Demolition Racer (1999)

PC / PlayStation

Ontwikkeld door The Pitbull Syndicate
Uitgegeven door Infogrames

In deze racegame is het de bedoeling andere auto’s kapot te maken. Er zijn verschillende modes zoals Single Race, League en Chase. Je krijgt punten door andere auto’s te raken of te vernielen. Je kunt racen op diverse tracks: zand, asfalt en ook arena’s staan tot je beschikking. Hoe meer punten je krijgt, hoe meer auto’s en banen je kunt unlocken.

avatar van Duke Nukem
Dit is één van die games die ik grijs heb gespeeld op een demo. Pas vele jaren later heb ik het spel zelf aangekocht. De gameplay is erg leuk, de botsingen en de chaos is genieten. Grafisch stelt het allemaal niet veel voor, maar het is wel leuk dat je je eigen auto een kleurtje kunt geven. Ook leuk is de split screen multiplayer mode!