Pro Evolution Soccer 6 (2006)

Alternatieve titel: PES 6

PC / PlayStation 2 / Xbox 360 / PlayStation Portable
Sports
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Konami
Uitgegeven door Konami

In het zesde deel uit de populaire Pro Evolution Soccer serie is het onder andere mogelijk om een master leauge en een internationaal toernooi te spelen. Er zijn licenties van de Nederlandse, Italiaanse, Spaanse en Franse competitie.

avatar van Thomas83
Dat is een zwaar uitgeklede versie geloof ik, met erg weinig stadions en echte spelersnamen etc.

Klopt, ik heb zelf PES6 op de Xbox 360 en er zit echt heel weinig in. Weinig stadion, weinig tot geen edit mogelijkheden, weinig leuke extra's...het voelt erg kaal. Komt omdat deze game snel uitgebracht moest worden op de 360 toen hij uitkwam. Ik speel de game nooit meer, PES 2008 is op de Xbox 360 een geweldige verbetering.

looANIMEool
klopt het dat er een aantal teams niet in dit spel zitten?

looANIMEool schreef:
klopt het dat er een aantal teams niet in dit spel zitten?

Aan je stem te zien heb je gespeeld, dus dan weet je dat toch wel zelf?

reijersen schreef:

Aan je stem te zien heb je gespeeld, dus dan weet je dat toch wel zelf?

Ik dacht misschien kan je ze vrijspelen ofso.

looANIMEool
De teams zijn er wel, maar dan onder een andere naam.

avatar van KKOPPI
deze zuigt echt voor PC

joeri592
dan is 3 sterren nog veel voor een zuig spel...

avatar van royals
Ik vindt de PRO serie best wel goed maar heb altijd UEFA Champions League geprefereerd. En vindt dat die dus ook onderfgewaardeerd is. Ik weet niet of iemand anders dat ook vindt.

joeri592
uafa champions leaque is hetzelfde als de gewone fifa spellen, alleen dan veel minder uitgebreid, juist slechter dus

joeri592
hoort deze niet al in de top 250???

avatar van Baki
Ik had dit spel in Intertoys gevonden voor €5,-, maar ik vind dit spel echt wel meer waard, oke er zijn niet zo veel teams maar het is wel een leuk voetbalspel hoor.

alle teams zijn er maar sommige teams staan onder een andere naam

joeri592
deze hoort nu echt al een tijdje in de top 250, niet dat ik het erg vind als ie der niet in komt, maar het hoort eigenlikjk wel

ik vindhet niet terecht, maarja pes 6 staat er nu ook in, de top 250

Erg goed spel. Het leukste is natuurlijk om tegen een andere gamer te spelen, dan kan ik eindeloos genieten. Sommige spelers lijken erg goed (v/d Sar, van Bronckhorst, Stam, etc.), alsof ze het echt zijn. Het gaat me bij de voetbalspellen vooral om de gameplay en daar is PES juist zo goed in. Ik heb Fifa al in 2000 achter me gelaten. FIFA '99 was het laatste spel, Fifa kan niet op tegen PES of ISS.

Het grootste nadeel van het spel vind ik als ik een mannetje wilt worden en dus op L2 drukt dan de computer dan automatisch een ander mannetje wordt, waardoor je de nodige tijd verliest en de bal ineens in het net ligt. Hoogst irritant. En het vervelende is ook dat er met het hoofd wel erg makkelijk gescoord wordt. Een paar tegenstanders van me kunnen alleen met het hoofd scoren. Hard draven langs de zijlijn, hoge voorzet en hop - inkoppen. Ik houd zelf meer van uitgespeelde kansen.

Wel verhoogd naar 4,5*, omdat nogmaals de gameplay top is.

Evil Resident
op 1 na beste pes

avatar van Call_of_Duty
joeri592 schreef:
alle teams zijn er maar sommige teams staan onder een andere naam

Klopt.

Kijk, dit is pas een voetbalspel. Speel het nog steeds regelmatig, en steeds gebeuren er weer vaak dingen die ik nog nooit heb gezien. Het spel zit niet vast in bepaalde patronen zoals die walgelijke Fifa-spellen zolang wel hebben gezeten. Besturing is heel goed en realistisch. Jammer alleen dat er zoveel fake teams in zitten, maar dat is niet het belangrijkste voor een spel.

De gameplay is voor mij het belangrijkste bij een voetbalspel en daar slaagt dit spel zo goed in dat ik het nog steeds speel. Vandaar verhoogd naar 5*. Het blijft leuk. Misschien dat ik het spel nu laat liggen, omdat ik vandaag een Playstation 3 ga kopen. We zullen zien.

