Pro Evolution Soccer 6 (2006)

Alternatieve titel: PES 6

PC / PlayStation 2 / Xbox 360 / PlayStation Portable
Sports
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Konami
Uitgegeven door Konami

In het zesde deel uit de populaire Pro Evolution Soccer serie is het onder andere mogelijk om een master leauge en een internationaal toernooi te spelen. Er zijn licenties van de Nederlandse, Italiaanse, Spaanse en Franse competitie.

koning-phong schreef:
de eerste PES die legendarisch werd?

of was dat toch 5? maar oke Ik heb zelf PES 10 voor PS2..ik ga eens PES 6 kopen voor de PS2 en ik ga het even onderzoeken.

Aha, ik concludeer dat je gewoon nog erg jong bent en weinig van de PES geschiedenis mee hebt gekregen. Ik zou beginnen met te investeren in een next gen console, dat maakt de games in alle opzichten sowieso al beter, een PS2? daar kan je nog ISS soccer voor krijgen joh, zeg maar PES 1,2 en 3, die toen nog onder de naam ISS soccer schuil ging. Je mag vooral niet over graphics klagen als je dit spel op een PS2 speelt.

De meeste PES fans spelen dit spel vanwege de gameplay en vinden namen etc. nou eenmaal minder belangrijk, anders waren het Fifa spelers geweest. PES speel je als fan tenminste (dus mensen die het al jaren doen) echt niet voor een actuele spelersdatabase, maar puur om het spelletje. Dus dat deze game zo hoog beoordeeld wordt komt daar vandaan. Elke PES is een nieuwe, en beoordeel je apart anders krijg je het kromme verhaal dat ik deze een 4,5 geef en 2011 dus een 7 zou moeten toekennen omdat hier alles is bijgewerkt. EN ja als ik nu nog eens terug kijk in de geschiedenis vond ik PES 6 en 2010 wel de beste uit de serie denk ik. Waarvan 6 nog het beste werkte online.

Nicolage Rico schreef:
Erg goed spel. Het leukste is natuurlijk om tegen een andere gamer te spelen, dan kan ik eindeloos genieten. Sommige spelers lijken erg goed (v/d Sar, van Bronckhorst, Stam, etc.), alsof ze het echt zijn. Het gaat me bij de voetbalspellen vooral om de gameplay en daar is PES juist zo goed in. Ik heb Fifa al in 2000 achter me gelaten. FIFA '99 was het laatste spel, Fifa kan niet op tegen PES of ISS.

Het grootste nadeel van het spel vind ik als ik een mannetje wilt worden en dus op L2 drukt dan de computer dan automatisch een ander mannetje wordt, waardoor je de nodige tijd verliest en de bal ineens in het net ligt. Hoogst irritant. En het vervelende is ook dat er met het hoofd wel erg makkelijk gescoord wordt. Een paar tegenstanders van me kunnen alleen met het hoofd scoren. Hard draven langs de zijlijn, hoge voorzet en hop - inkoppen. Ik houd zelf meer van uitgespeelde kansen.

Wel verhoogd naar 4,5*, omdat nogmaals de gameplay top is.

Zet je cursor maar eens op half hulp, dan is dit probleem verholpen in no time. Je speelt waarschijnlijk met auto hulp aan.

Wat is een next gen console?

En waarom moet ik geen PES 6 halen dan voor de PS2?

Ezechiël²
koning-phong schreef:
Wat is een next gen console?

Even een Quote van jou zelf

Tijd is iets universeels en het is belangrijk dat je erin mee gaat

Maar goed omdat ik de beroerdste niet ben, hier vindt je wat informatie over Next-Gen

En waarom moet ik geen PES 6 halen dan voor de PS2?
Omdat de namen niet kloppen en dat vindt jij vervelend.

huh en bij PES 6 voor de PS3 wel dan? PES 6 komt toch gewoon ut 2006 ongeacht of je nou voor de PS2 of ps3 KOOPT TOCH? HUH

Ezechiël²
PES6 voor de PS3 bestaat niet.

koning-phong schreef:

Tja, word wel lastig zo he?
Het komt erop neer dat je niet moet klagen als je er niks van begrijpt meng je dan niet in discussie, als je vragen wilt stellen doe dat op een normale manier. Maar meneer komt eerst aan met dramatisch dat dit spel in de top 100 staat want er zitten spelers in die al dood zijn. Dan krijg je oprechte uitleg waarom dat zo is en dat wil je dan op alle mogelijke manieren tegenspreken, uiteindleijk blijkt dat je nog niet eens weet wat een next gen console is en denk je dat PES6 op een PS2 een andere game is. Nou bij deze:
Als je PES 2006 speelt op de PS3 dan is het spel eigenlijk gebasseerd op het jaar 2060 en er zitten spelers in die familie zijn van alle bekenden grote voetballers die ooit hebben geleefd, dus denk aan de ahterkleinzoon van Cruijff de 6e generatie van Pele en de zoon van Frank de Boer en de neefjes van Maradonna en de kinderen van Zidane. Ook het broertje van Sneijder maakt zijn opwachting in dit spectaculaire Epos en met recht de beste voetbalgame ooit.

avatar van jerom1234
Ik vind de voorkant (sorry) een beetje lelijk!

het beste deel ooit, ik nam altijd de vrijheid om mijn vrienden en ik te maken in de edit mode.