Planet Zoo (2019)

Simulation

Ontwikkeld door Frontier
Uitgegeven door Frontier

Bouw in Planet Zoo een wereld voor wilde dieren. De ontwikkelaars van Planet Coaster en Zoo Tycoon brengen de ultieme dierentuinsimulatie uit. Maak gedetailleerde leefgebieden, beheer je dierentuin en ontmoet authentieke dieren die jouw wereld beleven, voelen en verkennen.

Wist je dat ik ook deze helemaal aan mij voorbij is gegaan. Lijkt wel alsof er tegenwoordig zoveel uitkomt dat ik het zelfs met de videogames sites en news videos het niet meer lijk bij te houden. Ik kijk normaal echt niet naar streams maar een vriendin van me streamt het wel eens op twitch en het lijkt me ook gewoon super leuk om te spelen. Net als Planet Coaster die ik destijds wel enkel op de laptop bij een vriend heb gedaan als hij op vakantie was en ik op de katten moest letten. Helaas draait mijn systeem dit momenteel (net als ook de vorige game) dus niet - anders zouden deze games wel geheide aankopen zijn. Na de Switch lijkt een upgrade me wel het volgende om naar te streven (een nieuwe console lijkt me niet echt in de planning te staan de jaren nadien).

Dit zijn zo van die games die ik jarenlang uit de kast trek om lekker op mijn gemak met een kop koffie in sandbox mode een paar uur te spelen - lekker weinig stress - gezapig tempo en leuk om te zien. Bvb de hele Rollercoaster Tycoon 3 collectie heb ik letterlijk jaren en jaren gespeeld (het is nu denk ik zowat een jaartje of 2 terug dat ik het voor het laatst op gehad heb).

Eigenlijk zijn zowel Planet Coaster als Planet Zoo games die ik ook op de Switch in Handheld mode bvb heel erg goed zie functioneren (ook op tv natuurlijk). Jammer dat er niemand werk maakt van een port.