Mijn eerste PES game...maar na de teleurstelling in Fifa & nu PES = Voetbalgames zijn niets voor mij.

Dit is een geweldige spel.
Vooral de gameplay is fantastisch.
Tegen vrienden spelen blijft altijd geweldig.

Een PES die erg lekker en vloeiend liep, vooral online heb na het uitkomen van 2007 en 2008 nog veel 6 uit de kast gehaald omdat die online zo lekker liep. Goede game voor zijn tijd. 4,5

Oke dit snap ik dus echt niet !! PRO 6 de beste voetbalgame oit volgens deze site , mag ik misschien vragen waarom? er is geen eens champions league, en de spelers zijn oud etc.

Is het niet zo dat een voetbalfan die gamed, realistische voetbalgames willen spelen..leg mij eens uit hoe kan dit de beste zijn??

avatar van Thomas83
Als je de topic doorleest moet je een aardige indruk kunnen krijgen waarom de mensen die dit spel goed vinden het goed vinden.
Vind het erg raar dat door het ontbreken van de Champions League PES 6 voor jou blijkbaar is uitgesloten om het beste voetbalspel te zijn. Waarom licenties boven gameplay plaatsen? Bedoel je met de spelers zijn oud dat de teamgegevens niet meer actueel zijn? Dat volg ik al helemaal niet. Zie ook niet echt een onlosmakelijk verband tussen licenties en realisme.

koning-phong schreef:

Deze PES werkte 100% naar behoren, er zaten geen schoonheidsfoutjes in, online liep ie als een trein en waren jaren later nog steeds 100-en pessers te vinden die deze speelden om zijn goede online met name.
Nu neem Fifa 2008 en ga hem nu online spelen, best een tegenvaller ben ik bang geen 100-en mensen online, hetelfde zal geldden voor PES2008.
Conclusie, gameplay is belangrijker dan naanmpjes/shirtjes/cupjes en dat werd bevestigd door het lange doorspelen online.
Nog een voorbeeld, ik geef dit spel in 2006 een 4,5 omdat ik hem geniaal vind. Als ik zat te geilen op namen en actuele spelersdatabase etc. dan zou ik voor PES11 al een 7 ofzo moeten geven, wat dus niet mogelijk is. Kan je het nog volgen?

Dit was met recht een van de betere PES games. Zoals ik verwacht dat met 2012 ook gaat gebeuren, daarna krijg je weer jaren dat Konami gaat spelen met de gameplay wat vaak niet voor een verbetering zorgt in het nieuwe spel. Voorspelling is dus dat 2012 geniaal wordt en dat 2013 tot 2015 weer uitmelken en meer van hetzelfde is, 2016 zal dan weer nieuwe mogelijkheden biedden door een verbeterde engine en 2017 zal weer een top game worden in de PES geschiedenis. Het is namelijk zo dat de ontwikkelaar elke 5 jaar een nieuwe engine voor PES wil bouwen, elke eerste deel met nieuwe enginge is meestal niet de beste, maar die het jaar daarna uitkomt, is dan geniaal.

sorry maar ik vind actueel belangrijker dan gameplay jah

en jah de shirtjes ook jah, maakt het veel realistischer gewoon

In mijn ogen is de gameplay trouwens hetzelfde als ieder ander game van PES dus waarom 06 de hemel in prijzen terwijl die toch zoo oud is.. met spelers die al dood zijn en geen champions league ik snap dat gewoon niet nee..

Dus omdat PES 6 de eerste was, maakt het beter? misschien wel classic maar kom op joh..

avatar van Thomas83
De spellen zijn toch echt niet allemaal hetzelfde. Van deel 5 naar deel 6 is bijvoorbeeld maar een kleine stap met weinig echte veranderingen, maar er zitten wel degelijk verschillen tussen alle delen. Vergelijk 2010 met PES 5 en er is een behoorlijk verschil. Wat bedoel je met PES 6 was de eerste trouwens? De eerste in wat?

de eerste PES die legendarisch werd?

of was dat toch 5? maar oke Ik heb zelf PES 10 voor PS2..ik ga eens PES 6 kopen voor de PS2 en ik ga het even onderzoeken.

avatar van Thomas83
Nee, het begon al eerder. Ik denk vanaf deel 3 ongeveer. En eigenlijk daarvoor al met de ISS-reeks. Als je actuele teams wilt kun je gewoon even een patch downloaden met de nieuwe gegevens. Heb je het beste van twee kanten.