel graag wou spelen: rondvliegen door de wereld, in een team zitten met bekende personages die je commando’s kunt geven (Vegeta heeft namens mij heel wat gevechten gewonnen met final flash), personages uit de serie helpen en het verhaal trouw samengevat krijgen. Kakarot laat je de serie herbeleven in videogame format en weet een juiste balans te vinden in wanneer te vechten, wanneer te praten en wanneer fancy geanimeerde cutscenes te tonen. Meestal bestaan de cutscenes uit personages die enkel tegenover elkaar staan en praten, maar de belangrijke (of meest iconische) momenten hebben ze met indrukwekkend veel detail nagemaakt. De camera perspectieven, kleuren, animaties, allemaal heel goed gedaan tijdens deze momenten. Het blijft me verbazen hoe ze tegenwoordig de feel van 2D animatie met 3D weten na te creëren.

Deze nagemaakte scenes zijn echter schaars, wat begrijpelijk is geziene de grootte van de serie, dus moet je het voornamelijk met praatscenes en teksten lezen doen. De praatscenes werken ook prima en komen vaak genoeg voor. Dit komt voornamelijk omdat alle stemacteurs terug zijn, die nog steeds exact klinken zoals in de serie. Ik kon met plezier naar hun gesprekken luisteren of de teksten lezen. Dit brengt mij op een ander pluspunt van Kakarot: het heeft allerlei nieuwe optionele verhalen erbij geplakt. Sommige waren wat saaitjes en vroegen weinig van je, maar er waren ook een paar zijmissies waar ik goed om kon lachen. Ze namen zichzelf niet al te serieus en konden gewoon plezier hebben met de personages. Vooral de missies omtrent Yamacha en zijn gefaalde liefdesleven had humor.

Grafisch is het niet een meesterwerk (zeker niet als je het vergelijkt met open world games van Rockstar of The Witcher oid), maar ze zijn erin geslaagd om de 2D stijl goed te vertalen naar 3D en de wereld voldoende leven te geven om het leuk te maken rond te vliegen. Bovendien zit de wereld boordevol met items zoals Z-Orbs voor nieuwe vaardigheden, eten voor status boosts, mineralen die je voor hoge prijs kunt verkopen of cadeaus om bepaalde stats te verbeteren. In het begin was ik veel tijd kwijt aan steeds rondvliegen en van alles oppakken, maar dit bleek achteraf teveel van het goede te zijn. Ik had uiteindelijk veel meer Z orbs, eten, geld en mineralen dan nodig. Dit is iets dat je dus prima in kleine etappes tussen hoofdmissies kunt doen ipv langdurig ervoor klaar zitten.

Een ander aspect dat me goed beviel aan Kakarot is de Community Board functie: door het doen van missies kun je badgets van bepaalde personages krijgen. Deze badges kun je vervolgens gebruiken om bv je kookvaardigheden te verbeteren, je meer EXP te geven etc. Het nut van de badge hangt af van wie de badge is (Gohan is bv heel goed in vechten en trainen, terwijl Mr Satan veel beter in avontuur en koken is). Je krijg ook bonus punten voor badges van bepaalde personages naast elkaar te plaatsen, waarna je een geinige dialoog tussen de characters hoort. Ik vond het heel leuk om bij elke nieuwe badge het Community Board te herindelen om de optimale effecten te krijgen en characters zo tactisch mogelijk samen zetten. .

Over het vechtsysteem maakte ik mij in de eerste instantie zorgen, geziene het voor dezelfde stijl gaat als Budokai Tenkaichi, Raging Blast, Xenoverse etc. Games die ik weleens heb geprobeerd, maar gewoon niet wou niet klikken. Hoewel ik nog steeds vind dat Budokai 3 en FighterZ op eenzame hoogte zitten qua vechtsysteem beleefde ik hier genoeg plezier aan om het de vele, vele uren te doen (teller zat rond de 70 uur). Voor mijn gevoel speelt het smoother dan die games. Personages hebben meerdere opties tijdens het vechten zoals close range & ki aanvallen, teleport, blokkeren, een rage functie die je tijdelijke buffs kan geven en handige dodge opties. Soms doen boss battles grote aanvallen die niet te blokkeren zijn, dus is op het juiste moment dodgen de beste manier om te winnen. Of wellicht maak je gebruik van een teamlid die de vijand tijdelijk duizelig maakt waardoor je kunt opladen, of zorg je ervoor dat een teamlid (na jouw combo) een harde genadeklap eruit gooit. Genoeg opties om mee te klooien iig. Al werkt button mashen en beams spammen meestal prima haha.

De inhoud van de meeste missies is echter (meestal) niet zo boeiend. Vlieg meerdere keren heen en weer en spreek wat mensen, ga naar x en verzamel een paar ingrediënten, ga naar x en versla voor de zoveelste keer een paar Saibaman. Zelden word er iets bijzonders van je gevraagd. Daarentegen, soortgelijk als bij GTA vond ik het alsnog leuk om de missies te doen door het verhaal wat eromheen zat. Soms voelde de bonus missies als gekke dingen die je uit geinige filler afleveringen kan zien. Ze hebben ook allerlei figuren uit de eerste Dragon Ball serie teruggebracht en verhaaltjes gegeven die bij hun personage past. Soms geven ze een leuke knipoog naar de serie of krijg je handige beloningen. Andere momenten waren de missies wat saaitjes en uitgerekt, maar mijn enthousiasme over het geheel werd niet minder.

Hier en daar zijn er wat slordigheidsfoutjes zoals graphics die niet helemaal soepel zijn, lippen die niet overeenkomen met de spraak, laaddtijden die iets te lang duren of voice lines die steeds herhaalt worden, maar geen verpestende dingen. Tenminste.. totdat ik rond de 70 uur zat en opeens te maken kreeg met een gekke glitch die mijn save file kapot maakte. Zelfs toen ik een oude save file opnieuw laadde ging deze ook kapot na verloop van tijd. Het schijnt geen onbekend probleem te zijn met mensen die het einde van het spel hebben bereikt en de DLC willen doen. Zelfs na meerdere patches hebben ze het er helaas niet uit kunnen halen. Hierdoor moet ik de Battle Of Gods / Ressurection Of F DLC overslaan (tenzij ik deze in één lange zit ga doen). Teveel zin om andere games te doen, dus ik verwacht het niet.

Een gave DBZ game met top fanservice. Op zijn slechts zou het een eentonige button masher zijn, maar ze weten er toch allerlei snurfjes omheen te bedenken om er een toffe 50-100 uur ervaring van te maken. Jammer van die savefile glitch want ik had graag de DLC nog gedaan. Wellicht dat ik binnenkort het nog eens probeer en de playstation op sleepmode zet ipv uit.

4*

Gast
geplaatst: vandaag om 19:59 uur

geplaatst: vandaag om 19:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.